|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Bilferienovise - trenger tipsHjelp - vi skal på bilferie!
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsKan anbefale å bo på Preikestolhytta om dere skal dit. Men det kan hende det er rimeligere å bo på Jørpeland, Tau eller i Stavanger.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tips
Ja! Bor dere på Preikestolhytta er parkering inkludert så vidt jeg husker. Spør Frøy her inne for tips. Det går buss.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsDet er ikke galskap å gå til Preikestolen i fellesferien, nei. Du er selvsagt ikke alene, men SÅ ille er det ikke. Det er heller ikke mangfoldige busslast med cruiseturister der i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsVi har overnattet mye på campinghytter mellom Bergen og Østlandet og synes at det er greit. Billigere enn hotell og bedre standard enn telt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
søt
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsHvis dere skal kjøre Atlanterhavsveien så kan dere få overnatte gratis med oss! Vi har anneks.
![]() |
#8 |
Nei, i år er nok et greit år å gå.
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsSånne veldig bratte, smale, svingete veier kan være et helvete når det er mye trafikk.
![]() |
#10 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsHvis man skal gjøre turistgreier i fellesferien, er det antakelig i år man skal gjøre dem, ja. Når det er færre internasjonale gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsDere kan jo fint kjøre sørover mot sørlandet og til vestlandet. På vei tilbake fra Bergen og mot Trøndelag kan dere kjøre om geiranger og sånn.....
![]() |
#12 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsJeg har kikket litt på denne siden, https://www.visitnorway.com/plan-you...scenic-routes/ og tror jeg ville kjørt først til Lom og tatt en tur opp Galdhøpiggen hvis dere ikke har gått den før. Korteste veien over breen fra Juvass. Greie hytter å leie på Juvass. Så til Rondane, og videre via Røros til mammabesøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsSpennende rute, Retz. Takk for mange gode tips.
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsDen runden der tok vi i fjor, Divine. Det går latterlig raskt fra Oslo til Kristiansand med ny vei - det er veldig ok. Kan avbefale Roligheden ferieleiligheter med mindre dere drømmer om å gjenoppleve studietiden. Om du noen gang var på fest på Steinan studentboliger i studietiden, så var leilighetene gangske like - tidenes vondeste senger i tillegg...Det var min avbefaling.
![]() |
#16 |
søt
Ja gjør det! Vet du når sånn ca dere tenker ta turen?
![]() |
#17 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsMyrdal-Flåm, er det Rallarvegen? Og er det så langt oppe at man risikerer snø til et stykke ut i August? Vi legger ofte ferien vår seint da vi liker å legge inn en runde med hytte-til-hytte i høyfjellet, og da er det greit å være i eller tett på august. Mannen har syklet Rallarvegen tett på skolestart og opplevd flekker med snø... Men dette finner man jo ut av på forhånd.
![]() |
#18 |
Ja, veldig god mat! Kan også anbefale å gå innom fiskebryggen, spise der eller i alle fall kjøpe en is der og sitte på bryggekanten og se på livet og båtene.
![]() |
#19 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Ha ha, Divine! Jeg leste dere vurderte Preikestolen, og vipps så kunne dere klare Everest i mitt hode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Bilferienovise - trenger tipsTipser om at hvis dere ser etter overnatting i Bergen, så ville jeg valgt enten leilighet eller et lite hotell. Vi har bestilt på Klosterhagen, og jeg syns det ser veldig bra ut. Flere tipset meg i min tråd om sentral overnatting i Bergen.
![]() |
|
|