Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

En veldig god bodylotion?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-25, 14:44   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En veldig god bodylotion?

Jeg leste nettopp en test i New York Times av ulike bodylotions, og siden mange av dem ikke selges i Norge, så ble jeg inspirert til å lage en tråd med varianter man få tak i her.

Lukt:
I mange år har jeg brukt Body Shops body butter, hovedsaklig den med kokos-lukt. Elsker konsistens og følelse, men er kanskje litt over lukten. Jeg liker at kremer lukter, men foretrekker at det er mer sitrus, urter, kokos enn blomsterlukter, eller sterke mer udefinerbare søte lukter. Så ikke søtt, ikke vanilje og ikke musk.

Konsistens:
Og jeg liker at de er tykke og fete, ikke lette og tyntflytende. Men ikke helt sånn "medisinsk-krem-tykk-og-klissete".

Utseende:
Det GJØR ikke noe at den kommer i litt fin emballasje.

Andre jeg har prøvd, men ikke er helt fornøyd med:
Biotherm; både den vanlige og den oransje
Clarins; litt for parfymert på feil måte
L:A bruket: mange digge lukter, men er ikke helt riktig konsistens.

Tips?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-25, 15:58   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En veldig god bodylotion?

Har du forsøkt L'Occitaine? Jeg fikk en av deres for noen år siden og likte den veldig godt på litt vintertørr hud. Jeg husker ikke hvilken det var, men den var i en boks og hadde konsistens lik de fra Body Shop. Jeg tror det var den blå av disse to her (dropper bilde for det er digert).

https://no.loccitane.com/collections...h-body-cream-1

https://no.loccitane.com/collections...ic-shea-butter

Selv liker jeg aller best Bioterm sin med pumpeflaske. Jeg liker at den er tyntflytende og trekker raskt inn. Jeg var derfor litt overrasket over at jeg likte L'Occitaine sin så godt.

Gammel 01-04-25, 16:08   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt harry boks, kanskje, men jeg liker denne, ikke minst fordi huden min blir betydelig mindre tørr enn med andre kremer:

https://fredrikoglouisa.no/produkt/g...kJpEVYKAEMoJVd

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-25, 16:22   #4
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker denne
https://www.kicks.no/ole-henriksen/h...waAvOFEALw_wcB

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-25, 16:39   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker denne - samme butter du har likt før, men med sitrusduft. https://www.thebodyshop.no/body-butt...saAr6BEALw_wcB

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-25, 17:08   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger spent med i tråden, for etter at Lush forsvant,og min favoritt med det har jeg aldri funnet noen jeg liker spesielt godt.

Gammel 01-04-25, 18:23   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Litt harry boks, kanskje, men jeg liker denne, ikke minst fordi huden min blir betydelig mindre tørr enn med andre kremer:

https://fredrikoglouisa.no/produkt/g...kJpEVYKAEMoJVd

Jeg bruker den med hvitt lokk og grønn skrift fra samme merke. Green Tea eller noe sånt. Gir god fukt, akkurat passe med lukt, trekker fort inn.

Gammel 01-04-25, 18:45   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Elisabeth Arden Eight Hour body cream 400 ml. Ikke så lett å finne, har alt du ber om bortsett fra utseende.
https://www.proshop.no/Kroppspleie/E...aign=pricesite

Gammel 01-04-25, 20:15   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg bruker den med hvitt lokk og grønn skrift fra samme merke. Green Tea eller noe sånt. Gir god fukt, akkurat passe med lukt, trekker fort inn.

Den brukte jeg i mange år før jeg i år kjøpte den med sitrus. Tenkte den passet til Tallulahs krav. Men er enig i at den hvite med grønn skrift er god. Fikk den aller første gang som gave og tenkte at den ikke passet for meg, men det gjorde den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-25, 21:14   #10
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Den bruker jeg også. Bytter på den og en Nivea krem. Jeg kjøper den på Normal. De er absolutt billigst på den.

Gammel 01-04-25, 21:25   #11
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Mørkegrønne fra Rituals bruker jeg, syns lukten er mild og fin.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-25, 22:11   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Canoderm 5% er den som er absolutt best, med tanke på å fungere godt, men vet ikke om den møter noen av kriteriene dine.

Gammel 01-04-25, 22:22   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha luksus, poly!

Gammel 01-04-25, 23:17   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, jeg skulle inn og lobbe for Canoderm. Men luksuriøs forpakning - det har den ikke.

Gammel 02-04-25, 01:20   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke superfin å se på, men kjempebra konsistens fordi den har olje i seg. Og jeg elsker lukten, den er litt sånn eterisk olje mer enn parfyme.

https://www.clarins.no/tonic-oil-balm/80100251.html

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-25, 05:25   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker også denne akkurat nå og synes den er god slik du beskriver. Den kunne kanskje gitt enda litt bedre fukt til tørr vinterhud, så jeg henger i tråden for tips.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-25, 07:25   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

+1 på denne. Den er tykk og fet, men blir ikke liggende utenpå huden etterpå. Jeg har nesten fiskeskjell hud på leggene og denne fungere veldig bra.

Gammel 02-04-25, 08:44   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du virkelig vil ha luksus, anbefaler jeg bodylotion fra Byredo. Veldig god, nydelig flaske og mange gode dufter. Det er imidlertid en forutsetning at du finner en duft du liker, for denne lukter så mye at du faktisk kan droppe parfymen. Da sparer du litt av prisen inn igjen. Hehe. Selv foretrekker jeg Nivea men bruker en parfyme fra Byredo. Fikk dog en sånn bodylotion i gave en gang, og det var virkelig en luksuriøs opplevelse. Godt utvalg på Gimle parfymeri hvis du ønsker å prøve duftene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-25, 09:05   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker kun Body Shops body butter med avocado eller (helst) oliven. Har sverget til sistnevnte helt siden jeg fikk det i endelig-gravid-gave av Xian for 19 år siden. Dette er de eneste to jeg har funnet som gir nok fuktighet.

Til sommeren må jeg sjekke ut den sitrusvarianten Pøblis linker til, i håp om at den vil skremme bort myggen. (Jeg elsker for øvrig verbena-/sitruslukta på L'Occitane-produktene, men den body lotionen gir ikke nok fuktighet for meg.)

Gammel 02-04-25, 09:06   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis du virkelig vil ha luksus, anbefaler jeg bodylotion fra Byredo. Veldig god, nydelig flaske og mange gode dufter. Det er imidlertid en forutsetning at du finner en duft du liker, for denne lukter så mye at du faktisk kan droppe parfymen. Da sparer du litt av prisen inn igjen. Hehe. Selv foretrekker jeg Nivea men bruker en parfyme fra Byredo. Fikk dog en sånn bodylotion i gave en gang, og det var virkelig en luksuriøs opplevelse. Godt utvalg på Gimle parfymeri hvis du ønsker å prøve duftene.

Hmmm, jeg har faktisk snust på noen av parfymene fra byredo og de er jo helt vilt dyre. Men jeg vet ikke helt om regnestykket går i pluss om jeg bytter til bodylotionen. En parfyme er 5 bodylotioner.

Jeg bruker veldig sjelden parfyme, så jeg har kunnet tillate meg litt mer lukt i bodylotion. Jeg syns ofte parfymefri bodylotion lukter kjemisk, for de er jo ikke luktfri, selv om de er parfymefri. Samtidig må de ikke lukte for mye heller, da får jeg hetta. Jeg har en håndkrem fra diptyche som lukter så sterkt at jeg kvier meg for å bruke den, selv om den lukter godt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.