|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glad
|
![]() Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådCase: Man selger et relativt nykjøpt hamster, friskt og i full vigør, for en avtalt pris. Kjøper henter hamster og tar det med på en 40 mil lang biltur hjem til seg. Barnet som er med er ganske tydelig forkjølet. En uke senere kan de fortelle at hamsteret døde, og vil ha tilbake noe av kjøpesummen.
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådJeg kan ingenting om hamstere, men tenker at en 40 mil lang kjøretur kanskje ikke er helt ideelt. Og dersom de kan bli smittet av menneskers forkjølelse, så kan vel det du beskriver ha vært en noe uheldig situasjon.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådJeg tenker at dette ikke er noe din datter kunne styre eller forutsi og hun har ikke oppgitt noe uriktig informasjon. De har kjøpt et levende dyr og ikke en ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådTing som kjøpes på finn har ikke forsikring. Så lenge dyret var i helt fin form da det forlot dere, så er ikke datteren din erstatningspliktig. (Og noe sier meg at du ikke bor i min landsdel når noen kjører 40 mil for å hente en "brukt" hamster.)
![]() |
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådHvis ikke de har tatt den til dyrlegen og fått vite at den døde av noe den var syk med da dere solgte den så tenker jeg at dere i utgangspunktet ikke har noe ansvar.
![]() |
#6 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådHar hatt maaange hamster opp gjennom årene
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådJeg må jo og si at det høres vidløftig ut å skulle ta med seg et hamster 40 mil, men antar at dette var noen på høstferie som har kjøpt hamster på ferie og så tatt det med seg på den lange turen hjem.
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådEt hamster er jo et dyr som dør ganske lett eller hva jeg skal si. Ikke er det så ekstremt dyrt heller så hvorfor i all verden kjøpte de ikke et lokalt dyr? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glad
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådTakk for innspill. De var i byen her i annet ærend, og jeg regner med de har dyrebutikk i den nordlandsbyen de kjørte hjem til også slik at de fint kunne handlet et "ubrukt" også. Fuglene må vite hvorfor de ville ha min datters (som jeg for øvrig rådet henne til å ikke selge, det skal sies). De betalte 370 kr for det og fikk med noe for og småtteri, så jeg er ikke helt fjern for tanken på å at jeg betaler de en liten andel av dette tilbake.
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådDet var jo ikke akkurat en enorm sum, særlig ikke når de fikk med noe småtteri. Kan ikke skjønne at de ikke bare kjøper seg et ny hamster der de bor må jeg innrømme. Sist redigert av apan : 27-10-21 kl 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no tråd
Ikke minst ubrukt hamster |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
Godt det ikke bare er meg.
![]() |
#14 |
Klar
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådJeg googlet kjapt hamster, og ser det er mulig å kjøpe en brukt ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådUff, det er sikkert vanskelig for dere og ganske spesiell oppførsel av de som krever noe tilbake. Håper det glir over.
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
Jepp! Eller ein.
![]() |
#18 |
I mål
|
What! Jeg som alltid sa EN hamster før, men så var det noen som sa til meg at det heter ET hamster. Og jeg synes det høres helt sprøtt ut, men nå har jeg endelig begynt å si det. Og så må jeg skifte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Selgers og kjøpers risiko - nok en finn.no trådJeg sier en hamser og en strikk. Men har jo hørt et, begge deler er sikkert lov. :gidder ikke sjekke:
![]() |
|
|