|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() PåskemenyMan får jo ikke gjort noe i påska annet enn å enten være hjemme eller på hytta med de i samme husstand. Jeg tenker at matlaging kan man jo bruke tid på. Junior ønsket seg kyllingvinger, ris og saus en dag så må vi da ha. Mini har ønsket seg tortellini al brodo til middag en dag. Det er litt mer jobb siden det da innebærer både å koke kraft og lage tortellini. Jeg ønsker å høre hva dere har tenkt på! Både av middager, kaker og dessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: påskemenyDet blir taco og pizza "som vanlig". Andre middager er
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: påskemenyVi bakte denne sitronkaken for noen uker siden, og den var veldig god, så alle ble enige om at vi skal bake den med appelsin til påske.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: påskemenyTenkte å handle litt i ettermiddag og har i alle fall planer om god lammestek en av dagene samt hjemmelaget pizza. Tror også vi kunne tenkt oss kjøttkaker en dag. Det er det jeg har kommet på til nå.
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: PåskemenyVi skal ha lammestek en dag, Salmalaks på ett eller annet vis, grille om det er vær til det, også blir det nok noe hverdagslig de første dagene type Findus fisk og lignende. Må spise det vi har i fryseren og.
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: PåskemenyGrille!!
![]() |
#8 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: PåskemenyPinnekjøtt og lammestek to av dagene. En after-ski-middag med pølser grillet på bålpanne, og så må vi få brukt av matkasse-innholdet, noen glemte visst å avbestille. På 20-årsdagen til mellomste bestiller vi fin mat fra den restauranten vi egentlig skulle spise på. En ostekake, gulrotkake og mulig flere er i planleggingsfasen.
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: PåskemenyVi skal ha asparges en dag. Enten med skinke eller wienerschnitzel til. Og hollandaise, såklart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PåskemenyJeg har allerede brukt en del tid på å tenke på dette. Jeg har også spurt familien hva de forskjellige ønsker å spise. Her blir det: chili con carne med nachos, kyllingbryst med pepperoni og mozzarella opp på spaghetti, pizza på lammekjøttdeig og (hvis jeg får tak i det rimelig) rullet svineribbe fylt med pesto. Desserter har jeg ikke planlagt ennå, men jeg satser på å gjøre det enkelt og gjøre innhug på det som ligger i fryseren. Ellers skal jeg lage rocky road. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
koko
|
![]() Sv: PåskemenyMarokkansk lammegryte
![]() |
#12 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: PåskemenyPinnekjøtt med appelsinsalat, oppskrift fra matprat. Det hadde vi i fjor også, så nå er det tradisjon.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Påskemeny
Jeg er av typen som hadde latt meg skremme mer av en kort ingrediensliste. :-D Tusen takk! Sist redigert av liefje : 25-03-21 kl 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: PåskemenyHar ikke fått planlagt skikkelig enda, tar påskehandelen mandag morgen. Men jeg vil iallefall ha klubb en dag, klubb med full pakke. Vi bruker å ha dampepølse og kålrabistapp til. Mannen er ikke begeistra for klubb og siden vi har rester av ribba (pinnekjøttet) i fryseren tenkte jeg ta det til også. Har allerede alliert meg med klumpen (altså, jeg må seriøst finne på noe annet å kalle de her inne enn kallenavnet fra babytiden) om at han blir med å lager.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Påskemeny
Gryta er ordentlig god, den sto i et Maison Mat og vin en gang, sikkert en høstutgave.
![]() |
#16 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: PåskemenyJeg skal være alene hele påsken, så noen stor forandring blir det ikke. Lager stort sett god mat som jeg liker, og kanskje det blir mer av asiatisk mat i påsken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: PåskemenyTja. Ungene er her i første del av påsken, så det er da det blir «feiring» her. Tipper det blir grilling en dag, lam en annen dag og litt ymse taco/pizzamat.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: PåskemenySånn ser middagsplanen ut fra og med i morgen. Her er litt "bestillinger" fra studenten og etter hvert festmat i helligdagene.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PåskemenyVi skulle jo egentlig til mamma og bli matet etter alle kunstens regler, men nå utgikk jo det, så jeg må vel begynne å tenke litt selv.
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: PåskemenyVi sakl ha pinnekjøtt og lammelår. Jeg har ikke tenkt så mye lenger. Vi lever en del etterinnfallsmetoden med hva vi finner på en dag og hva som da passer til middag. Egentlig bør jeg sette opp en plan med forslag til middagsretter.
![]() |
|
|