Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?
Ja, det skjer 27 40,91%
En sjelden gang 14 21,21%
Det har jeg aldri tenkt på 0 0%
Nei, den er ikke der det trengs 2 3,03%
Nei, unødvendig dyrt 1 1,52%
Nei, andre årsaker 1 1,52%
Jeg har ikke varmepumpe 21 31,82%
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-25, 17:00   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?

Dvs, bruker du den som air condition?

Vi har to stykker hjemme, men de er i stuen og det er i soverommene vi trenger mer kulde så vi bruker dem ikke hjemme. På hytten har vi en i soverommet som kjøling (kun takvinduer og skråtak og all varme i huset går opp i vårt soverom).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 17:02   #2
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?

Vi har gjort det noen få ganger, men det er ikke noe vi har som vane å gjøre.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 17:15   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, huset vårt er ganske kjølig, kjipt om vinteren, deilig om sommeren. Lufter mye, og det holder.

Kunne nok brukt det på soverommet, om vi hadde en der.

Gammel 16-07-25, 17:28   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi vurderte det nå i stad. Da viste gradestokken 30 grader inne og noen flere ute. Men så kom tordenværet og skrudde ned tempen litt, så nå lufter vi og tenker at det holder for denne gang.

Gammel 16-07-25, 17:36   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke som første mulighet, men sånn som i går, når det var varmt, null trekk i lufta og en helt sinnsyk luftfuktighet, da ble den satt på på ettermiddagen.

I dag er det like varmt, men mindre luftfuktighet og litt lett trekk i lufta, og da holder det å ha vinduer og dører åpne.

Hadde jeg hatt på soverommet i går kveld, da det var 26 grader da jeg skulle legge meg, da hadde jeg definitivt skrudd den på. Men soverommet er i etasjen over varmepumpen.

Gammel 16-07-25, 17:54   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjorde det når jeg bodde i hus med varmepumpe. Det er så deilig å ha en temperert stue når det er varmt ut.

Gammel 16-07-25, 18:01   #7
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

En sjelden gang, vi er stort sett ute når det er finvær og varmt, så det er ikke ofte vi har behov for kjøling. Skulle gjerne hatt mulighet for kjøling på soverommet, det ville blitt brukt mye mer.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 18:09   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, men bare en kort stund når det er veldig varmt, vi har den ikke på hele dagen. Jeg fryser alltid etter fem min. Mannen liker den bedre enn meg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 18:18   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har gjort det, men jeg synes ikke det er verdt det. Den kjøler bare ned en liten del, det er styr å ordne til, med slange og noe kondensvannet kan renne opp i, og så må dører og vinduer være lukket. Jeg vil helst vrenge opp alt, uansett hvor varmt det er, for å få luftet, og liker ikke luftkvaliteten som blir av AC.

Gammel 16-07-25, 18:27   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjorde det før jeg flytta, og savner den varmepumpa intenst. Vi brukte den bare når det var så varmt at det ikke fungerte å lufte, og så kanskje en stund før leggetid. Nå bor jeg i rekkehus uten utvendige persienner, det blir intenst varmt, og vi får ikke lufta så lenge naboen sitter ute og røyker. Ungene sov ikke så mye i natt. Gleder meg til høsten …

Gammel 16-07-25, 18:44   #11
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, en sjelden gang når det er veldig varmt, særlig da barna var mindre og veldig allergiske. Vi hadde sikkert brukt den litt nå, men vi er ikke hjemme og her vi er har vi ikke, så jeg savner den litt.

Gammel 16-07-25, 19:08   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satte den på nå.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 19:52   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker den nå, men det er sjelden det er behov. Men det er deilig med et kuldehull å søke tilflukt i innimellom, når det er så varmt og klamt som nå.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 20:14   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte den noen timer om kvelden for et par dager siden. Det er ikke hvert år den fungerer som kuldepumpe, men det er godt å vite at muligheten er der.

Gammel 16-07-25, 20:44   #15
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Oh yes, har brukt den hver dag i det siste. Nydelig med et temperert rom i huset.

Gammel 16-07-25, 20:49   #16
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Mulig det kan skje, vi får montert varmepumpe for første gang denne uka, så aner ikke hvordan en sånn vil funke her.

Men med sydvendt soverom på loftet er jeg like lykkelig hver kveld når jeg starter den portable AC vi har kjøpt for å i det hele tatt få sovet. Den bråker endel, og er litt høyere enn nattbordet den står ved siden av, men jeg hadde ikke klart meg uten.
Vi har utvendige persienner også, og det hjelper mye, men på langt nær nok for meg med kronisk migrene.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 21:03   #17
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, vi pleier ikke det. Prøvde engang, det ble deilig og kaldt nede, men like varmt på soverommene i2. Etasje, så vi skudde av igjen. I leiligheten vår i syden pleier vi å ha den på om kvelden før vi skal sove.

Gammel 16-07-25, 21:22   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vanligvis, men vi gjorde det i forrige uke. Vi kom hjem fra ferie til 36 grader inne, noen få timer før leggetid. Da var den god å ha.

Gammel 16-07-25, 21:30   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ja. Har 3 stk og alle står på 23 grader kjøling, ikke automatisk. Sa slår den seg av pm temperaturen er mindre. Av og til øke vi til 24-25 også. Har vinduer over alt og ser blir fort 25-30 grader i stuen og kjøkkenet. Har soveromsdørene åpen så den på loftet kan kjøle ned rommene før leggetid.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-25, 21:44   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Ja det gjør jeg. Det har vært så varmt her i det siste så det har vært gull å ha den muligheten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.