|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Luktfrisker/luktfjerner som ikke lukter parfyme?Når helsa tillater det, syr jeg bunader og andre klær. Jeg har stor systue i 2. etg i verkstedhallen/garasjen vår. Rett under systua, er det et rom som tidligere ble brukt som mekanisk verksted. Vi lagrer stort sett hageutstyr osv der, men det lukter fortsatt verksted og olje der. Denne lukta trekker opp i systua til tross for betongvegger, betongdekke mellom etasjene, solide dører osv. Lukta setter seg i stoffer og i ferdige plagg. Jeg kommer ikke til å bli kvitt lukta i det gamle verkstedrommet, så jeg må konsentrere meg om å gjøre noe med lukten i syrommet. Jeg kjenner ikke at det lukter vondt der, så slik sett er det ikke plagsomt, men jeg kjenner at lukta i stoffene og det går jo ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Luktfrisker/luktfjerner som ikke lukter parfyme?Ja, jeg har hatt en spray tidligere av merket X-it. Ser man får kjøpt det på f.eks. Jernia nå. Den lukter ikke i det hele tatt. Bare tar bort vond lukt. Jeg synes i hvert fall den funket på det jeg brukte den til, så tenker at jeg kjøper meg en ny så jeg har.
![]() |
![]() |
#3 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Luktfrisker/luktfjerner som ikke lukter parfyme?Synes x-it fungerte bra som luktfjerner, men det var også noe greier med bakterievekst ifht x-it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I endring
|
![]() Sv: Luktfrisker/luktfjerner som ikke lukter parfyme?Hva med en luftrenser
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Luktfrisker/luktfjerner som ikke lukter parfyme?Jeg brukte X-it på en arvet bunad, for å bli kvitt røyklukt. Det tok ikke lukta. Endte med å veksle mellom å dampe bunaden med dampjern, og henge ut til lufting.
![]() |
#6 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Luktfrisker/luktfjerner som ikke lukter parfyme?Jeg har et tips som går på hva du kan gjøre for å unngå å få verkstedlukta opp i syrommet. Det er å installere en avtrekksvifte i det gamle verkstedet. Da trekker du luft ut, i stedet for at den stiger opp i 2. etasjen.
![]() |
#7 |
koko
|
![]() Sv: Luktfrisker/luktfjerner som ikke lukter parfyme?Ozongenerator skal være bra. Lillebror gjorde en innrøkt leilighet beboelig på den måten.
![]() |
|
|