Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ulike treslag - passer dette sammen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-24, 16:34   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ulike treslag - passer dette sammen?

Vi har nylig flyttet, og sett oss nødt til å bytte ut litt møbler i samme vending.

Vi har kjøpt dette spisebordet https://www.bohus.no/sagene-rundt-spisebord-o130-1

Som er "lakkert eikefiner hvitpigmentert".

I den andre delen av rommet har vi to av disse (i ulik størrelse)

https://www.ikea.com/no/no/p/lisabo-...iner-90297657/

Som er lakkert askefiner.

Jeg synes det ser ut som om de to møblene er ganske like i fargen. Vi har ellers hvite møbler, og trehvitt gulv som ikke helt passer til, men det blåser vi i.

Vi vurderer å kjøpe ny tv-benk, og siden det er alt for langt til IKEA for å sjekke, lurer jeg på om dere tror at denne kommer til å kræsje i fargen med salongbordene. Begge deler vil være i synsfeltet når man sitter i sofaen, i motsetning til spisebordet som står i en helt annen ende.

https://www.ikea.com/no/no/p/besta-t...ter-s89330709/

Hvitbeiset eikemønster.

Gammel 05-07-24, 22:32   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ulike treslag - passer dette sammen?

Utålmodig som jeg er så bestilte jeg nå, så får vi bare se.

Gammel 05-07-24, 22:49   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Haha, fantastisk! På hytta har vi har hvitpigmentert eikepisebord, Lisabo sofabord og Bestå eikemønstret tvbenk De står med ikke mange metrene mellom seg. Passer finfint sammen synes vi i hvert fall.

Gammel 06-07-24, 11:19   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sitter jeg i stua mi og ser meg rundt, humrer litt for meg selv og innser at vi har utrolig mange ulike treslag blandet. Parkett i naturlig eik, sofabord i hvitpigmentert lakkert eik, spisebord i fåglarna vet hva - ubehandlet/oljet ... ask? En hylle i lakkert bjørk, en gammel omtrukket lenestol med armelener og ben i teak ... jeg liker det, og synes variasjonen er fin. Har ikke tenkt over at en tresort ikke skal passe til en annen.

I det store auditoriet på jobben min er det spilevegger med spiler av ulike treslag, som gjennom årene har gulnet på ulike måter. Det er vakkert.

Gammel 06-07-24, 11:42   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Vi har, de siste 15 årene, hatt bare hvite møbler, bortsett fra grå sofa, så jeg er litt ny i denne verdenen. Men jeg har troa på at det blir bra.

Gammel 06-07-24, 16:50   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Fortell gjerne hvordan det oppleves. Jeg tror det blir bra!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.