|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertEr det noen som vet om det er plass til like mange kabinkofferter som det er seter i fly?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffert
Ikke i nærheten en gang.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertHvis det ikke er plass må du levere kofferten ved gate, så legger de den i lasterommet. Som regel kommer den ut igjen på bagasjebåndet, men på noen flyplasser kan den leveres ved gaten igjen. Stort sett på de små flyplassene tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertJeg tror det er plass til omtrent 4 kabinkofferter over to tresetere. Jeg fløy i går, og da så det omtrent slik ut. Vi satt da tre stykker på 10ABC og tre på 11ABC, vanlig størrelse på flyet (Boeing 737 et eller annet)
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertDet ville blitt plass til mye mer hvis folk hadde brukt plassen under setet foran til alt som passet der. Ellers har jeg merket meg at Norwegian gir prioritert boarding hvis man har betalt for bagasje i hyllen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertNei. Bakerste hyllene er fylt med nødvendig utstyr, noe plass er til crew. Passasjerer må overholde gjeldende regler for mål og vekt, bruke plass under setet og så tar de ansatte hånd om resten. Det har blitt annonsert ved gate før påstigning når flyene er fulle.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertAbsolutt ikke og det er vel også derfor de tilbyr prioritert boarding slik at businesskundene som ofte reiser med kun håndbagasje skal være garantert å få plass til sin. Har man økonomibilletter må man regne med å noen ganger bli bedt om at kabinkofferten blir sjekket inn ved gaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertNoen flyselskaper tilbyr forresten kompensasjon dersom man melder seg frivillig til å gi fra seg kofferten ved fulle fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wow. Aldri hørt om. Hva selskap da?
![]() |
#10 |
KLM gjorde det på Schiphol når vi var der i sommer. De kalte ut at dersom noen meldte seg frivillig kom de til å få kompensasjon, lurer på om det var 50 euro eller noe. Kom 4-5 stykker og meldte seg. Regner med det kan være enklere enn å måtte krangle med passasjerer som ikke har lyst å gi fra seg bagasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertJeg legger ting i hyllene over setet hvis jeg har betalt for det. Hva er det dere mener folk skal legge på gulvet? Selv om man ikke har koffert kan man vel ha inkludert plass og kunne legge en pose varer og jakke der.
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertJeg har alltid reisevesken min under stolen foran meg. Medisinene mine kan aldri risikere å bli borte. Om noen tar feil/stjeler må jeg tilbringe masse byråkrati og styr på et sykehus, det risikerer jeg ikke.
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertJeg reiser stort sett bare med veske eller liten sekk som håndbagasje, og legger det alltid under setet foran meg, sammen med ytterjakken. Gidder virkelig ikke å styre med å ha ting i hyllene over. (Sjekker alltid inn kofferten, også det for å unngå styr som jeg bare ikke gidder.)
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertJeg reiser nesten alltid med pc-sekk som håndbagasje, og den legger jeg alltid under setet foran meg, sammen med håndveske. Så slipper jeg å styre med å finne plass i hyllen over, og med å hente ut ting jeg vil ha underveis, og med å få tak i sekken når jeg skal av flyet igjen – og som en bonus blir det mer plass for de andre passasjerene.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertFolk som skal flytte inn i bagasjehyllene mens køen står langt ut av flyet så folk får nyte vind og regn mens somlekoppene organiserer alt pøet sitt. Love it. Skjønner sånn sett godt at det tas betalt for å ha bagasje i hyllene.
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertTidsryver er irriterende. Jeg pakker om før jeg går inn. Orker ikke ha alt ved bena og legger ofte noe oppe selv om jeg ikke har kabinkoffert.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertJeg har helst bare med meg kindle, telefon og vann inn på flyet. Og pc hvis det er jobbreise da. Sjekker alltid inn, håndbagasje er djevelens verk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Plass på fly - hvis alle har kabinkoffertJeg reiser mye og bruker skjeldent hyllen. Men av og til må jeg ha kabinkoffert med. Pc sekk og jakke osv går under sete. Mye lettere når man lander. Sender ikke koffert om jeg ikke er vekke over en uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme her. Alt er pakket om før jeg går ombord, så jeg trenger kun å legge sekken i bagasjehylla og det er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|