Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Tunikaer og gravid/ikke-gravid

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 13:39   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tunikaer og gravid/ikke-gravid

For å spinne litt på motelovene fra en annen tråd her inne, så kom jeg på at disse tunikanene jo gjør folk rimelig forvirret i forhold til om det er passende å spørre om når termin er.

I går hadde jeg æren av å vikariere for min sjef i ledermøte, og jeg satt og småpratet over lunsjen sammen med de mannlige direktørene på 50 +.
Da var det en som lurte på om en navngitt kvinnelig ansatt var gravid. Noe hun da antakeligvis ikke var, men de ytret sin forvirring over at klærne mistenkelig så ut som gravideklær.

Og som eneste medlem av det motsatte kjønn, så måtte jeg jo bekrefte at tunikaer med empireliv er på moten, og den får de fleste til å se gravide ut (eller se ut som om de skjuler en voksende mage).

Stakkars menn som er livredde for å trampe i klaveret på samme måte som mannen i ostedisken på reklamen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 13:42   #2
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tunikaer og gravid/ikke-gravid

Jeg tror man må være bevist på hvordan tunikaen ser ut på. Noen tunikaene på HM ser ikke bra ut, hverken på gravide eller ikke-gravide. De blir som telt uansett.

Jeg synes personlig tunikaer er finest når de sitter normalt over brystet og først slippe nedenfor. Da får de ikke telt fasongen.

Gammel 17-08-07, 13:49   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg synes personlig tunikaer er finest når de sitter normalt over brystet og først slippe nedenfor. Da får de ikke telt fasongen.

Enig - gjerne et lite stykke nedenfor også, men det er forskjellig hva folk kler. Lille, pæreformede Elinblu ville sett høygravid og omtrent tre ganger så tjukk ut med en sånn helt posete tunika, mens andre er fine i det.

Gammel 17-08-07, 13:53   #4
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Da var det en som lurte på om en navngitt kvinnelig ansatt var gravid. Noe hun da antakeligvis ikke var, men de ytret sin forvirring over at klærne mistenkelig så ut som gravideklær.

Jepp, jeg har ett par ganger sendt ut en avkreftende "jeg-er-ikke-gravid"-mail til alle ansatte i avdelingen. Jeg jobber på en avdeling der alle ansatte untatt meg er menn, og hver gang jeg har på meg en tunika..ja, da kommer blikkene.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:23   #5
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Jammen, selv om noen ser gravide ut akkurat den dagen de bruker en tunica, så ser vel kollegaer at de ikke er det siden magen er flat både dagen før, og dagen etter i vanlige klær?

Jeg har aldri lurt på slikt dersom det gjelder folk jeg omgås til vanlig. Treffer jeg en jeg ikke har sett på noen måneder, så kanskje.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:55   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Skjønnar godt at det kan vere forvirrande ja, syns mange ser gravid ut i tunika (inkl meg sjølv).

Gammel 17-08-07, 17:56   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Jammen, selv om noen ser gravide ut akkurat den dagen de bruker en tunica, så ser vel kollegaer at de ikke er det siden magen er flat både dagen før, og dagen etter i vanlige klær?

Godt poeng.

Gammel 17-08-07, 18:05   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser litt gravid ut i alle klær og ekstra gravid ut i tunika. I dag gikk jeg i tunika på jobb og jeg må si jeg tenker på om de tenker at jeg er gravid... Jeg begynte i ny jobb i går.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:15   #9
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg tror man må være bevist på hvordan tunikaen ser ut på. Noen tunikaene på HM ser ikke bra ut, hverken på gravide eller ikke-gravide. De blir som telt uansett.

SÅ enig, så enig. Jeg prøvde en tunika på HM for en stund siden. det var en sånn med "liv" som begynner oppe på puppene og som da slipper fra oppå puppene. Jeg fikk totalt latteranfall i prøverommet. Ikke nok med at jeg faktis ER gravid, men når man har pupper i str. DD/E så blir det IKKE fint! Jeg holdt på å tisse på meg, så komisk var det. Fikk den fort av og hang den pent på plass. MEN hadde en slank dame, med mindre pupper og fin flat mage tatt den på seg så hadde nok hun også sett MEGET gravid ut.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 23:18   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DETTE er grunnen til at jeg ikke bruker slike plagg. Jeg er ikke gravid, og vil ikke se ut som om jeg skjuler magen heller. Den er nemlig flat igjen.
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke-gravide ønsker å gå rundt å se gravid ut. Komplett uforståelig for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.