|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Drill for dummies: Hva trenger jeg?Jeg må visst ha en drill. Jeg har tidligere bodd med en erfaren driller, så jeg er er ganske så novise på området. Bruksområdet er helt basic, å skru sammen IKEA-møbler og lage enkle hull i vegger slik at jeg får hengt opp ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Jeg har en Bosch Psr 1800 som er veldig bra. Vet ikke om akkurat den modellen selges fortsatt, jeg har hatt den noen år, men de har sikkert noe tilsvarende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Clas Ohlson har en billig drill der batteriet kan brukes til verktøy i samme serien. Sånn i tilfelle man plutselig skulle få bruk for en stikksag eller noe en dag. Men jeg har ingen erfaring med det merket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Easydrillen fra Bosch får du på Clas Ohlson. Den er lett og enkel å bruke, og dekker de beskrevne behovene fullstendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?
Digger konkret forslag. Tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Er fornøyd
Det var den jeg mente. Denne kan du bruke til det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Slagdrill kan jeg låne, ja, så denne funker nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
Det pleier å følge med en til stjerneskrue og til vanlige. Men det er greit å ha ulike størrelser synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Jeg ville gått for Bosch eller en av de med batteri som passer til flere dingser. Det er særlig gunstig hvis man har hage og trenger ting til den, men vi har en del verktøy i samme serie og sparer både plass og penger på å kunne bruke samme batteri og lader til flere ulike dingser.
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Drillstav, skjørt, hvite strømper, hvite støvletter og litt musikk?
![]() |
![]() |
#12 |
Er fornøyd
Den drillen er en koffert - muligens med et utvalg bits. Edit: Det står at det medfølger dobbeltsidige bits. Jeg vet ikke hva det er, men du vil minimum ha skrutrekker- og stjernetrekkerbits i forskjellige størrelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Ser det står at den har hurtigchuck, men så ikke det på bildet. Så hvis ikke, skaff en sånn: https://www.biltema.no/verktoy/handv...uck-2000019475 Revolusjonerende når man skal skifte bits.
![]() |
#15 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min også
![]() |
#16 |
Klar
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Tusen takk for hjelpen! Nå er jeg den stolte eier av en Easy drill fra Bosch.
NÅ følte jeg meg blond, altså. Hva brukes den der til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
can-jur
|
Man setter bitsen i det ytterste hullet. Så sitter den der og er lett å bytte. Følger stort sett alltid med i bitsboksen.
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
Eg har akkurat denne. Eg har kjøpt bitsett i tillegg.
![]() |
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Drill for dummies: Hva trenger jeg?Nok en Bosch-eier melder seg (jeg har faktisk slitt ut den første jeg kjøpte for mange år siden, den tok kvelden under renovering i leilighet nr to, slitesterk!). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|