|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Makt-eliten på kokainEg kjenner at eg vert heilt lam og uggen av medieoppslaga dei siste dagane om kor "vanleg" det no har vorte å bruke kokain. Er eg prippen, som synest det verkeleg er eit faresignal når elite-noreg driv landet på ein cola-trip? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainJeg skjønner med stor skuffelse at jeg ikke er en del av makteliten, ettersom jeg ikke engang har prøvd.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainTror det kan gå en god stund, jeg vet om folk som har fungert greit i et par år. Men så smeller de i vantet også, og må synge Rehab-sangen sammen med Amy Winehouse en stund....
![]() |
#5 |
Ustabil
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainDette er jo egentlig verken nytt eller overraskende, syns jeg. Kokain har alltid vært sett på som luksus-dop, for de rike og vellykkede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Makt-eliten på kokain
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
Jeg kan signere dette. Bare at i mitt tilfelle var det e og ikke kokain. Jeg bodde i et ecstasy-reir uten å skjønne helt hva som foregikk. Helt til de fant Norges til da største beslag på nabohybelen. Og ja, svært mange i den harde kjernen der smalt i vantet de også. Men først måtte de bare bruke noen år på å le litt av meg som var så prippen at jeg mente dette morostoffet var farlig. Søte, dumme meg, liksom.
![]() |
#8 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainJeg er vel ikke spesielt sjokkert eller overrasket. Det er et tegn i tiden at man skal fort opp og fram, peker til tråden om unge jenter som kaster klærne for sine minutter i rampelyset. På kokain klarer man kanskje å komme ajour med møter, saksdokumenter, media osv. Som flere sier; veggen kommer før man aner det.
![]() |
#9 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainDette har man da visst i lange tider? Nå er jeg kanskje uvanlig informert (nei, jeg er ikke tidligere narkoman), men det er veldig, veldig vanlig ja. Det er naivt å tro at oppegående respekterte mennesker ikke bruker dop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainMan blir vel ikke særlig gira av hasj?
![]() |
#11 |
frakoblet
|
Jeg klarer ikke bli så sjokkert, egentlig. Det er mye snusk i krokene en ikke vet om, og om noen tar seg en fest med litt kokain innimellom er vel ikke verre enn andre ting.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Makt-eliten på kokainSkummel sak, men det har vel ikke vært helt uvanlig gjennom tidene at personer i sentrale posisjoner har puttet i seg ting som kanskje ikke har vært spesielt bra for vurderingsevnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainDet er nå lenge siden kokain var et luksusdop. Men man fungerer omtrent normalt på det, samtidig som man blir gira og kan holde ut et høyt tempo lenge lenge. Det er ille at man må jobbe så mye at kunstig stimuli er det eneste som hjelper.
![]() |
#14 |
Dukkar plutseleg opp ...
For det første så snakka eg ikkje om dei som "festar" med kokain, men dei som tek kokain dagleg. Før styremøte, medan dei jobbar, før dei går på talarstolen o.l. Eg synest også at det er ein ganske vesentleg skilnad på å drikke t.d. vin (som er eit næringsmiddel som består av naturlege stoff), og å proppe hjerna full av etsande, syntetisk kokain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainDenne varianten av kokainmisbruk av makteliten er ny for meg. At det er et festdop for den rike fiffen er jeg kjent med. Men, at det er vanlig eller mer og mer vanlig at det benyttes i hverdagen er nytt for meg. Jeg er enkelt og greit så naiv at det virker utenkelig på meg og derfor også sjokkerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
frakoblet
|
Det var nytt for meg også, det kom ikke frem av hovedinnlegget akkurat hva du mente. Jeg har ikke lest medieoppslag de siste dagene.
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainJeg vet ikke om jeg ville kommet på å snorte en stripe eller to for å rekke deadline, ville jeg kanskje ha funnet meg en annen jobb. Eller prøvd å bli litt mer strukturert.
![]() |
#19 |
Epikur
|
Når hele innsiden av nesa ligger i lommetørkleet. :har sett Pulp Fiction:
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainhttp://www.fhi.no/dav/A3C63ABE6DA643...2FC19B1DF7.pdf
![]() |
|
|