|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snur
|
![]() Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Vi har en diskusjon i heimen og er nysgjerrig på hva andre mener.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Kommer litt an på. Jeg drar ikke tilbake til dagligvarebutikken dersom de har glemt å slå inn noe til 10 kroner. Sannsynligvis hadde jeg vel ikke en gang lagt merke til noe sånt, sier som oftest nei takk til kvitteringer. Men jeg sier fra dersom jeg får for mye igjen, eller jeg gjorde det når det fortsatt var vanlig å bruke kontanter og manuelle kasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Ja, jeg pleier å gi beskjed.
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier også fra. Jeg synes det er skikkelig ekkelt hvis slik skjer - i hvertfall hvis det har noen verdi utover en hundring. Jeg tenker også på den som jobber i butikken som kan få pes for å ha rotet det til.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier alltid i fra om de slår inn for lite.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier alltid i fra hvis jeg oppdager det mens jeg fortsatt er i butikken, men jeg går ikke tilbake igjen om jeg oppdager det etterpå.
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Temmelig ærlig. Jeg sier fra hvis jeg merker det idet det skjer. Hvis jeg oppdager det i ettertid, kommer det an på verdien.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Om jeg oppdager det sier jeg i fra.
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Hvis jeg oppdager det dernogs da så sier jeg fra. Jwg går ikke tilbake for småbeløp. Det går begge veier. Jeg går ikke tilbake hvis jeg har betalt litt for mye heller. Den gang jeg betalte 1000 ekstra på rema gikk jeg tilbake.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg forventer også at dersom en nettbutikk gjør feil i min favør, så er det de som må evt. ordne opp dersom de gjør en feil og vil ha orden i det. Så lenge det ikke er noe veldig dyrt vil det gjerne lønne seg for dem å ikke begynne med kompliserte returer og ikke få meg til å føle at jeg ikke ønsker å handle derfra igjen. Og det er som oftest det de velger å gjøre. Vil de ha det tilbake forventer jeg å bli tilsendt returetiketter og ikke måtte legge ut for porto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Hvis det går feil inn på kassa sier jeg ikke alltid fra, men bestandig hvis en person gjør feil. Tenker at det er mye verre for en ansatt å være skyld i tap av penger enn feil i systemet. Hvis jeg merker noe mens jeg står i butikken ville jeg nok sagt fra uansett, men er ofte såpass bevisstløs at jeg ikke merker noe.
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg gir alltid beskjed om jeg oppdager det, uavhengig av beløp. Jeg gikk en gang inn igjen og betalte en god morgen yoghurt som hadde blitt liggende igjen i handlevogna. Jeg gjør meg virkelig ikke til tyv for småpenger.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?
Jeg tenker at det er forskjell på at jeg glemmer noe i vogna og at den som sitter i kassa glemmer å slå inn noe. Det første vil jeg jo sannsynligvis legge merke til når jeg kommer ut og det er jeg som gjør en feil, men jeg merker det ikke om de slår inn 3 av noe istedetfor 4 når jeg er på helgehandel og så lenge jeg har lagt alt på båndet føler jeg at jeg har gjort mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier i fra, har ikke engang vurdert å la være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier alltid ifra om jeg oppdager det der og da. Men det bør være en ganske stor feil før jeg hadde dratt tilbake. Ikke en melk for lite lizm. Helt ærlig så følger jeg for dårlig med på kvitteringer og slikt til at jeg oppdager det. Både den ene og den andre veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Sier fra om jeg oppdager det. Som oftest går det i butikkens favør, faktisk, ikke alltid jeg sier fra da, iallfall ikke om jeg ikke ser det i butikken. Varer som er billigere fordi man er Coop-medlem, må man følge med på.
![]() |
#18 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Vis jeg merker det gir jeg beskjed, men jeg drar ikke tilbake. Klart, hadde jeg fått en dobbelt så dyr vaskemaskin hadde jeg sikkert ringt. Jeg vil kunne sove med ren samvittighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier selvfølgelig i fra når de gjør feil i min favør. På lik linje med at jeg sier i fra om det går i min disfavør. Når feilen oppdages på stedet...
Det hører vel sjeldenhetene til at den aktuelle ansatte får noe pes for dette.
![]() |
#20 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg gir beskjed.
![]() |
|
|