|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lenge gir dere julekalender?Tenker på alder på barnet. Når sluttet dere å gi julekalender? Eller sluttet dere aldri? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Jeg får fremdeles julekalender fra Mamma, men etter at jeg flyttet hjemmefra er det gått fra hjemmelaget pakkekalender til Flaxkalender siden den må sendes i posten. Synes det er veldig koselig og ser for meg å alltid gi barna mine julekalender.
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Jeg får fortsatt adventskalender av min Mor. Hun har gått over til søndagsgaver da, så det er 4 til hver av oss. Alltid nydelig innpakket i lilla silkepapir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Mine er 17.5 og 21 og har fått julekalender i dag. Jeg lager ikke lenger, men fant en genial med kaffe som de fikk første gang i fjor. De ble like glad for den i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?I fjor fikk begge (da 19 og 21). I år hadde jeg egentlig tenkt å droppe det, men så foreslo storesøster pakkekalender til alle i helgene og det var litt koselig, så det har vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Mine er 18 og 20, vi holder på fremdeles, selv om 20-åringen er utenlandsstudent. Fordi det er koselig.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Mine er 18 og 16, og det er mulig dette er siste året med familiekalender, siden det kan være siste året to av tre barn bor hjemme. Dersom 18-åringen flytter til en annen by for å studere vil det bare være jeg, mannen og guttungen som bor hjemme, mens begge jentene bor på hybel. Jeg antar jeg fortsatt vil sørge for kalender til alle tre, men vet ikke om det blir pakkekalender eller en ferdigkjøpt. Hun som bor på hybel i år har fått sin egen pakkekalender, mens vi fire som bor hjemme kjører familiekalender som vanlig, bare at vil kjøper to pakker til hver denne gangen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-12-23 kl 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Jeg fikk til.... hmm, ca til jeg ble samboer med mannen tror jeg.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Ikke 24 i hvert fall.
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Jeg kommer til å gi kalender til sønnen (nå 18) så lenge han vil ha og så lenge ingen andre gir det til ham. Men jeg tror vi er ferdig med de kostbare, variantene.
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Så lenge de vil ha
![]() |
![]() |
#14 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Tja, en form for kalender til de er ferdigstuderte, kanskje? Jeg sendte en "adventspakke" med nissesjokolader, ny, varm fleecehals, kosesokker og en flaxkalender til studenten nordpå (20). Den hjemmeboende vgs-eleven på 17 hadde store forventninger om daglig sjokolade, noe litt større "dill" på lørdager og flaxkalender. Sånn som vi har gjort det de siste 5-6 årene. Og jeg synes det er hyggelig. (Innkjøp av 48 småting som skal planlegges, handles og pakkes, not so much.)
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Han som er 21 og utflyttet student fikk levert kalender denne uken. Ikke noe 24 pakkers kalender, kun 4 pakker - én for hver søndag, så fikk han også en flaxkalender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Vi alle får flaxkalender av min far.
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?23 og 18, får enda og kommer nok til å få lenge enda. De fikk pakkekalender fra farmor til og med det året de var konfirmant.
![]() |
#19 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Min yngste ga selv beskjed da hun var 12 at hun ikke ville ha lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor lenge gir dere julekalender?Min eldste på 18 sa i år at hun ikke trengte kalender, så hun får bare en sjokoladeplate med tall på i år. Det gjør vi andre i familien også, men yngste hest i tillegg en lyko-kalender. Jeg fikser nok en slik liten frem til hun flytter, men etter det gidder jeg nok ikke.
![]() |
|
|