|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Et hyggelig sted mellom Monaco og Genova?1-2 overnattinger, men ser etter noe pittoreskt, hyggelig og med strand, og med togstopp. Tips?
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genève?Ser at det er følgende stoppesteder:
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genève?Vi hadde 3 overnattinger i Diano Marina som "badeferie" da vi var på interrail for 6 år siden. Riktignok møtte vi et vennepar som har hus utenfor byen slik at de var lokalkjente, men jeg husker det som helt perfekt. Fine strender som var mye billigere å ligge på enn i Frankrike og masse gode restauranter. Ikke de store turistopplevelsene, men det var ikke det vi var ute etter akkurat de dagene.
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genève?Haha, ja! Takk!
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genève?Har også sjekket Alassio, men lett å gå seg litt i surr i bilder og hotellbookinger.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genève?Jeg synes Sanremo ser ut som et hyggelig sted. Jeg har bare kjørt gjennom et par ganger, men tenker alltid at jeg har lyst til å stoppe og overnatte der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genova?Noli er det fineste
![]() |
#8 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genova?Vi var en uke i San Remo for 5 år siden. Det er en liten by i en fjellside som bærer preg av at det engang var et typisk «sydensted». Litt 80-talls, litt slitent, men mener å huske at strendene var ok og vi fikk spist helt greit. Det var en fin bilfri vei langs stranda som strakk seg langt og lengre enn langt både retning Frankrike og Genova, her var det fint å gå på tur, løpe og sykle. Løpe-Synnemor falt pladask for en løpetunnel de hadde laget inni fjellet - typ 2km lang tunnel, helt rett og flat med gåfelt, løpefelt og sykkelfelt i begge retninger og dønn jevn temperatur døgnet rundt (!) Perfekt til intervalløping for særinger som bruker ferien som treningsleir.
![]() |
#9 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genova?
Jeg har feriert der 2 ganger, en gang stoppet vi og overnattet i 4-5 av byene (Alassio, Spotorno, Noli. Finale Ligure og Diano Marina også har jeg bodd en uke på ett velfig sjarmerende badehotell i Diano Msrina ved en annen anledning. Forelsket meg helt i Noli. Diano Marina var det kanskje mest turister men det er veldig fint der også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genova?I Finale Ligure fikk jeg mitt første kjærlighetsbrev, av en italiensk gutt. Eller mer korrekt, det ble sendt til meg så jeg fikk det når jeg kom hjem til Milano. Jeg kunne ikke huske noen Luca … Jeg var 11-12 år. Husker ikke så mye V stedet mer enn at jeg hadde det gøy der og at det var laaaange trapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et hyggelig sted mellom Monaco og Genova?Om du ikke har noe i mot å fortsette litt forbi Genova er Sestri Levante helt vidunderlig.
![]() |
|
|