|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fornøyd
|
![]() Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Vi skal bygge hus. Et par av husene som er aktuelle har barnerommene i etasjen under foreldresoverommet. Dette synes jeg er et minus, og ser for meg midlertidige løsninger hvor vi f.eks bruker kjellerstuen som foreldresoverom frem til gutta er blitt litt eldre (de vil være drøyt 3,5 og ca 2 år da vi flytter).
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Vi har alle soverom familien kommer til å bruke i 2. etasje og geriatrisk soverom/gjesterom i 1. etasje.
![]() |
#4 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Med barn over 2 år ville jeg ikke sett det som et problem. (Men i tidligere lignende diskusjoner har jeg skjønt at jeg som regel er i mindretall blant foreldre i denne saken.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Hvis jeg skulle bygd hus ville et hovedkriterium vært minst tre soverom på samme plan - men gjerne også mulighet for separat ungdomsavdeling når de tenåringer. :jatakkbeggedeler: Det første ville likevel vært viktigst.
![]() |
#6 |
Javel
|
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Her flyttet eldste på loftet i fjor og da var hun syv. Mellomste kommer også til å få rom der om et år eller to når han blir seks-syv. Så da blir det minsten og oss igjen nede.
![]() |
#7 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Jeg ville forkastet det.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Jeg ville også hatt ungene på samme plan. Vi må dessverre legge de to eldste ungene i en annen etasje når minstemann flytter på eget rom, men det er heldigvis på bakkeplan med utgangsdør i umiddelbar nærhet. Selvfølgelig kjører vi full brannøvelse på forhånd. |
![]() |
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Vi har 2 soverom oppe og 2 nede. Vi har eldste oppe med oss, og de to minste er nede.
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Vi hadde det sånn en lang periode mens vi pusset opp annen etasje, da hadde vi kun eldste som da var 1-1,5 år. Det gikk greiere enn det jeg hadde trodd, vi hørte ham svært godt oppe når han ga lyd fra seg, så det eneste jeg synes er at det er slitsomt å måtte løpe opp og ned for å hente en unge som eventuelt våkner og vil sove sammen foreldre. Vi har fortsatt to som våkner hver natt, en som kommer inn selv og en som hentes, så jeg ville helst hatt soverommene i samme etasje til de er opp i skolealder, etter det er det vel bare en fordel å ha hver sin etasje...
![]() |
#12 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?En etasje ville jeg ikke hatt problemer med så sant rommene lå sånn til at det var mulig å høreom det skjedde noe på barnerommene. Ideelt sett er det jo greit å ha alle i samme etasje når de er små, men en etasje hadde ikke fått meg til å velge et annet hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helt konge
|
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Jeg ville ikke ha bekymret meg for om jeg hørte de små barna, det kan fikses med babycall. Det jeg derimot er livredd for er brann, derfor vil jeg ha barnas soverom i samme etage som foreldresoverommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Det var et av mine kriterier at jeg ikke ville ha soverom i flere etasjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Vi vurderte en stund å gjøre kjelleretasjen om til soverom for Storebror og oss, og i overetasjen slå ut veggene mellom vårt rom og Storebror sitt og lage stue der. Slik ville vi fått stue, bad og Lillemann sitt soverom på et plan, og et mye enklere liv for oss logistikkmessig...
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Jeg ville ikke hatt et hus der det ikke var mulig å ha soverommene på samme plan så lenge barna er små. Det var et av mine absolutte kriterier da vi var på husjakt. Vi har nå tre soverom i andre etasje, og på sikt har vi mulighet til å lage en ungdomsavdeling i underetasjen, men det blir leeeeenge til |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Vi har kjempedumt hus sånn med soverom. Vi har to oppe og to nede. Nå trykker vi oss sammen alle fem på de to oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
trøtt
|
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Storebror flyttet ned en etasje da han var rett over året og jeg var ikke så veldig fornøyd med det. Nå er han fem og det går greit nok (han kommer opp nesten hver natt og legger seg hos oss), og til neste høst flytter nok lillebror ned på eget rom. Det er kun fordi det er godt med rømningsveier at jeg kan leve med ordningen. Hadde vi skullet flytte ville jeg hatt dem i samme etasje som oss.
![]() |
#20 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
![]() Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?Vi har to soverom (skal lage et til etterhvert) i andre etg, og ett i første etg. Vi sover nede og jenta mi på 1 1/2 sover oppe. Men det er allikevell ikke så langt fra våres soverom, trappa er rett ved soverommet våres, og døra til soverommene oppe ligger maks to meter fra toppen av trappa så jeg føler ikke det er noe problem å ha hu i 2 etg, og vi bruker babysitter |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|