|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
geskjeftig
|
![]() Molde for nybegynnereIkke-friskusene har bestilt hyttetur til Molde i påska.
![]() |
#2 |
Tatt på
|
![]() Sv: Molde for nybegynnereBud og Atlanterhavsveien ligger 40 - 45 minutters kjøring fra Molde sentrum.
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Molde for nybegynnereI Åndalsnes er det lagt til rette for tur opp til et utkikkspunkt. Rampestreken? Vi hadde ikke tid til å gå opp da vi stoppet der sist, men jeg har sett masse flotte bilder og turen virker overkommelig for både to- og firbeinte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Molde for nybegynnereUtkikkspunktet het nok varden. Godt mulig bilvegen opp ikke er åpnet for sesongen i påsken. Men man kan gå opp.
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Molde for nybegynnereVet ikke hvor lenge Hurtigruta ligger i Molde, og hvordan mulighetene er i pandemitid, men vanligvis kan man gå ombord og kikke og handle i kafeen. Et par-tre år siden sist jeg var ombord og kjøpte middag, og da kostet "dagens" 140 kr. Men nå er det nye tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() Sv: Molde for nybegynnereOm dere kjører over Dombås og tar ferge fra Åndalsnes ville jeg vurdert stopp i Åndalsnes og gått opp Rampestreken, ja. Super tur, rå utsikt. Ellers er det vel mange fine turområder i Molde også men der er jeg ikke så kjent.
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Molde for nybegynnere
Ikke å besøke Molde heller, etter ordførerens koronauttalelser i dagens medier.
![]() |
![]() |
#9 |
Dragedytteren
|
Nei, det var ikke akkurat et sympatisk utspill.
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
Hehe. Vi skal nok uansett holde oss unna folk så mye vi kan, så vi skal neppe henge noe rundt i byen. En kollega bor i kjøreavstand, og hans kommune har ikke hatt smitte i det hele tatt. Da er det litt dårlig gjort hvis vi skulle dra med oss noe fra Syndens Pøl her i Stor-Oslo.
![]() |
#11 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Molde for nybegynnereIkke tro at han ordføreren er representativ for oss andre som bor her! Det er mange fine turområder her ja! Det er fint på varden, men det er også fint å gå til Storlihytta som er en DNT-hytte lett tilgjengelig med gode vafler og fin utsikt. På vei mot varden.
![]() |
#12 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Molde for nybegynnereHvis dere skal ta ferja fra Åfarnes (aka at dere kommer fra Åndalsnes), så må dere stikke innom Kaia landhandel mens dere venter på ferja. Støtte lokalt næringsliv - det er ikke så mye annet i nærheten. Varierer litt hva de har utenom et lite utvalg av basis dagligvarer, men har støtt på søtbakst, drops, lokal brukskunst osv.
![]() |
#13 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Molde for nybegynnereNå er jeg ganske så inhabil, men jeg tenker at en tur ut til Otrøya for å gå en tur i Midsundtrappene absolutt burde vurderes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Molde for nybegynnereMoldemarka er nydelig, likeså å dra ut på Julbøen, der er det en del kulturhistoriske minnesmerker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Molde for nybegynnereJa, julneset er en flott tur som passer alle!
![]() |
|
|