|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Leppepomade som faktisk fungererLeppene mine har vært krise ganske lenge. De trives ikke normalt sett om vinteren da det er kaldt ute og varmt inne. Det ble ikke bedre av en del måneder med munnbind. Og nå etter 10 dager med korona og munnpusting så må jeg gjøre noe drastisk.
![]() |
![]() |
#2 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJeg har lagt min elsk på denne, og syns den fungerer veldig bra for tørre lepper.
![]() |
#3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJeg sverger til denne, eneste som fungerer skikkelig på meg og resten av familien. I tillegg er det lurt å drikke masse vann.
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJeg synes Purelan fungerer best. Om man tåler lanolin da.
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererAco sin lipbalm. Lyseblå. Fås på apoteket.
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererCicaplast ble anbefalt i en annen tråd om sår på leppene. Tråden heter munnsår, tror jeg, om du vil søke.
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJeg har brukt Carmex i veldig mange år og syns den er god. Den blir leppene myke og gode av uten at jeg blir avhengig av leppepomade. Etter en stund trenger jeg den ikke.
![]() |
#8 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJeg er carmex fan som Robyn.
![]() |
#9 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJa!! Jeg har funnet noe som er helt supert!! Jeg får tørre lepper i sepember og det varer fram til april/mai. Vanligvis synes jeg at det meste hjelper når det er på, men det blir tørrere når det forsvinner fra leppene etter en stund. Men denn fra makeupmekka har gjort underverker. Det synes jeg også at lipgloss fra samme sted har gjort, men denne har vært den beste.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungerer
Selv veksler jeg mellom Carmex, en fra blå tube fra Clarins og en fra L`occitane kjøpt i trepack på flyplass (hvite tuber). Men jeg liker også salven fra Elizabeth Arden (8h) og god gammeldags Mentholatum. Den siste føles mest medisinsk, men har aldri prøvd den på åpne sår da ...
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJeg synes den beste er O'Keefe's Lip Repair. Stort pluss at den sitter på lenge og selv om jeg drikker eller spiser. Ser så mange andre som drar fram leppepomade igjen og igjen for å påføre på nytt, og det er greit å slippe.
![]() |
#12 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererDen eneste leppepomaden som beroliger leppehuden min er Everon lip balm fra Weleda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererDenne med sheabutter frq L’occitane sverger vi til. Hadde mye utfordringer med vintereksem og oppsprekking av lepper på barna tidligere og førsøkte alt mulig. Denne fungerte best for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
koko
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererMentholatum her også. Salve, ikke stick. Som Karamell sier kan den kanskje være heftig på åpne sår, men jeg har ikke funnet noe som kan måle seg for fuktighet iallfall.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungerer
Enig. Jeg har ganske mange forskjellige etter å ha prøvd meg frem, og denne skiller seg virkelig ut i positiv retning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererSverger til Cicaplast og Burts Bee med beewax til bruk om natten. Og en fra Bobbi Brown på dagtid, en liten rund blank boks jeg ikke finner lengre.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererCicaplast fra La Roche Posay. Og så bruker jeg den fra Elisabeth Arden når det ikke er så ille.
![]() |
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Leppepomade som faktisk fungererJeg bruker denne:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|