|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Det går en katt herEt svart, skralt kattekrek. Nå ser det ut til at katten er smelt på tjukken også. Jeg trodde ikke katten skulle overleve vinteren, den var usannsynlig tynn. Jeg har flere ganger ringt dyrebeskyttelsen, men de tar aldri telefonen.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Det går en katt herKatta har fått mat av meg to ganger. En gang i vinter og en gang nå. Den fikk mat fordi den var sulten og fordi jeg vurderer hva jeg kan gjøre med den. Den har gått her i flere dager uten å få mat nå.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Det går en katt her
![]() |
#7 |
Ustabil
|
![]() Sv: Det går en katt herDisse "kattehusene" og dyrebeskyttelsen flommer over av katter, og i mange tilfeller ender de også med å avlive dem i store antall. Her jeg bor er det stadige oppslag i avisene hvor de appellerer til folk om vær så snill og kom og hent en katt, ellers må de avlives. Dessuten stenger de kattehuset med jevne mellomrom og tar ikke inn flere, fordi det er fullt. Katter er "overskuddsvare", dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva hjelper det at hun finner noen andre som forer den i stedet for Sitron? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Det går en katt herDet er neppe noe problem å få den avlivet selv om den er gravid. Jeg synes det verste du kan gjøre er ingenting, den har det jo åpenbart ikke bra sånn som den har det nå, og verre vil det bli når ungene kommer.
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det går en katt herJeg ville ringt vetrinæren og hørt om de ville hjelpe.
![]() |
#12 |
Ustabil
|
Hjelpen kan være at de hun finner er villig til å ta henne inn og ta vare på henne. Sitron har åpenbart ikke interesse av å ta vare på katten - og burde derfor ikke mate henne. Selv katter som har rømt hjemmefra blir værende på fremmede steder så lenge de får mat. Mange forer "hjemløse" katter og bidrar til at kattene aldri streifer hjemover igjen. Katter er troløse sånn. De holder seg til maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Du har et poeng der, men jeg syns det stiller seg litt annerledes nå når hun er drektig. Når man ser tydelig (på litt avstand) at hun er drektig så er det ikke så langt igjen før hun føder. Det gjør at jeg syns at hun skal få mat og ikke minst drikke nå. Det er ikke sikkert hun har nok energi tl å "streife hjemover" akkurat nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ustabil
|
Både ja og nei! Man skal ikke mate en katt hvis man ikke er villig til å fortsette med det! Selv om den er aldri så drektig. Det hjelper jo ikke katten om den får mat en uke, hvis den så er uten mat neste uka. Hvis man ikke er villig til å forplikte seg så skal man la være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Det går en katt herJeg har faktisk ikke lov å ha dyr her. Ikke villig til å ta ansvar sier du? Jeg gjør da mitt.
![]() |
#16 |
Ustabil
|
Jeg visste ikke hvorfor du ikke kunne ta vare på katten, men oppfattet det i hovedinnlegget som om du syntes det var plagsomt med katten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Det går en katt herFortell meg hvilken forskjell det gjør om jeg gir mat i tre dager, når den har fått mat i 5 mnd. Gjerne med teskje, slik at jeg kan forstå hvorfor katten ville gått og funnet seg et annet sted å få mat om jeg ikke hadde gitt den mat i tre dager, selv om den har fått mat her i fem måneder, men den ikke kan klare å forstå det om den får mat noen ekstra dager på samme sted som den har fått mat i fem måneder.
![]() |
#18 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det går en katt herIgjen konstanterer jeg at bina må være en slags tvillingsjel, eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Det går en katt herDet samme skjedde med oss en vinter for lenge siden, og den katten ble vår trofaste snille huskatt i femten år. (Etter at vi hadde hengt opp lapper og annonsert i avisen for å prøve å finne eieren..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() |
|
|