|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kaker til konfirmasjonVi blir rundt 30 stykker på hotell. Det er det buffet som inkluderer desserter/ kaker vil jeg tro. Men jeg vil ha egen kakeservering også. Hvor mange kaker ville dere beregnet? Og tips til hvilke?
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonVi hadde også konfirmasjonen på hotell med buffet. Såvidt jeg husker, bestilte vi marsipankake og hadde én kake i tillegg.
![]() |
#4 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonEr så redd for å ha for lite. Jeg er også vant med at det skal være mye å velge i, men er litt redd for at folk spiser seg mette på buffeten…
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonJeg synes det er godt å ha noe søt gjærbakst i tillegg. Jeg elsker gjærbakst da. F.eks en hvetekringle, gjerne med mandelfyll (hvis du ikke er allergisk mot mandler også) og vaniljekrem
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-05-25 kl 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonEg ville hatt heimelaga karamellpudding også, men det er berre fordi det er det kanskje aller beste er veit.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 16-05-25 kl 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonJa, har vurdert gjærbakst. Karamellpudding tror jeg det er på buffeten.
![]() |
#10 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonSom regel blir det altfor mye er min erfaring, så jeg tror du har mer enn nok med det du har nevnt.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kaker til konfirmasjon+1 på gjærbakst, hvis du skal ha mer; en kringle/klippekrans går raskere å lage enn mye annet.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonVi hadde nettopp konfirmasjon, 27 personer, nesten bare voksne, yngstemann 11 år. Middagen var tapas, ingen dessert.
![]() |
![]() |
#14 |
I mål
|
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonVi blir 23 stk og jeg har tenkt følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonVi var 22 personer og hadde fem kaker for å ha litt å velge i: Marsipankake, suksesskake, to små konfektkaker fra Pascal og en sitronkake med bærfyll. Det var så absolutt rikelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonTakk, dere. Ja, har sikkert nok, men liker å ha mye å velge i. Men liker ikke å bake så mye.
![]() |
#18 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaker til konfirmasjonDa min bror ble konfirmert, bakte min mor 14 kaker til et selskap på 19. Det ble litt i overkant.
![]() |
![]() |
|
|