|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Arbeiderpartiets vei mot neste valgHvem tror dere Arbeiderpartiet er best tjent med å ha i ledelsen fram mot neste valg?
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg tror Støre fortsetter å være statsministerkandidat. Han er dyktig, men sliter veldig med appellen. Personlig mener jeg Ap må gå mer til venstre, nå er det litt for nærme høyre til å få fram entusiasmen min. Jeg mener også at partiet må kvitte seg med Sp og satse mer på MDG og SV. Jeg har liten tro på at jeg får det som jeg vil. Okay, dette er et litt vel ugjennomtenkt svar, så ikke halshugg meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg tenker på alle de sikkert talentfulle kandidantene AP skulle hatt, som ikke er der fordi de ble drept eller traumatisert på Utøya, eller sluttet da de var i startgropa i politikken på grunn av ubehagelige #metoo-relaterte situasjoner.
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJoda My, Utøya tok mange og sikkert trakassering også, men det må likevel skjerpings til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgDe må definitivt kvitte seg med SP.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg liker Støre, og skulle ønske han hadde vært bra som partileder. Men det er han ikke. Jeg tror ikke de kommer opp med noen strålende alternativer til neste valg. Til det er maktstrukturene for sterke. Håper Hoda Imad styrker posisjonen sin ytterligere i åra som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valg
Samme her! Gløymer ikkje forsida på A-magasinet i 2011, med portrettbilete av Håvard Vederhus og overskrifta «Statsministeren vi aldri fikk».
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgAP har mange glimrende folk som aldri får kommet seg fram fordi de ikke er venner med riktige folk og har brukt tid på politikk framfor å bygge seg posisjon . AP er også nødt til å kjøre noen runder skjerpings, både i forhold til aksjehandel, reiseregninger, politikergoder og å skape trygge rom for dem som er engasjert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgStørste feilen var å gifte seg med SP. Det ble for kjepphøyt og feil. De har også latt SP fått styre for mye. De må se til venstre og faktisk jobbe for at «vanlige folk» får det merkbart bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg tror at AP har gjort det så bra i Stavanger er på grunn av samarbeidet med Rødt og SV. De har gått langt til venstre i forhold til sittende regjering, og fått en hel del stemmer pga det. Kanskje de bør tenke sånn nasjonalt også.
![]() |
#12 |
can-jur
|
Dette.
![]() |
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgHva er det med Trond Giske? Og hvorfor gir avisene han spalteplass?
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgHan gir vel klikk. Sikkert ikke vanskeligere enn det. Synes Støre er veldig dyktig, og legger merke til hvor godt likt han var av alle i framskutte posisjoner før han ble statsminister. Så jeg tenker vel det også er noe med at i tiden vi lever i så skal statsministeren til Ap «tas» og jeg er dessverre ikke sikker på at det blir noe annerledes om det er en annen person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg tror APs aller største problem, er at de nå jevnt over, over hele landet, oppfattes som direkte næringsfiendtlige. Og da ikke bare blant bedriftseiere, men i alle lokalsamfunn der man ser at summen av formueskatt, grunnrenteskatt og kompetanseavgiften (som man mange steder kaller den økningen i arbeidsgiveravgift som kom), gjør at den ene etter den andre av hjørnesteinsbedriftene, spesielt ved generasjonsskifter, selges til utlandet, og at ny virksomhet startes andre steder enn i Norge. Og kinesiske eiere, eller store, utenlandske eierfond, sponser ikke fotball-lag, bidrar ikke til å bygge ut havna som skal brukes av alle, prioriterer ikke å lage verftsutvidelsen lokalt. Folk oppfatter ikke at AP "tar rikingene", men at de "tar arbeidsplassen og bygda deres".
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgDet må jeg bare si Polyanna, du har en fantastisk evne til å formidle ting.
![]() |
#18 |
|
Man kan si mye om Giske og det er kjipt at han får spalteplass, men jeg tror mye av grunnen til at han i alle fall lokalt får oppmerksomhet er at han har evne til å fokusere tydelig politisk. Den evnen skulle flere/andre politikere hatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgOg han har en mer industrivennlig profil (men også tydelig orientert mot venstre, så der klarer han et eller annet med kommunikasjonen sin).
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg har stemt Ap i alle valg i 30 år. I år gjorde jeg ikke det. Jeg synes de burde spørre meg hva som (omsider) fikk meg til å bestemme meg for at nok var nok.
![]() |
![]() |
|
|