|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Litt mer spennende fiskegratengJeg har lyst på fiskegrateng til middag. Jeg pleier å lage den ganske tradisjonell, fisk, makaroni, hvit saus med muskat i og pisket eggehvite på toppen. Det er godt, men nå har jeg lyst på noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengLitt gulrøtter og brokkoli i selve gratengen, en blanding av brødkrumme og revet parmesan på toppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengKokosmelk istede for melk og laks istede for hvit fisk
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengEr det en ting ungene mine er helt klare på er det at man ikke skal gjøre fiskegratengen mer spennende. Da kommer det bare voldsomme protester. Det hender jeg lager fiskeform med laks, hvit saus, brokkoli og spinat, men da kaller jeg det fiskeform slik at de ikke blir sure.
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegrateng
Litt av det samme problemet her. Særlig om jeg prøver å luke ut den (etter min mening) ødeleggende makaronien. Da blir det rabalder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengTakk alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
koko
|
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengJeg bretter eggehviten inn i gratengen. Topper med knekkebrød/kavring som jeg kjører sammen med smør.
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengDet er jeg enig i Syrinx. Jeg lager en fiskepai med røkt torsk og hvit saus, med ett lokk av potetstappe. Inspirert av skotsk mat. Kjempegodt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
koko
|
Ja! Jeg var ute og leita etter det her om dagen og kunne ikke finne det i frysediskene. Får høre hos fiskehandleren kanskje.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengÅH!
![]() |
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengJeg fant frossen røkt torsk tidligere. Nå finner jeg det bare i mer spesialiserte fiskedisker, med tilsvarende pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengKan signere Blå sitt innlegg om oppvekst på overkokt fisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg husker også at jeg kom meg gjennom fiskemåltidene ved å spise fisken først og deretter poteter med smør. Men min minstemann liker ikke poteter heller, så for ham er det ingen hjelp.
![]() |
![]() |
#18 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengFiskegrateng med klippfisk. Det er ordentlig bacalao. Portugiserne vi kjenner ble bare helt tause og stirret da vi spurte om de ikke brukte bacalao med tomat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengJeg synes helt vanlig fiskegrateng med laks var godt. Ikke store endringen, men tydelig en annen smak. Parmesan blandet i brødraspet på den tror jeg også vi hadde.
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Litt mer spennende fiskegratengJeg liker Jamie Olivers fiskegrateng. Løk og gulrot stekes, så har man i fløte, litt Dijon-sennep, revet cheddar, spinat, torsk i biter og hardkokte egg i biter. Alt has i en form, dekk med potetmos og stek ved 220 grader i ca 25 minutter.
![]() |
|
|