|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
geskjeftig
|
![]() Dine beste sparetips?Nå er det mange av oss som sparer inn litt i privatforbruket, og alle har helt sikkert økonomiske tips som vi andre ikke har tenkt på.
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Mine beste sparetips, litt farget av at vi i helga spiste pizza (4 mannfolk og meg!) der jeg bare måtte handle inn til pizzabunn, men hadde rester til resten liggende i fryseren.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Ukeshandling og middagsplan.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Spe gryteretter og supper med linser og bønner. Funker fint til veldig mye italiensk, indisk og mexicansk, spesielt vegetar, og retter der man bruker rødt kjøtt og kjøttdeig.
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste sparetips?Se hva du brukte penger på i de to forrige månedene. Kan du kutte ut noe?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Gjør en liten jobb selv, som venla tipser om. Hva bruker du faktisk penger på?
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste sparetips?Spør deg selv minst én gang, gjerne to, om følgende når du handler noe: Trenger jeg virkelig denne? Kommer jeg til å bruke den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Jeg har bare så mye penger jeg har lov til å bruke på en uke på brukskontoen, resten overfører jeg til en reservekonto. Da blir jeg nødt til å tenke meg om før jeg handler, og bruker mindre penger på ting jeg egentlig ikke trenger. Det fungerer kanskje ikke like bra for større familier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?
Og hva kan jeg kvitte meg med som denne tingen erstatter? Bruk finn.no/tise aktivt og få ting ut av huset før du kjøper noe.
![]() |
#12 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Reise: ta med vannflaske og matpakke. Last ned underholdning på forhånd, eller ta med en bok - den går ikke tom for hverken strøm eller nett.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Vi har "investert" i klippekort i svømmehallen for å sikre at familien er grundig vasket (og kloret) 1-2 ganger i måneden.
![]() |
#15 |
VeloppDragen
|
I kommunen der jeg jobber, koster det 300 å være med i bedriftsidrettslaget. Til gjengjeld refunderer de halvparten av klippekortet til svømmehallen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Bruk helgene i skogen eller på annen tur; ta med matpakke. Vi fryser nesten alltid kakerester når vi har hatt selskap og sånt; tar det med på tur. Da unngår vi stappe det inn dagen etter selskapet og når vi skal på tur, slipper vi kjøpe inn noe annet av typen "godbit til tur". Sjokoladekake i langpanne er feks perfekt til tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
Det var bra noen torde å si det høyt.
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste sparetips?BUA om biblioteket har det - der kan man låne masse utstyr til aktiviteter og turer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Dine beste sparetips?Sorry, men overskriften får meg til å fnise hver gang. En venninne av meg har nemlig et avisutklipp hengende på kjøleskapet sitt med Finn Christian Jagges geniale sparetips: Om du sparer 2000 kroner dagen, blir det fort en vane.
![]() |
|
|