|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt? | |||
Ja, det skjer |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 40,91% |
En sjelden gang |
14 | 21,21% |
Det har jeg aldri tenkt på |
0 | 0% |
Nei, den er ikke der det trengs |
2 | 3,03% |
Nei, unødvendig dyrt |
1 | 1,52% |
Nei, andre årsaker |
1 | 1,52% |
Jeg har ikke varmepumpe |
21 | 31,82% |
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Dvs, bruker du den som air condition? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Vi har gjort det noen få ganger, men det er ikke noe vi har som vane å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Nei, huset vårt er ganske kjølig, kjipt om vinteren, deilig om sommeren. Lufter mye, og det holder.
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Vi vurderte det nå i stad. Da viste gradestokken 30 grader inne og noen flere ute. Men så kom tordenværet og skrudde ned tempen litt, så nå lufter vi og tenker at det holder for denne gang.
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ikke som første mulighet, men sånn som i går, når det var varmt, null trekk i lufta og en helt sinnsyk luftfuktighet, da ble den satt på på ettermiddagen.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?En sjelden gang, vi er stort sett ute når det er finvær og varmt, så det er ikke ofte vi har behov for kjøling. Skulle gjerne hatt mulighet for kjøling på soverommet, det ville blitt brukt mye mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ja, men bare en kort stund når det er veldig varmt, vi har den ikke på hele dagen. Jeg fryser alltid etter fem min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Har gjort det, men jeg synes ikke det er verdt det. Den kjøler bare ned en liten del, det er styr å ordne til, med slange og noe kondensvannet kan renne opp i, og så må dører og vinduer være lukket. Jeg vil helst vrenge opp alt, uansett hvor varmt det er, for å få luftet, og liker ikke luftkvaliteten som blir av AC.
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Jeg gjorde det før jeg flytta, og savner den varmepumpa intenst. Vi brukte den bare når det var så varmt at det ikke fungerte å lufte, og så kanskje en stund før leggetid. Nå bor jeg i rekkehus uten utvendige persienner, det blir intenst varmt, og vi får ikke lufta så lenge naboen sitter ute og røyker. Ungene sov ikke så mye i natt. Gleder meg til høsten …
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ja, en sjelden gang når det er veldig varmt, særlig da barna var mindre og veldig allergiske. Vi hadde sikkert brukt den litt nå, men vi er ikke hjemme og her vi er har vi ikke, så jeg savner den litt.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Jeg satte den på nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Peppy!
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Jeg bruker den nå, men det er sjelden det er behov. Men det er deilig med et kuldehull å søke tilflukt i innimellom, når det er så varmt og klamt som nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Jeg brukte den noen timer om kvelden for et par dager siden. Det er ikke hvert år den fungerer som kuldepumpe, men det er godt å vite at muligheten er der.
![]() |
![]() |
#15 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Oh yes, har brukt den hver dag i det siste. Nydelig med et temperert rom i huset.
![]() |
#16 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Mulig det kan skje, vi får montert varmepumpe for første gang denne uka, så aner ikke hvordan en sånn vil funke her.
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Nei, vi pleier ikke det. Prøvde engang, det ble deilig og kaldt nede, men like varmt på soverommene i2. Etasje, så vi skudde av igjen. I leiligheten vår i syden pleier vi å ha den på om kvelden før vi skal sove.
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ikke vanligvis, men vi gjorde det i forrige uke. Vi kom hjem fra ferie til 36 grader inne, noen få timer før leggetid. Da var den god å ha.
![]() |
#19 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ja. Har 3 stk og alle står på 23 grader kjøling, ikke automatisk. Sa slår den seg av pm temperaturen er mindre. Av og til øke vi til 24-25 også. Har vinduer over alt og ser blir fort 25-30 grader i stuen og kjøkkenet. Har soveromsdørene åpen så den på loftet kan kjøle ned rommene før leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ja det gjør jeg. Det har vært så varmt her i det siste så det har vært gull å ha den muligheten.
![]() |
|
|