|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() En hel and. Hva lager jeg?Jeg har en hel (moskus) and. Den er tint. Og skal bli middag i dag. Jeg har fem til i frysen. Ingen i familien har noen sinne smakt and.
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Helstekt and? Det ser i hvert fall godt ut.
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Helsteker på samme måte som kalkun. Noen vil ha appelsinsaus, andre lager and på tradisjonelt dansk vis med svisker og epler inni og med rødkål og brun saus til. Noen bruker kjøttet til mer kinesisk inspirert mat. Du har alle muligheter!
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Skulle og foreslå Crispy Duck. Det er litt jobb, men ikkje meir enn at vi har laga det to gonger utan å bli skremde av arbeidsmengda. Ein del av retten er forretten, suppa, som du koker på innmaten.
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Hehe. Ingen forrett. Ingen innkokt kraft.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?
Selvfølgelig, det er en fugl. Du kan behandle den som en kylling. Den kan lett bli tørr, så det er lurt å dynke den underveis. Du kan gni den inn med det krydderet du liker. Jamie Oliver har en enkel crispy duck-oppskrift, men om du ikke ønsker å følge den kan du la deg inspirere av kryddrene han bruker. Five spice (en krydderblanding som består av stjerneanis, fennikel, kanel, nellik og sichuanpepper), fersk ingefær, soyasaus og litt honning f.eks.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Åh. Crispy duck er kanskje det beste jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
can-jur
|
Takk!! Dette hjalp masse!
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
Du kan kjøpe andefond i en bra Menybutikk og bruke den sammen med kraft fra stekingen, så får du bra saus. Hvis du vil ha helt tradisjonell middag. Jeg synes det er godt med noe søtt ved siden av. Enten rødkål laget med ripssaft/-gele eller bare rett og slett ovnsbakte rotgrønnsaker eller enda enklere sukkererter.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Jada, du kan flå den. Da ville jeg f.eks. delt den og laget den ala "Glitterchicks parmesankylling" som du finner her inne. Brødrasp og olje vil forhindre kjøttet i å tørke ut, og du kan få en fin stekeskorpe.
![]() |
#13 |
heimføing
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Jeg laget helstekt and en gang. Vet ikke hva den het (moskus eller...), jeg fant den i butikkdisken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Peppy!
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Det er en tråd om and her, du finner den hvis du søker på juleand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Da er andehelvete i ovnen med krydder, litt fløte og kappe av smør på ryggen. Lungene ble jeg ikke kvitt, men de kan vi sikkert skrape ut etterpå.
![]() |
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: En hel and. Hva lager jeg?Det ble helt greit. Fin smak, men litt seig. Nå har jeg prøvd og har noen tanker om hvordan jeg skal gjøre det neste gang. Minner mer om hare enn kylling. Ungene likte det, så jeg skal prøve meg litt fram.
![]() |
![]() |
|
|