|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?2023 er det min tur til å besøke Korfu litt mer enn en dag og uten å være nygravidkvalm. Derfor skal hele familien, dvs vi, avkommet, deres partnere og avleggere til Korfu samtidig pluss/minus litt. Vi skal dit før hetebølgene treffer og vi skal bo med gåavstand til stranda og til tavernaer. Jeg tenker helst nord, vest eller sør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Bakgrunnen er at jeg gjerne vil gi bort en forhåpentlig flott opplevelse til oss alle og at jeg gjerne vil se litt av Korfu uten å være kvalm og at vi faktisk har råd til å spandere turen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Panikken setter inn. Jeg kommer ikke videre. Jeg aner ikke om det finnes noe reisebyrå e.l. som kan hjelpe meg med dette. Trodde jeg var på vei og så satt jernteppet inn og nå bare surrer jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Har aldri vært på Korfu, men det er vel bare å søke bosteder på airbnb eller booking.com hvor en haug med kriterier kan spesifiseres før søk og så fly separat (husk å sjekke charter også, det er ofte de som tilbyr direktefly). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Ja, sånn er det vel. Da må jeg se hva jeg finner nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Takk til liefje, det var akkurat sparket jeg trengte for å få reakisert bestillingen. Vi havner på sør-vestkysten, i noe som heter Aquaris House på engelsk, i Agia Georios. To uker på Helten og meg, siste uke med tre barn og deres partnere og unger. Puh, det gjorde godt å få unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Så bra. Jeg følte meg nesten litt dum som skrev bare sånne "opplagte ting", men noen ganger er det jo sånt man trenger for å komme i gang. :-D Det blir sikkert supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Gosh. Nå er det bare tre måneder igjen og så er vi der. På sør-vestkysten, i et hus i en landsby nær havet. Jeg gleder meg sinnsykt. Så nå lurer jeg på: Hva gjør vi der? Bortsett fra å reise litt rundt, spise, bade, lage mat og være sammen? To leiebiler er bestilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Jeg vet jeg er en skrotnisse når jeg blant bevarte turistbøker finner et lite, tyskt hefte med bilder og anbefalinger om Korfu, skrevet Corfu, fra 1982. Den gangen gikk russeturen ved hjelp av interrail fra Oslo til en av fingrene på fastlandet. Returen gikk via Korfu to uker senere. Inni omslaget står togtidene for etappene fra Korfu, via Brindisi, Innsbruck og København, til vi endte i Oslo, drøye to uker etter avgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Vet ingenting om Korfu, men syns du fortjente flere innlegg i tråden din. Er det tur for å feire rund dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Gubben og jeg var i Agia Georios en uke på høsten i 2000. Vi bodde oppi krysset. Det er jo forhåpentigvis mer utbygd nå. Da var det en hovedgate derifra og ned til stranden og det var en koselig strandrestaurant der. Ellers var det veldig lite. Jo, det var et discotek i krysset. Men vi var forelsket og hadde bil og kjørte innom hver eneste lille strand på øya. Såå fint.
![]() |
#12 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?
Neida, ingen dag å feire. Bare at vi av ulike årsaker plutselig var i pluss på kontoen. Da passer det bra å ta med alle ned på et tidspunkt jeg ikke dåner av heteslag. Men bra tips å prøve å finne de samme stedene vi var på i 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Gina K: Ad. Agia Georios så ble det valgt for mangelen av heftige fergeruter inntil kyststrips. Vi kommer nok til å både kjøre og busse litt rundt på Korfu også tenker jeg. Jeg har lyst til å se litt av nordsiden også. Østkysten er sikkert også fin, men tettere befolket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Det er lenge siden jeg var på Korfu, men Paleokastritsa er magisk fint sted og også Sidari i nord. Vi kjørte rundt og opplevde skikkelig grisekjøring, men forhåpentligvis er det bedre idag. En nydelig øy som ikke er så altfor stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Noterer meg Paleokastritsa og Sidari. Takk for tips. Det har totalt sett blitt mange tips i denne tråden. Om drøye to uker er vi der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Nå er vi her og koser oss glugg i hjel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?God ferie, Strå.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Nyt ferien!
![]() |
#20 |
Lesende
![]() Sv: Korfu mai/juni 2023 - tips og logg og?Takk for alle gode ønsker. Vi nyter i bøtter og spann. Bading, rusleturer. mat og litt turer. Jeg tror jeg skal sette sammen en rapport senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|