|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
![]() Har du gått Trekanten i Trollheimen?Ei venninne og jeg har landet på at årets get-away-tur blir til Trollheimen, så vi skal gå Trekanten om et par uker
-------------- 2012 & 2014 Sist redigert av artemis : 08-08-17 kl 22:37. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Nei, men jeg har gått trekanten i Rondane.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Og tynne vanter/hansker Blir gjerne litt kald på hendene hvis det regner.
![]() |
#4 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Alltid kart og kompass. Alltid! Været svinger fort. Ville tatt med votter og pannebånd også. Husk medlemskort om dere er det. Kan lastes ned på app. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Jeg har ikke gått der enda, men den står høyt på listen.
![]() |
![]() |
#6 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Myke klær til å ha på etter dusj. Jeg bruker ullsokker istedet for lett skotøy på hyttene. Lettere å ha med, og varmere. Skal man ut på do eller noe, er det bare å smette på fjellskoene eller lånestøvlene på hyttene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Det står endel om turen her:
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Det er veldig lenge siden jeg gikk den, og var nokså uerfaren (og dermed med altfor tung sekk). Men jeg syntes rutene var overoptimistiske på tidsbruk sammenlignet med Jotunheimen og Rondane. Det var også veldig mye myr og vedlig vått, så det var umulig å ikke bli kliss på bena.
![]() |
#9 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Slenger meg på denne tråden. Jeg og barna på 10 og 12 vurderer å gå Trekanten i helga. Men, jeg er litt usikker på om vi klarer det. Sist helg gikk vi 15 km i variert fjellterreng uten store problemer, men jeg er ikke topptrent. Barna er i god form og vant til fjellturer som er kortere.
![]() |
#10 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?
Oh, yes. Det var optimistiske ruter, ja. Vi hadde finvær, lette sekker, holdt greit tempo og er ikke i verdens dårligste form, likevel hadde vi ikke sjans til å rekke middagen kl.19 på Trollheimshytta (gikk fra Gjevillvasshytta 09.00). Skjønner i ettertid at grunnen til at folk går motsatt vei er den j---- nedstigingen til Trollheimshytta. Den tok jo aldri slutt
![]() |
#11 |
Aktiv
![]() ![]() |
Forstod det som at Gjevillvasshytta - Jøldalshytta - Trollheimshytta er den "vanligste" veien. Jeg gikk motsatt vei, men gjør ikke det flere ganger med mine knær.
![]() |
#12 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Jeg gikk i helga med 10-åringen og 12-åringen. Vi gikk Gjevilvasshytta-Trollheimshytta-Jøldalshytta og brukte 8, 6 og 7 timer. Nedstigningen mot Trollheimshytta var knalltøff, men vi klarte det. Barna var sprek, og 10-åringen strenet forbi folk opp mot Skrikhøa.
![]() |
#13 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Skal gå denne turen i juli og håper virkelig vi får greit vær. Skal gå Gjevil - Jøldalshytta - Trollheimshytta - Gjevil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Vi gikk denne turen for snart 2 år siden. Samme runde som du nevner iben, gikk i månedsskiftet juli/august og var knall heldige med været. Hadde som alltid rikelig med buffer, votter og lue i sekken - men kunne gå over Trollhøtta i shorts og T-skjorte! Krysser fingrene for at du også får en strålende flott tur!
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Et par tiår siden jeg gikk, men kan bidra med å si at det er en veldig flott tur!
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Mine brødre i røde kors henter stadig folk på vei fra trollheimshytta så du er i gode hender dersom noe skjer |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Nå går ikke båten lenger. Men det er fortsatt like fint på Vassendsetra. Antar at det var der du var.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du gått Trekanten i Trollheimen?Jeg husker ikke. Husker bare at senga var veldig kort.
![]() |
|
|