Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-25, 17:58   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hva lurer du på i dag? #03

Jeg lurer på hvordan jeg skal rekke å lese alle bøkene jeg vil lese før jeg stikker til Valhall.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-25, 18:00   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Og jeg lurer på hva du skal i Valhall?

Valhall 12 var faktisk min gamle adresse. Ikke noe -veien på slutt eller noe. Bare Valhall. Det synes jeg var litt tøft.

Gammel 11-03-25, 18:02   #3
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Men aller mest lurer jeg på hvorfor ikke kontrollpanelet ikke viser at jeg har uleste innlegg i tråder jeg abonnerer på. Det gjelder alle trådene jeg har sjekket.
Er det andre som har samme problem?

Gammel 11-03-25, 18:05   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og jeg lurer på hva du skal i Valhall?

Valhall 12 var faktisk min gamle adresse. Ikke noe -veien på slutt eller noe. Bare Valhall. Det synes jeg var litt tøft.

Jeg satser på et etterliv med rødvin, god musikk og dansing, i Valhall. Veien dit er ca 300 meter fra der jeg bor.

Gammel 11-03-25, 18:34   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bodde en stund i Valkyrie road i England. Det var jo ganske passende.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-25, 20:36   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Så gøy! Nå lurer jeg på om noen har bodd i (på?) noen morsomme veinavn.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-25, 21:04   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Før Valkyrie rd bodde jeg forresten i Warrior square.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-25, 21:32   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Tja... eg undrast litt på kva bydelsutvalget her tenkte då dei ga gata vår navnet Lemhaugen.

Gammel 19-03-25, 10:57   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

I dag lurer jeg på hvordan man hever gjærbakst over natten, og om det finnes en ferdigvariant av dette gule som ligger på toppen av skolebrød?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-25, 11:59   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes ferdig vaniljekrem ja. En fra Piano har en skolebilde utenpå pakken. Finnes i bakehylla.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-25, 12:00   #11
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

I dag lurer jeg på hvordan man hever gjærbakst over natten, og om det finnes en ferdigvariant av dette gule som ligger på toppen av skolebrød?

Jeg setter deigen og baker ut boller/snurrer/knuter før jeg setter dem i kjøleskapet over natta. Det blir best, synes jeg. Så tar jeg dem ut og lar dem etterheve i romtemperatur et par timer før jeg steker dem.

Gammel 19-03-25, 12:15   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Gjør du noe med mengden gjær når du hever det over natten?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-25, 12:35   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg halverer gjærmengden når jeg hever over natta. Da bruker jeg også kald væske, feks melk rett fra kjøleskapet.

Gammel 19-03-25, 12:37   #14
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg gjør ikke det, men det er fordi at jeg ønsker at deigen skal heve raskt i romtemperatur. Den er så mye bedre å jobbe med da. Når jeg har prøvd å bake ut kjøleskaphevet deig opplever jeg at jeg må la den stå fremme så lenge for at den skal bli god å bake med at jeg likesågodt kan heve den på vanlig måte. Men, jeg er ingen ekspert.

Gammel 26-03-25, 10:40   #15
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kven skreiv det brevet til meg i 1995/96. Det lurer eg på.

Eg rydda i går og fann alle breva eg fekk då eg gjekk på Toneheim. Artig gjensyn. I den bunken låg brev frå ein som eg var "dødsforelska" i på den tida. Kan berre tenkje meg kor lukkeleg eg var då det låg i posthylla mi.
Denne personen er ein av mine beste venner no, så det var naturleg å sende han eit bilete av brevet. Han hadde ikkje noko minne om å ha skrive det, ikkje var det skrifta hans og brevet var på tilkjørt bokmål, han er nynorskmann. Så kven skreiv brevet?? Det vil nok forbli eit mysterium.

(For ordens skuld, brevet var harmlaust og lova verken gull eller grøne skogar.)

Gammel 05-04-25, 12:24   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg lurer på om det er fortsatt vits med å beholde fjøsen på tomta til nordhuset vårt. Mye lagres der, men den begynner å bli glissen og vanskelig å vedlikeholde. Plankebiter blåses ut av vinden og hvis en takplate blåses og farer nedover i bygda kan den gjøre stor skade på husene sørafor her.

Gammel 06-04-25, 09:32   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hva som skjer i Rozenkransgate 7 i helga. Bor med fult innsyn til adkomsten og det er en helt spesiell gruppe kvinner (godt voksne, i fargerike klær, ofte skjørt, med stor nett, bagger). Politiet står pent utenfor å passer på dem.
Vi oppdaget det i går da vi talte sikkert 30-40 damer i gruppa som kom (og alle gikk til feil inngang) og lette videre. I tillegg til at politiet nok også lette litt etter inngangen
I dag er både politiet og damene på plass.
Hadde det ikke vært for politibilen ville jeg tippa Norske Quilteres landsforbund eller Geriljastrikkere over førti. Men usikker på behovet for politi da.
(Vi spiser frokost på gateplan ca 2m unna, så vanskelig å ikke legge merke til altså)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-25, 18:47   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det Mette Marit og vevevenninnene som har treff, kanskje?
Eller nei, Märtha og gjengen?
Jeg tenker at det er én person de skal passe på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-25, 12:16   #19
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg har de siste par årene fått en bivirkning av å spise noe med varmt animalsk fett: Det gjør innmari vondt i tenna lenge hvis ikke jeg raskt går over med tannbørsten og tanntråd og skyller munnen flere ganger med lunka vann. Kaldt vann er virkelig drepen, da stiger smertene.
Er det noen som kan forklare hvorfor?
Kan det ha noe med at tenna ble utsatt for metallregulering i fire-fem år og dermed muligens kan ha litt tynnere emalje?
Er det jeg som er blitt veldig følsom?
Alle teorier er interessante.

Gammel 09-04-25, 10:44   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Er det normalt å klippe tåneglene i garderoben på treningssenteret? Jeg fikk litt bakoversveis må jeg si.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.