Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Liten ildfast form

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-24, 09:25   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liten ildfast form

Vi har gått fra fire til to personer i husstanden, og jeg merker at alle ildfaste former er for store. Jeg ønsker meg en liten, ildfast form, og det er fint om den er lett å rengjøre og lett å ta ut og inn av ovnen. Den trenger ikke ha lokk. Det er også fint om den er rektangulær (til nøds kvadratisk), altså lasagneplatevennlig.

Nå har jeg kun en oval som er liten nok, og fasongen er litt upraktisk. Dessuten er den laget av klart glass, og det er ikke så lett å holde helt rent.

Jeg liker veldig godt formene mine fra OBH Nordica, men selv den minste er ofte for stor, særlig til gratenger etc. Men de er utrolig greie å rengjøre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 09:32   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liten ildfast form

https://www.jernia.no/kj%C3%B8kkenut...1cm/p/11763963

Gammel 17-08-24, 09:32   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Pillivuyt har veldig mange ulike størrelser på ildfaste former.
Feks denne. Jeg har kjøpt et sett med en stor og to halvparten så store dom kan oppbevares i den store, hvor de små fungere veldig bra til feks potetgrateng til to.

https://www.jernia.no/kj%C3%B8kkenut...1cm/p/11763963

Gammel 17-08-24, 09:46   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk!

Gammel 17-08-24, 10:11   #5
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Eva Solo og Trio Legio finnes i både glatt og rillet utgave. Den er perfekt størrelse til énpersonsporsjoner, og vil kunne dekke to.

Er ofte på salg et sted.

Her ser du at formen finnes i tre størrelser. Jeg tror jeg har den minste.

Sist redigert av Shun : 17-08-24 kl 10:25. Årsak: la til opplysninger
Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 10:15   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Supert!

Gammel 17-08-24, 10:35   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

De hadde noen fine, sorte, firkantede på Nille. Latterlig billig på salg nå. Finnes i to størrelser, usikker hvilken jeg lenker til. https://www.nille.no/produkter/kjokk...B&gclsrc=aw.ds

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 11:03   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette finner du alltid masse av i bruktbutikker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 11:14   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Brukt ja! Må sjekkes!

Gammel 17-08-24, 20:41   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

IKEA 365+ Boks i glass, disse syntes jeg er geniale. I tillegg kan man kjøpe lokk, så har man litt rester er det bare å sette på lokket og putte i kjøleskapet. Fås i alle str fra 750 ml til 3,1 ltr.
https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-36...lass-70359199/

Gammel 17-08-24, 21:00   #11
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta en titt på Clever Cooking fra Villeroy & Boch, formene finnes i små størrelser og er enkle å rengjøre.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 21:03   #12
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Elsker disse som jeg også har kjøpt på Kitch´n. Kommer i tre størrelser og har lokk!!! Jeg synes at lokk på former er like genialt som lommer i skjørt og kjoler

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 21:16   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

IKEA 365+ Boks i glass, disse syntes jeg er geniale. I tillegg kan man kjøpe lokk, så har man litt rester er det bare å sette på lokket og putte i kjøleskapet. Fås i alle str fra 750 ml til 3,1 ltr.
https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-36...lass-70359199/

Hm, jeg har faktisk en sånn. Visste ikke at man kan steke i den. Men min er for stor.

Gammel 17-08-24, 21:16   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Ta en titt på Clever Cooking fra Villeroy & Boch, formene finnes i små størrelser og er enkle å rengjøre.

Takk!

Gammel 17-08-24, 21:18   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Elsker disse som jeg også har kjøpt på Kitch´n. Kommer i tre størrelser og har lokk!!! Jeg synes at lokk på former er like genialt som lommer i skjørt og kjoler

Ja, det kunne være noe. Må sjekke dette.

Gammel 18-08-24, 10:31   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For oss som ikke har ikea, sånne får man kjøpt på Clas Ohlson, Biltema og Europris også. Europris er forresten billigst på Pyrex glassformer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-24, 16:45   #17
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg støtter Fløyel. Jeg er litt usikker på str. på de jeg har men de er glimrende til lasagne for 2. Jeg har lokk, og putter da noen i fryseren når jeg først lager.
Jeg har også Grand Cru fra Rosendahl, en smal retangulær, og en liten rund, i klart glass. Disse har også lokk og oppholder seg i fryseren av og til.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-24, 08:31   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle bruktbutikker og loppemarkeder har godt utvalg av ildfaste former i alle str.
Jeg kjøpte flere mindre for å ha i airfryeren.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-24, 09:06   #19
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har denne: https://www.europris.no/p-ildfast-fo...-alpina-211053

Gammel 19-08-24, 09:35   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Vi har denne: https://www.europris.no/p-ildfast-fo...-alpina-211053

Billig og fin størrelse! Men jeg ser at den kun tåler 200 grader.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.