|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Vi har noen skjærebrett i plast som er modne for gjenvinningsstasjonen, og jeg trenger noe nytt.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Svarer meg selv. Gummi er visst løsningen.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Dette kan vaskes i oppvaskmaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Gummitre skal kunne vaskes i maskin, men til gjengjeld er det ikke bra for helsa til fabrikkarbeiderne i Thailand som innhalerer masse støv. Det skal visst ikke være lett å finne noe som er både praktisk, miljøvennlig, hygienisk og ikke helseskadelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Jeg måtte nesten sjekke beholdningen. Jeg har en plastfjøl fra 1990-tallet, den burde nok kastes siden den er blitt veldig ripete. Så har jeg en liten jeg kjøpte i fjor, den er mer gummiaktig og ok tror jeg. En gedigen trefjøl i eik, den er egentlig enden på Mutter'n sin kjøkkenbenk fra ca 2000, brukes mest til kjøtt, det mener jeg skal være okay siden den ikke er behandlet med annet enn maisolje. Vi har også en mindre trefjøl i bøk (Helten tror det), laget av morfaren hans på 1970-tallet. Den brukes til brødmat og vaskes i lunkent vann når det trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Jeg ble inspirert av denne, er det noen som har funnet skjærebrett av gummi til salgs i Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Dessverre. Skarpe kniver har noen, men de er ikke i naturgummi, men i syntetisk gummi, og da er vi like langt. Det er jo egentlig et plastmateriale. Jeg endte opp med å kjøpe to trefjøler på Kitchn sitt salg.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Vi bruker bare trefjøler, og jeg synes det er veldig greit. Vasker dem med oppvaskbørste og heller kokende vann over når det trengs (når de er brukt til rå fisk eller kjøtt, og ellers sånn en gang i uka).
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Jeg synes også trefjøler er det aller beste.
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Jeg har en ganske stor, skikkelig gammel som jeg ikke husker hvor er kjøpt, og noen som ungene har laget på sløyden.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?
Vi har en diger, tjukk sak av endestykker til kjøtt. Den har avrendingsrand rundt hele. Iflg lenka over, som jeg ikke aaaaaaner sannhetsgehalten i, så er fjøler laget av endestykker bra til kjøtt. Du kan lese om det over.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Denne i bambus?
![]() |
#18 |
koko
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Den, ja. Jeg har ikke lest noe som helst, så happy go lucky og null refleksjon her. Bør sikkert skjerpe meg på både det ene og det andre.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 29-09-22 kl 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tøff
|
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?Samme forhold til bambus her. Takk for svar.
![]() |
#20 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Gode, enkle å rengjøre skjærebrett som ikke er plast?
Opplyse litt mer?
![]() |
|
|