Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket pålegg spiser du på knekkebrød?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 21:06   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket pålegg spiser du på knekkebrød?

Jeg liker knekkebrød, men helst vil jeg ha smør og brunodt på. Det kan jeg ikke spise mye av, og så liker jeg ikke hvitost ... Kokt skinke er kjedelig pålegg på knekkebrød.

I dag har spist brie med paprika og egg og kaviar på knekkebrødene mine.

Jeg trenger inspirasjon!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:10   #2
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket pålegg spiser du på knekkebrød?

Magerost med jalapenos.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:12   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg syns at knekkebrød og leverpostei er eit godt team.

Edit: eit godt team? Eg meinte ein god kombo.

Gammel I går, 21:13   #4
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Makrell i tomat, med agurkskiver, synes jeg er godt til lunsj. Men vanligvis spiser jeg de med nøkkelost.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:14   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Elsker all slags gulost på knekkebrød, helst med tynne skiver av eple på.

Gammel I går, 21:16   #6
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Husmannknekkebrød med majones og kokt skinke oftest. Kremost og roastbiff bruker jeg i perioder. Majones og fårepølse også. Desverre ikke så sunne alternativer her.
Like lyse, salte knekkebrød med hummus på.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:18   #7
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker Wasa havre eller slike hjemmebakte-kjøpte.

Gammel I går, 21:20   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Norvegia ost eller spekeskinke.

Gammel I går, 21:21   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Rugsprø med krydderost til frokost, Wasa havre med mager skinkeost til lunsj

Gammel I går, 21:24   #10
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

I tillegg til Synnøve Finden Gudbrandsdalsost varierer jeg på Wasa Havreknecke som basis med Snøfrisk, Siliana salami, Bufar fast ost, peanøttsmør, leverpostei, cottage cheese med rips- eller solbærgelé jeg har laget oppå, hamburgerrygg, blåmuggost og honning, avokado med hakkede sorte oliven og hakket rødløk.
Gjerne agurk, paprika og/eller sennep der det er naturlig.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:26   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ost og spekeskinke eller egg og kaviar.

Gammel I går, 21:30   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må kjøpe inn leverpostei! Den jeg liker på brød, synes jeg ikke fungerer på knekkebrød (Stryhn`s). Krydderost liker jeg også. Periodevis kan jeg spise skinke/baconost, men det er påegg jeg fort går lei. Egentlig burde jeg spise cottage cheese med bær til alle brødmåltider, jeg spiser jo det til frokst, og liker det egentlig best.

Gammel I går, 21:34   #13
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Ja, hardkokt egg! Superbra proteiner!

Jeg liker Gilde Go og magrere leverpostei.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:46   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vossafår.

Gammel I går, 21:46   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Cottage cheese med syltetøy eller frukt.

Gammel I går, 21:54   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kalkunkorv (i tynne skiver på størrelse med hamburgerrygg) eller syltetøy med eller uten banan eller hvitost. Ja, også elsker jeg knekkebrød med brunost og et stort krus kakao da, men det er ikke ren helsekost akkurat

Gammel I går, 21:56   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leverpostei eller egg.

Gammel I går, 22:00   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har mange restriksjoner ikke kosten, så mat er ikke gøy mer.
Ikke spekemat eller annen rå mat, ikke upasteurisert mat, ikke syltetøy eller annet med mye sukker. Mangler spyttproduksjon, så mat uten smør/majones er som sandpair.

For Vossafår med majones og agurk er jo veldig godt! Bør bare ikke spise det. Men jeg jukser jo, jeg spiser det innimellom, og det hender jeg spiser brie. Jeg tar smør under pålegg noen ganger for å unngå den verste sandpapirfeelingen etc.

Gammel I går, 22:04   #19
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brunost liker jeg godt på knekkebrød.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:04   #20
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Er det eit alternativ å bruke naturell smøreost (eller med smak, for den del) i staden for smør/majones?

Skjønar godt du syns det er kjipt og vrient med dei matrestriksjonane.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.