Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteunndragelser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 12:01   #1
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteunndragelser?

http://e24.no/makro-og-politikk/article1945853.ece

Jeg synes det er ganske ille, og det verste er at han ikke selv har stått frem frivillig. Datterns skilsmisserettsak er den eneste grunnen til at det kom fram.

Nå stemmer jeg ikke Høyre unasett, men å bo i Oslo med en ordfører som snylter til de grader på den skatten han selv har vært med å bestemme, a det synes jeg er ille.

I mine øyne bør han gå av, det spiller ingen rolle om dette var for 20 år siden eller ei. Signalene han sender er ikke bra.

Det gode er at Høyre forhåpentligvis går på en smell og for ryddet opp.

Gammel 19-08-07, 12:08   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteundragelser?

Forkastelig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 12:19   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Forkastelig og råttent!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 14:10   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ingen god moral han viser frem med dette.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 14:19   #5
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Hva synes man om Ditlev-Simonsens skatteunndragelser?

Dette er bare forferdelig trist og en smule flaut. Måten Ditlev-Simonsen har opptrådt på i forbindelse med denne saken gjør det ikke akkurat noe bedre. Høyre som parti har en stor jobb å gjøre for å rydde opp i dette.

*glad jeg ikke har vært i nærheten av å stemme høyre noen gang*

Gammel 19-08-07, 14:56   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Skattesnusk og unndragelser er forkastelig uansett hvem som står for det. Men, at en politiker klarer å drive slik er for meg helt uforståelig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:10   #7
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke halvparten så sjokkert over unndragelsene som jeg er over at noen mener at det er ok og akseptabelt at han deltar i valgkampen og har tillitsverv.

Personer som stjeler fra fellesskapet har ikke noe i slike posisjoner å gjøre. Spesielt ikke i et parti som høyre der jeg faktisk mener det er ment at folk har en viss moral og ergo ikke et behov for formynderstaten.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:49   #8
Frantzen
Passiv

Standard

At det er 20 år siden er irrelevant for hvor forkastelig det er. I tillegg satt han vel i finanskomiteen, var forsvarsminister og "what not" denne tiden så det forsterker bare det umoralske.

Jeg blir dessuten provosert over at han uttrykker med sliten røst at "dette er vondt", så lenge han selv er ansvarlig for møkleriet.
Et typisk eksempel på at man ikke angrer på det gale man her gjort før det blir oppdaget

Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:19   #9
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt på trynet.Han bør trekke seg fra valgkampen og betale tilbake det han skylder.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:13   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Han bør legge alle kort på bordet og betale det han skylder.
Kvalmende at Lae forsvarer ham. De mister nok mange stemmer pga dette...!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:17   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Kvalmende at Lae forsvarer ham. De mister nok mange stemmer pga dette...!

På radioen hørte jeg en som sa at det ikke var sikkert at de mistet så mange velgere på dette. Høyres kjernevelgere ville kanskje ikke reagere på dette på samme måte som f.eks SV's velgere og dermed ville ikke skadeomfanget for høyre bli så stort.

Håper ikke det stemmer da. Synd om høyrevelger/kapitalist skulle være = umoralsk/potensiell skattesnyter

Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:03   #12
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

På radioen hørte jeg en som sa at det ikke var sikkert at de mistet så mange velgere på dette. Høyres kjernevelgere ville kanskje ikke reagere på dette på samme måte som f.eks SV's velgere og dermed ville ikke skadeomfanget for høyre bli så stort.

Håper ikke det stemmer da. Synd om høyrevelger/kapitalist skulle være = umoralsk/potensiell skattesnyter

Å påstå noe slikt er jo en direkte fornærmelse mot de som stemmer høyre jo.

Erna Solberg har i allefall gjort hjemmeleksen sin. Ikke noe vissvass, eller bortforklaringer. Hun ga beskjed om at han ikke burde drive valgkamp og trekke seg fra valget.

Gammel 19-08-07, 21:09   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Han bør være utrolig flau.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 00:19   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg bor ikke i Oslo, men jeg stemmer ikke på noen som forsarer slikt. Jeg er tradisjonell Høyre velger.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 08:01   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir kvalm altså.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/20/509377.html

Er det mulig? !!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 09:07   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Han bør selvsagt trekke seg!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 09:20   #17
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det var da fælt som alle hisset seg opp over dette. Jeg trodde det var en forutsetning å være en korrupt svindler for å få bli høyre-ordfører i Oslo jeg.

Ben "har tydelig misforstått" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 09:22   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det var da fælt som alle hisset seg opp over dette. Jeg trodde det var en forutsetning å være en korrupt svindler for å få bli høyre-ordfører i Oslo jeg.

Jeg er sikker på at du har ganske mange høyrevelgere på din side i det argumentet, så det er ingen grunn til panikk i høyre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 09:59   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "har tydelig misforstått" Murphy

It´s not a bug, it´s a feature.

Gammel 20-08-07, 12:16   #20
Libra

Libra sin avatar

Standard

Det forkastelig og respektløst, og enda mer respektløst over både velgere og kollegaer i partiet at han ikke trekker seg fra valgkampen. Når det er sagt så føler jeg på meg at dette igjen kommer til å bli en sak hvor media kommer til å grafse og grave i det så lenge at til slutt sitter halve Norge igjen med bare sympati for fyren. Vi har fått høre om det, vi har fått høre hva andre mener om det og vi har fått høre at fyren ikke har integritet nok til å skamme seg eller respekt nok til å trekke seg. Skulle ønske man kunne sette punktum der og ikke nok en gang tvære alt om igjen og om igjen i avisene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.