Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sjokoladekake - helt Texas

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-24, 21:07   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sjokoladekake - helt Texas

Vet ikke om det var overgangen til vintertid eller det nært forestående amerikanske valget som gjorde det, men i dag fikk jeg skikkelig lyst på en saftig sjokoladekake og lagde denne:

Kaken:

200 gram margarin/smør
2 ½ dl vann
1 dl bakekakao
4 dl sukker
4,5 dl mel
1 ts natron
1 ts salt
2 egg
3-4 dl kulturmelk

Glasur:
150 gram smør
6 ss melk
4 ss bakekakao
1 ts vaniljesukker
350-450 gram melis

Kakerøra lager du ved å koke opp smør, vann og kakao, for deretter å vispe inn de andre ingrediensene rett i kjelen. Stekes i liten langpanne 180 grader i ca 30 min (test med kakepinne)

Stikk hull i kaka med en gaffel, og tøm over glasuren mens den er ganske varm og tyntflytende. Det blir åh så god sjokoladesoaked kake. Nam! Godt valg! Nå skal jeg spise på meg mat-koma for å fortrenge den helvetes vintertiden og at jeg er stuptrøtt allerede nå.

Gammel 27-10-24, 22:22   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake - helt Texas

Åh!

Vent litt. HELVETES vintertid?

Men ok. Ser magisk ut. Må lage.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-24, 23:17   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Den der lagde jeg til den sjokoladeelskende storfamilien mjn en gang. Men så glemte jeg å ta den ut av kjøleskapet, så den ble servert kald. Det ble ikke det samme.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 06:35   #4
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Denne så god ut!

Jeg er ikke så glad i kake (!). Har likevel en greie med at jeg elsker bakeprogram og snutter at kakepynting m.m.. Så det er godt mulig at det ligger en stakkars, fortrengt kakeelsker langt der inne.

Gammel 28-10-24, 10:19   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor ble invitasjonen min av?

Gammel 28-10-24, 13:03   #6
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor liten er en liten langpanne? Jeg blir aldri klok på denslags.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 13:41   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvor liten er en liten langpanne? Jeg blir aldri klok på denslags.

Vi har to langpanner, en som er like stor som stekeplatene, og en som er kjøpt eksternt, den må stå på en rist eller et stekebrett, for den er en god del mindre. Men, for å skape forvirring, har jeg sett oppskrifter til "langpanne" der mengden er mer passe til en ildfast form. Som stort sett er en god del mindre enn den lille langpannen vi har i alle fall.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 13:42   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Min lille langpanne er på størrelse med en halv langpanne ja.

Gammel 28-10-24, 16:21   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ooh, så god ut! Kanskje jeg må bake denne for å utholde den helvetes vintertiden selv.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.