|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan vasker man capser?Den ene sønnen min har en mye brukt caps i en lys farge. Han har hatt den i 2 år nå, og den er tydelig merket av bruken. Hvordan kan man vaske en caps ? I vaskemaskin? Legges i bløt ? Og hvordan tørke den eventuelt. Er det overhodet mulig å få den ren?
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan vasker man capser ?Blir fort ødelagt i vaskemaskin. Jeg sprayer den godt med vanish først og lar virke litt, så vasker jeg den i en bøtte med vann med flytende vaskemiddel. Lar den bare ligge et par minutter i bløt før jeg gir litt ekstra vaskemiddel på flekkene. Skyller godt i et par vann i bøtta etterpå og legger til tørk. Mange av capsene kan ha papp i bremmen, så du kan risikere at den blir ødelagt, men så lenge den ikke ligger lenge i bløt så har det gått bra hver gang her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvordan vasker man capser ?Har alltid vasket i maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvordan vasker man capser ?Jeg vasker for hånd. Det er jo fort gjort.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan vasker man capser ?Jeg vasker i maskin. 40 grader, vanlig vask. Men lyse capser blir ikke nødvendigvis «nye». Ta evt litt Vanish på før vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvordan vasker man capser ?Har vasket i vaskemaskin, synes det stort sett går greit. Men kommer jo litt an på materialene i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan vasker man capser ?Jeg vasket en i går. Den har litt ull i så jeg slang den med i ullvasken. Full sentrifugering, hadde kanskje droppet den.
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan vasker man capser?Min erfaring er at noen capser tåler maskinvask, andre ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvordan vasker man capser?Har fuktet, sprayet på Vanish og skrubbet med neglebørste, og skylt av under springen.
![]() |
|
|