|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Den optimale greske øyaJeg MÅ til en gresk øy snart. Og etter timer med research er jeg helt kokt i hodet. Jeg vil så gjerne velge en som er helt perfekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den optimale greske øyaMen det er vel ikke sånn kjempemange som har flyplass? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Den optimale greske øyaEn kollega var på Mykonos og Syros i høst. Styr unna førstnevnte, «partyhelvete» omtalte hun øya som. Syros var fantastisk.
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaHvis det ikke absolutt må være en øy kan du vurdere Paxos på fastlandet. Søsteren min var der i fjor, og hadde det helt fantastisk.
![]() |
#7 |
Øyboer
![]() Sv: Den optimale greske øyaKarpatos er nydelig. Absolutt ikke turistifisert, om man går alle andre steder en hovedbyen. Har flyplass. Men den har ikke veiene du ønsker. Jeg følte meg trygg, men er litt type klipper. Strendene er fine. Vi bodde på et lite 4 leilighets hotell eid og drevet av et homofilt par fra USA. Fantastisk sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Den optimale greske øyaZakynthos har direktefly fra Oslo. Jeg har ikke vært der selv, men kjenner noen som hadde en nydelig ferie der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den optimale greske øya
Litt på siden, men hvordan sporer dere opp disse små, sjarmerende hotellene? Jeg finner bare gigakompleksene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Den optimale greske øyaVi var på Skiathos for et par år siden. Nydelig øy med over 60 ulike strender, noen isolerte og rolige, andre med mer liv, men fortsatt rolig. Øyen har egen flyplass, direktefly med Sunclass (Ving). En by på øyen som er veldig koselig, restauranter spredt utover. Det er en busslinje som dekker de viktigste stedene på øyen, men om man vil være litt for seg selv og se alle de nydelige strendene, anbefaler jeg å leie en liten jeep. Det gjorde vi og vi dro til nye steder hver eneste dag i løpet av de to ukene vi var der. Jeg har en lang liste med tips hvis du bestemmer deg for å dra dit. Sist redigert av liefje : 02-02-25 kl 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaTakk for tips så langt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Øyboer
![]() Sv: Den optimale greske øya
Vi fant de på hotel.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaSkiathos og Karpatos er det i alle fall veldig enkelt å besøke. Begge er fine, men etter min mening, når de jo ikke helt opp til de øyene man tar båt for å nå.
I så fall ville jeg ha sjekket ut Sifnos, men selv om båtturen ikke er avskrekkende lang, er det jo likevel litt mer styr å komme seg dit, da.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Den optimale greske øyaEnig i Skiathos, og Skopelos er også fin. Ligger en kort båttur unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Den optimale greske øyaMilos har flyplass og mange spektakulære strender. Man må helst leie bil og kjøre litt rundt for å komme til de fineste stedene, da. Synes også Sifnos er en utmerket idé (eller Serifos rett ved siden av for en mye mindre og roligere øy).
![]() |
#18 |
Stadig underveis
![]() Sv: Den optimale greske øyaDen nydeligste ferien jeg har hatt, var på Palliokaliva village på Zakynthos. Anbefales.
![]() |
#20 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Den optimale greske øyaJeg abonnerer på tråden i tilfelle vi tar ferie i Hellas neste år. Pga varmen blir vi i så fall å reise i mai/juni. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|