Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-07, 19:57   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Vi skal bygge hus. Et par av husene som er aktuelle har barnerommene i etasjen under foreldresoverommet. Dette synes jeg er et minus, og ser for meg midlertidige løsninger hvor vi f.eks bruker kjellerstuen som foreldresoverom frem til gutta er blitt litt eldre (de vil være drøyt 3,5 og ca 2 år da vi flytter).
Er det jeg som er hysterisk? Hvordan har dere andre det?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:58   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Det ville vært helt uaktuelt for meg så jeg ville forkastet det huset . Jeg ville kanskje klart det når ungene ble 10-12 år....

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:00   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alle soverom familien kommer til å bruke i 2. etasje og geriatrisk soverom/gjesterom i 1. etasje.

Hadde vi vært i en annen livssituasjon da vi bygget (f.eks. med tenåringer) så kunne kanskje en annen romfordeling vært interessant. Nå har vi bare 1 stk. 2,5-åring og da var det uaktuelt å ha ham i en annen etasje.

Jeg ville ikke nødvendigvis forkastet huset - jeg ville først vurdert om det var mulig å endre planløsningen.

Gammel 13-09-07, 20:01   #4
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med barn over 2 år ville jeg ikke sett det som et problem. (Men i tidligere lignende diskusjoner har jeg skjønt at jeg som regel er i mindretall blant foreldre i denne saken.)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:04   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis jeg skulle bygd hus ville et hovedkriterium vært minst tre soverom på samme plan - men gjerne også mulighet for separat ungdomsavdeling når de tenåringer. :jatakkbeggedeler: Det første ville likevel vært viktigst.

Gammel 13-09-07, 20:08   #6
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her flyttet eldste på loftet i fjor og da var hun syv. Mellomste kommer også til å få rom der om et år eller to når han blir seks-syv. Så da blir det minsten og oss igjen nede.

Gammel 13-09-07, 20:13   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Jeg ville forkastet det.
Kunne nok vurdert det når barna ble tenåringer elns. Men før den tid vil jeg ha umiddelbar nærhet mellom oss.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:15   #8
Albertine
Passiv

Standard

Jeg ville også hatt ungene på samme plan. Vi må dessverre legge de to eldste ungene i en annen etasje når minstemann flytter på eget rom, men det er heldigvis på bakkeplan med utgangsdør i umiddelbar nærhet. Selvfølgelig kjører vi full brannøvelse på forhånd.

Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:16   #9
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig med deg. Jeg ville ikke hatt ungene i en annen etasje.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:23   #10
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har 2 soverom oppe og 2 nede. Vi har eldste oppe med oss, og de to minste er nede.
De er 4,6 og 8 år. Vi hadde minsten i samme etasje de 3 første årene, men det var også fordi vi samsov og det var enklere for ham å slippe trappene når han var så liten.

Jeg liker det ikke, men jeg hører hver minste lyd-

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:48   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde det sånn en lang periode mens vi pusset opp annen etasje, da hadde vi kun eldste som da var 1-1,5 år. Det gikk greiere enn det jeg hadde trodd, vi hørte ham svært godt oppe når han ga lyd fra seg, så det eneste jeg synes er at det er slitsomt å måtte løpe opp og ned for å hente en unge som eventuelt våkner og vil sove sammen foreldre. Vi har fortsatt to som våkner hver natt, en som kommer inn selv og en som hentes, så jeg ville helst hatt soverommene i samme etasje til de er opp i skolealder, etter det er det vel bare en fordel å ha hver sin etasje...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:18   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

En etasje ville jeg ikke hatt problemer med så sant rommene lå sånn til at det var mulig å høreom det skjedde noe på barnerommene. Ideelt sett er det jo greit å ha alle i samme etasje når de er små, men en etasje hadde ikke fått meg til å velge et annet hus.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:22   #13
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke ha bekymret meg for om jeg hørte de små barna, det kan fikses med babycall. Det jeg derimot er livredd for er brann, derfor vil jeg ha barnas soverom i samme etage som foreldresoverommet.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:24   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det var et av mine kriterier at jeg ikke ville ha soverom i flere etasjer.

Men jeg har ikke problemer med å ha soverom og oppholdsrom i forskjellige etasjer. Oppfattet i den andre tråden at noen oppfattet at det var å forlate sovende barn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:26   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vurderte en stund å gjøre kjelleretasjen om til soverom for Storebror og oss, og i overetasjen slå ut veggene mellom vårt rom og Storebror sitt og lage stue der. Slik ville vi fått stue, bad og Lillemann sitt soverom på et plan, og et mye enklere liv for oss logistikkmessig...

Men så kom jeg til å tenke, hva om det begynner å brenne... Og dermed slo vi fra oss det.

Gammel 13-09-07, 22:33   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke hatt et hus der det ikke var mulig å ha soverommene på samme plan så lenge barna er små. Det var et av mine absolutte kriterier da vi var på husjakt. Vi har nå tre soverom i andre etasje, og på sikt har vi mulighet til å lage en ungdomsavdeling i underetasjen, men det blir leeeeenge til

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:41   #17
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjempedumt hus sånn med soverom. Vi har to oppe og to nede. Nå trykker vi oss sammen alle fem på de to oppe. Storesøster får eget rom nede neste år når hun skal begynne på skolen. Sånn i forhold til evnt. brann, så synes jeg det er bedre at hun bor i 1. etg. når hun først skal sove i en annen etasje enn oss. Mellomste tulla får det andre rommet nede når hun skal begynne på skolen, enn så lenge så blir det lekerom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:08   #18
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for svar, det er godt å se at det ikke er jeg som er hysterisk.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:41   #19
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Storebror flyttet ned en etasje da han var rett over året og jeg var ikke så veldig fornøyd med det. Nå er han fem og det går greit nok (han kommer opp nesten hver natt og legger seg hos oss), og til neste høst flytter nok lillebror ned på eget rom. Det er kun fordi det er godt med rømningsveier at jeg kan leve med ordningen. Hadde vi skullet flytte ville jeg hatt dem i samme etasje som oss.

I hvert fall frem til de ble (mye) eldre.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 11:24   #20
Aniand
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2008
Aniand har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har to soverom (skal lage et til etterhvert) i andre etg, og ett i første etg. Vi sover nede og jenta mi på 1 1/2 sover oppe. Men det er allikevell ikke så langt fra våres soverom, trappa er rett ved soverommet våres, og døra til soverommene oppe ligger maks to meter fra toppen av trappa så jeg føler ikke det er noe problem å ha hu i 2 etg, og vi bruker babysitter

Synes det er godt å ha henne i en annen etg enn vi oppholder oss mest i på kveldene/dagene, da er faren for at hun våkner vis vi bråker for mye mindre.

Aniand er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.