|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye gir man i bryllupsgave?Jeg har hørt eller lest her at en bryllupsgave skal tilsvare kostnaden på kuverten, men jeg har aldri praktisert det. Min lommebok bestemmer nivået på gaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mye gir man i bryllupsgave?Til nær venninne ville vi gitt i alle fall 2000 fra et par eller 1000 fra en person. Men det avhenger av økonomien til giveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor mye gir man i bryllupsgave?Jeg ville tenkt 500-1000. Jeg har for øvrig aldri forstått dette med kuvertpris = gavepris. Hvorfor skal man få billigere eller dyrere gave om man har hatt et billig eller dyrt bryllup?
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye gir man i bryllupsgave?Jeg tror som de andre her, at det avhenger veldig av egen økonomi. Jeg gir som regel veldig mye mindre enn det som foreslås i slike tråder, merker jeg meg. Jeg ville fokusert mer på å gi en gave som virkelig gledet dem, enn prisen.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye gir man i bryllupsgave?
Dette.
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvor mye gir man i bryllupsgave?
Det har jeg også lest, men tror det er mange år siden det ble praktisert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|