Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Spørsmål til felling til halskant på Emma Steinbakken-genser

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-24, 21:22   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmål til felling til halskant på Emma Steinbakken-genser

Jeg strikker altså Emma-genser
(Denne: https://knitteriet.no/produkt/emma-s...EaAljXEALw_wcB)

Jeg har strikket en del før, og får sikkert til det som står her, men jeg skjønner altså ikke hva det betyr. Jeg har altså strikket ferdig forstykket fram til det skal felles til hals. Så står det: "Da felles de midterste 16 m. Mens hver side av halsåpning strikkes ferdig for seg, felles det på neste pinne fra retten 1m inn mot halsåpning, deretter 1m til på neste pinne fra retten".

Hva betyr det egentlig at jeg skal gjøre, her hvor det er fet kursiv?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-24, 23:19   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål til felling til halskant på Emma Steinbakken-genser

Sånn at halsåpningen blir større og større. Du feller de 16 midterste, får et stykke på hver side som skal felles en maske, ved siden av de 16 som allerede er felt. Så får du færre og færre masker opp mot skuldra.

Gammel 08-12-24, 23:20   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål til felling til halskant på Emma Steinbakken-genser

(men jeg er tydeligvis ikke de fødte strikkepedagog sent på kvelden. Men ser det levende for meg inni hodet. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.