|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Blir du motivert eller demotivert av at andre er flinke? | |||
Jeg blir alltid motivert av flinke folk, uansett kontekst |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 11,39% |
Jeg blir som hovedregel motivert, men det finnes flinke mennesker som demotiverer meg |
35 | 44,30% |
Jeg blir motivert dersom jeg fremdeles kan relatere/henge med/være like flink eller bedre |
12 | 15,19% |
Jeg demotiveres ofte av flinke folk |
5 | 6,33% |
Jeg demotiveres dersom de flinke er noen som jeg burde være bedre enn (i eget hode) |
5 | 6,33% |
Jeg verken motiveres eller demotiveres. Min motivasjon er styrt av mine egne prestasjoner |
7 | 8,86% |
Dette har jeg ikke tenkt på/ikke noe klart svar |
6 | 7,59% |
Deltakere: 79. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Hvordan fungerer du, helt ærlig?
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill Sist redigert av Myrsnipa : 22-03-21 kl 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?De to siste årene har jeg jobbet et sted hvor jeg omgis av mange veldig flinke fagfolk. Mer enn jeg har opplevd i tidligere jobber. Dette er helt klart til inspirasjon.
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Jeg blir ikke motivert, nei. Men jeg har generelt liten tro på egne evner.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Det beror på kontekst: Jeg elsker å jobbe sammen med folk som er flinkere enn meg. Det er kjempemotiverende. Jeg blir verken motivert eller demotivert av at naboen er flinkere til å stelle sin hage enn jeg er til å stelle min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Jeg blir alltid motivert av flinke folk. Enten er det flinke folk i de samme tingene som jeg er flink i og da blir jeg glad for å kunne nerde, eller det er flinke folk i ting jeg ikke har snøring på og da blir jeg glad av å kunne lære ting |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Det Mavs sa hørtes ganske kjent ut.
![]() |
#7 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Jeg blir alltid motivert. Det betyr ikke engang så mye hva andre er flinke til, jeg finner inspirasjon i det nesten uansett. Elsker å omgås flinke mennesker. Jeg bare bruker det til det jeg vil gjøre selv, jeg er mest opptatt av meg selv så jeg blir ikke demotivert/misunnelig eller noe sånn, jeg gir jo egentlig beng. Jeg kan av og til kjenne på ønsket om å konkurrere direkte også, men da må det være veldig konkret og noen som står meg veldig nær, da kan det bli en morsom lek, men jeg er ikke så konkurransedrevet, jeg er jo mest opptatt av megmegmeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Jeg blir stort sett motivert av folk som er flinke og får lyst til å bli flinkere jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Jeg må si meg helt enig i det Mave sa. Det er også utrolig motiverende når jeg ser folk jeg leder bli flinkere enn meg. Da slipper jeg å gjøre så mye. Neida. Joda.
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Motiveres profesjonelt, demotiveres familiært |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Profesjonelt motiveres jeg av flinke folk. Det er en av grunnene til at jeg trives så godt i kollegiet mitt nå, det er en herlig gjeng med flinke og supersmarte folk. Det får jeg masse energi og pågangsmot av.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 22-03-21 kl 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Jeg blir motivert og inspirert av andre, både jobb og privat! Men det er en gruppe mennesker jeg ikke blir motivert av og det er: #liveterbestute.
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Motiveres i de aller fleste tilfeller, men det kommer litt an på personligheten til den som er flink. Noen få kan jeg bli demotivert av. Alternativ 2 passer best.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?
Nei de folka der blir jeg definitivt IKKE motivert av. Jeg blir ikke demotivert av de heller, men eller i sånn "gi fingeren" humør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?De folka der?
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?
Det er vel mest de folka jeg kjenner til som krampeskriver det hele tiden uansett hva de driver med ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?I arbeidslivet tror jeg at jeg har størst grad av indre motivasjon - og den som dermed motiverer meg er meg selv og egne prestasjoner, rett og slett.
![]() |
#20 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Motiveres eller demotiveres du når andre er flinke?Motiveres ikke særlig av andre, og tenker ikke så mye på om folk er flinke eller ikke. Hos meg er det mer snakk om inspirasjon, at jeg får idéer eller lyst til å gjøre noe lignende som andre har gjort. Oftest noe konkret og avgrenset. Jeg trenger f.eks ingen ytre motivasjon for å ta en løpetur eller strikke en genser, men jeg kan bli inspirert til å løpe fortere ved en bestemt låt på øret, eller jeg har oppdaget en ny strikketeknikk på YT. Altså mer avgrensede saker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|