|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fortolling av alkoholholdige drikkerDet blir en stor fest neste år og det trengs endel alkohol. Lønner det seg og kjøpe i f.eks Sverige og fortolle på grensa, kjøre en million turer over og kun ta med kvota, eller det da like greit å kjøpe det meste i Norge mtp kostnaden ved fortolling, kjøring osv? Jeg har folk som også kan ta seg noen turer over grensa med ujevne mellomrom Sist redigert av Obelix : 02-07-25 kl 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Fortolling av alkoholholdige drikkerMange spørsmål.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fortolling av alkoholholdige drikkerJeg bruker tolletaten sin kvote-app og fortoller når jeg er ute og reiser. Nå sist til 50-års dagen min kjøpte jeg mengder øl og vin i Danmark og fortollet alt - og gikk fint i pluss selv om jeg fortollet.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Fortolling av alkoholholdige drikkerMin erfaring fra fest for to år siden er at i sommervarmen går det veldig mye rosévin og så å si ingen rødvin for eksempel.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fortolling av alkoholholdige drikker
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Fortolling av alkoholholdige drikkerVi var ca. 80 stykker. De 18 flaskene med rosé var vekk før noen fikk snudd seg. Det gikk også ca. 35 flasker Champagne og så vil jeg tippe 3 flasker rødvin og 10-12 flasker hvitvin eller noe sånt. Jeg husker ikke hvor mye øl som ble drukket i tillegg. Det gikk også rikelig med mineralvann og alkoholfrie bobler.
![]() |
|
|