|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Har fått klar beskjedDere som lever sammen i et parforhold; godtar dere "klare beskjeder", ultimatumer av ulike slag? Som i kattekverketråden. Enten så gjør du som jeg sier, ellers!
![]() |
#2 |
frakoblet
|
![]() Sv: Har fått klar beskjedJeg ville ikke godtatt det i dagligtale. Når det dreier seg om litt viktigere ting, så kan jeg godta det. Jeg har stilt slike ultimatum et par ganger selv.
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Har fått klar beskjedJa, og nei. Det er lov å gi klar beskjed om hva en synes om ting og hva konsekvensene vil bli. Men det er jo selvsagt en grense på hva det gjelder.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har fått klar beskjedSier som de andre her, det kommer helt an på hva det er. Ingen av oss pleier å stille ultimatumer overfor hverandre, men jeg hadde ikke hatt problemer med å gjøre det om det var snakk om noe jeg absolutt ikke kunne tolerere.
![]() |
#7 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Har fått klar beskjedMed mindre det dreier seg om "sjølvsagte" ting (som utroskap o.l.) så vil eg aldri kunne leve med at mannen stiller meg ultimatum. Eg synes det er arrogant å gjere det framfor å diskutere seg fram til ei løysing. :har ikkje lest den omtalte tråden: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Har fått klar beskjedHar aldri fått eller gitt et ultimatum. Vi blir enige til slutt uansett.Er veldig like verdier og holdninger. Er forskjellig på de fleste andre områder da |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Har fått klar beskjed
Det må jeg si! Men han har vel noen ultimatumer til deg? (Du må ikke ha andre guder enn meg osv)
![]() |
#13 |
Live and let live
|
![]() Sv: Har fått klar beskjedNår jeg tenker meg om, så steiler jeg av klare beskjeder, og hadde nok ikke funnet meg i det nei. Men med en annen tone kan man oppnå ganske mye her i gården.
![]() |
#14 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har fått klar beskjedDet ville aldri falt meg inn å stille mannen et ultimatum. Og jeg ville aldri funnet meg i å bli stilt et ultimatum selv heller.
![]() |
#15 |
Originala
|
![]() Sv: Har fått klar beskjedNei, jeg kan ikke komme på at noen av oss har stilt denne type ultimatum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
Du har jo til og med svart i den.
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
Jepp, vi er veldig rett fra "levera". Takler klare beskjeder begge veier, og vi er vel begge av typen som må få det iblandt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har fått klar beskjedJeg har aldri opplevd hverken å få et ultimatum eller å gi det i et parforhold, men jeg må vel bare dilte etter resten og si at jeg kunne nok ha godtatt det hvis det var en god og viktig grunn for det.
![]() |
#20 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Har fått klar beskjedHar fått ultimatum, klar beskjed, og gitt tilsvarende.
![]() |
|
|