|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Kan noen med erfaring hjelpe meg. Jeg har prøvd å google, men skjønner ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Her står vel der meste: https://www.toll.no/no/varer/dyr/reise |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Vi har nettopp sjekket. Hunden må være chippet og ha pass (kjøpes hos dyrlege). Enten må hunden ta en tbl mot orm tror jeg det har, ca 24 t før reise til Norge (usikker på tidsintervallet) eller så må den ha to tbl (tror det må være minst ett døgn mellom) som gies mens dyrlege ser på og skriver dato og klokkeslett i passet. Og så ny tbl med maks 28 dagers mellomrom. Da slipper man den dyrlegetimen i Sverige. Vi gikk for siste varianten og var i Sverige med hunden for få dager siden. Skal tilbake senere i sommer på ferie så derfor var det lettest å gjøre det slik for oss da vi også kan ta henne med på dagsturer når vi kjører dette opplegget med Max 28 dg intervall.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Du kan gi alle tablettene i Norge, to før du drar og en når du er tilbake. Ellers er det en før du drar og en i Sverige. Hvis du skal gi en i Sverige så kan du kjøpe tabletten reseptfritt i apoteket og få den gitt hos veterinær. Koster 3-400 pr tablett og timen/stempelet i passet.
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Mannen som ar med på timen for å få pass, men tror pass var ca 900,- og tbl er ca 400 inkl timen. Sjekk eprisliste hos en dyrlege på nett. Det var eiere vel litt, men ikke så mye. Passet har ingen utløpsdato så vidt vi forstod, så det har man så lenge hunden lever.
![]() |
#7 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Vi ble forresten stoppet på vei inn i Sverige og måtte vise passet. Vi net oss ut av køa. Sikkert fordi vi hadde hundebur? Alle andre passerte.
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Hva kreves for å ta med hund til Sverige?Berre ein ting. I fjor las eg at ein ikkje fekk kjøpt ormekur over disk lengre. Om du kjem over den informasjonen så berre noter deg at det ikkje er sant.
![]() |
|
|