|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Hagemøbler, kvalitet og prisJeg tråler Finn.no om dagen, etter brukte hagemøbler. Det er få passende objekter til salgs og felles for de fleste er at de går til overpris. Det er tydelig at vi har havnet i hagemøbelsesong-bonansa.
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisJeg finner ikke utemøbler jeg liker til en pris jeg er villig til å gi. Så bordet til utemøblene våre er et eikebord for stuebruk som jeg har kjøpt til ca ingenting på Finn og oljet med Osmo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisJeg har vært inne på tanken, det er rom for å ikke ha tradisjonelle hagemøbler siden det er en utestue.
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisJeg har meget god erfaring med rottingmøbler fra brafab, som de blant annet selger på Hageland. Våre møbler er nå 12 år gamle og fortsatt like fine.
![]() |
#5 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisEllers er august den tiden på året der salget starter, mens utvalget fortsatt er bra.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisJysk har ganske mye å velge i til rimeligere pris, har ikke kjøpt hagemøbler der selv, men diverse annet, og kvaliteten har vært ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og pris
Ja, men vi har kjøpt sted på camping nå.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisDa vi kjøpte nye hagemøbler for 10 år siden, så dro vi på butikken for å kjøpe noe vi hadde sett var på tilbud. Vi skulle også ha hjørnesofa med høyt bord. Vi prøvesatt sofaen og konkluderte med at sittekomforten var elendig. Og ettersom vi var på en butikk, så prøvesatt vi alle hjørnesofaer med høyt bord. Et par av dem hadde veldig god sittekomfort, og vi kjøpte den billigste av dem (som bare var litt dyrere enn den vi i utgangpunktet hadde sett på). Det var så stor forskjell at jeg ikke ville kjøpt noe uten å ha prøvesittet.
![]() |
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisVi har to sett, begge kjøpt på forgjenger-butikken til jemogfix, var det fix bolig, tro? Vi har vært veldig fornøyde, men har også prøvd "alt som finnes" i den kategorien, og er enig i at comfort en varierer enormt, så det må prøvesittes.
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisVi har hatt et sofasett fra Skeidar og det var noe ordentlig dritt. Sofaen gikk i oppløsning etter få år. Stolene holder seg greit.
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisJeg vet om folk som har billige møbler fra Europris for eksempel, som holder i årevis, og de som har dyre møbler som fort blir ødelagt, og motsatt. Så det virker litt bingo. Men man skulle jo tro at høy pris er lik kvalitet. Sist redigert av frukt : 27-04-23 kl 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har en sofa fra Jysk ute som har holdt seg veldig godt. Den står ute hele året, putene ligger ute hele sommer sesongen, de stables vekk fra været når det regner. Jeg vil anslå at jeg har hatt den i 5-6 sesonger og den er like fin fortsatt.
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisVedlikeholdsfrie møbler pleier å holde i mange sesonger. (Puter som kan ligge ute er et ikke-begrep her, de må inn eller i kasse om natten uansett årstid). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisVi har sofa fra Skeidar som var ganske dyr (men kjøpt på salg), står ute hele året, og den holder seg strålende. Vi legger putene under tak da. Vi har også lenestoler fra bauhaus som kostet nesten ingenting, de holder seg også imponerende bra, og de brukes mye mer en sofaen - fordi de står under tak så vi ikke trenger å mase med å ta ut puter. Kattene har riktignok klort opp putene, men det er jo ikke stolene sin feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Klar
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisVi har hatt en lignende den du viser til fra Plantasjen. Hjørnesofa med høyt bord. Hatt den i 8 år. Det siste året sprakk kunstrottingen opp på ene armlenet. Bare litt, og da hadde den stått uinnpakket under enorme snømasser helee vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Har fra Europris og Jysk, er fortsatt fine. Kjøpt på salg.
![]() |
#17 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisVi har prøvd rimelig og dyrt, og fra nå av kjøper vi kun dyrt. Det er ikke bærekraftig med kvaliteten på de rimelige når de må byttes ut etter kort tid.
![]() |
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisJeg har et rottingsett kjøpt i 2004 som fremdeles ser nytt ut. Det har stått ute året rundt siden det ble kjøpt, både i minusgrader i Norge og i steikende sol og 40 grader i Houston. Rottingen er enda glatt og uskadet og fargen er ikke bleket. Jeg er sykt imponert over kvaliteten. Det ble kjøpt på Helgø møbler, type dyr butikk, og koster en arm og en fot husker jeg. Men absolutt verd prisen med tanke på at det straks er 20 år og ser ubrukt ut. Dvs bordplaten (Kompositt, ikke rotting) har sett bedre dager og er rusten i festet under, men fremdeles fullt brukbar).
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisVi har en del fra ikea. Er fornøyd med kvalitet på det vi har. Vet ikke om de har noen modeller med det du er ute etter. Noe av det vi har finnes ikke lenger har jeg sett.
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hagemøbler, kvalitet og prisJeg så på Ikea, men de sofamodulene som er aktuelle er like dyre der som på Skeidar eller Hageland.
![]() |
|
|