Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-21, 12:09   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Jeg har blitt lurt.

Jeg falt for en annonse for et tilsynelatende norsk selskap som selger SUP-brett. Vi har hatt lyst på det en stund, og så slo jeg til.

Det er en tlsynelatende norsk nettbutikk, med .no-adresse, en norsktalende video som forteller om "hvem er vi" (norsk jente med DIALEKT og greier), lovnad om rask frakt og fri retur og bestillingsbekreftelse som sier sum og frakt (69 kroner i frakt, så det tyder jo også på relativt "kortreist").

https://coolsnow.no/

Det falt meg rett og slett ikke inn i måneskinn at dette kunne være et utenlandsk selskap.

Nå ser jeg at i vilkårene, laaaaaaangt nede, under masse informasjon om delbetaling og betingelser for det, så står det "du handler fra Coolsnow Aps, og det er derfor en mulighet for at det påløper importskatt", elns. Men etter det jeg hører fra andre, er dette oppdatert nylig. Jeg så det uansett ikke, men tilstår at jeg ikke finleser fjørtiørten sider med vilkår hver gang jeg kjøper noe.

Så får jeg varene, ganske røft håndtert, så det er et hull i en av baggene, men ellers fine. Og så kommer det en regning på masse penger, for import-toll! Det viser seg at selskapet er dansk, og sender fra Danmark.

Jeg ser mange har prøvd å ta dette til forbrukerrådet osv., men de henvises til Danmark og der står man.

De har masse falske, positive anmeldelser på Trustpilot, så jeg catchet ikke svindelen.

Nå prøver jeg å kansellere resten av ordren, men det er selvsagt full radiotaushet.

Jeg vet ikke helt om jeg har noen rettigheter, og hva, i så fall, hvordan gå frem? Egentlig vil jeg bare at de skal svi noe så inn i helvete.

Hvis resten av varene plutselig kommer, selv om jeg har kansellert dem, kan jeg nekte å motta dem? (Fedex)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.