|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigLitt klønete overskrift, men: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigSkjønner ikke helt hvorfor du trenger Kenwood til å bake eltefritt? Jeg baker fir tida surdeigsbrød som står over natta i bolle, jeg synes det er praktisk å ha deig til ett brød i en bolle når det skal helles over i form. Hvis jeg skulle bakt mange brød på en gang hadde jeg nok valgt å bruke Kenwood, men da ertet deigen sånn at den ble fastere og kunne deles i flere emner for utbaking. Jeg liker ellers å ha et sett med boller i ulik størrelse som kan stables inni hverandre, med lokk. De kan da også stables oppå hverandre hvis de skal stå på benken over natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigEltefritt brød røres sammen i en bolle med ei enkel tresleiv. Ett brød pr bolle, men veldig sjelden jeg lager mer enn et par om gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigJeg ville gått for én boks pr deig. Jeg bruker rektangulære bokser fra Ikea til min eltefrie deig. De har ikke de 365-boksene jeg har lengre, men kanskje denne på 2 liter passer bra. For store bokser har lite cross over bruk, så det er unødvendig, samt at da må du dele opp og det blir jo mer kliss med en eltefri deig.
![]() |
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigJeg bruker mine 8, 10 og 12 L kjeler ganske mye. Og store, dype langpanner.
![]() |
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigJeg har en Bosh kjøkkenmaskin. Den bakte jeg 12 brød i slengen med ( mener å huske den fint eltet deig til fire-fem brød i en runde).
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigHahaha, nei dette med Kenwood og eltefritt var en logisk brist. Jeg baker som regel eltefritt, men vil samtidig ha en Kenwood som kan takle såpass store deiger. Sorry forvirrende start.
Hva var det som ikke fungerte?
Oi, funker den til andre ting også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigMulig ting har endret seg, men Ankarsrum Assistent (tidl. Electrolux Assistent) er kjent for å være større og kraftigere enn andre kjøkkenmaskiner.
![]() |
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigEt par store kjeler så kan du koke pastat til mange. Vi har en stor kjele, jeg er usikker på om den er 10 eller 15 liter. det holder egentlig med denne ene som er kjempestor og så har jeg en annen på ca 5 liter som supplerer.
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigHvor ofte skal du servere 10-12 personer? Er det hverdagsmat, eller til fest et par ganger i året?
![]() |
#11 |
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigSupert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigAha - oftere enn 2-4 ganger i året altså. Da er det greit å ha skikkelig utstyr lett tilgjengelig!
![]() |
#13 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigHvis du bruker kjøkkenmaskinen til nesten bare elting anbefaler jeg Wilfa probaker. Den tar ganske stor deig og elter som en gud. '
![]() |
#14 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidig
Etter mange år med Kenwood arvet fra svigermor investerte jeg endelig i en ankarsrum, og livet er uendelig mye enklere. Det er null problem å piske smør og sukker til 2-3 kaker hvitt, mandelmaling til 8 kransekaker er unnagjort på sekunder, og en hjort blir brått til mange kg kjøttdeig. Nå mangler jeg bare pastatilbehøret, så er alt på stell.
![]() |
#15 |
Trøtt
|
Dette skal bli min neste kjøkkenmaskin
![]() |
#16 |
Njææ, jeg vet ikke! Jeg har faktisk aldri eid en kjøkkenmaskin og vet ikke helt hva jeg bør ha. Hva egner Wilfaen seg ikke til?
Oh, jeg som trodde jeg bare måtte velge mellom Kenwood og KitchenAid. Skjønner jeg har gått glipp av noen år med kjøkkenmaskindiskusjoner. Hvilken type har du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigJeg er også forelsket i min Ankarsrum med diverse ekstrautstyr. De er blitt forskrekkelig dyre, så sommersalg eller Black Friday-salg anbefales om du kan vente så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigMin Kenwood eltet dårlig (til tross for justering og service) og den sto ikke i ro på benken, så den måtte holdes fast. Den døde heldigvis til slutt. Nå har jeg Assistent med det meste av tilbehør til og den brukes til alt fra å kverne kjøttdeig fra hele kjøttstykker til å rive epler før pressing til å lage milkshake og bake boller og brød. Den tar plass og utstyret tar plass, men jeg er superglad i maskinen og bruker den mye! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Wilfaen er en maskin som elter fantastisk, og funker ellers helt greit til pisking av eggehvite, kremfløte, smør og sukker hvitt osv. Den kan foreløpig ikke settes på ekstrautstyr som mange andre har (for å kværne osv feks). Baker man endel gjærdeig er den verdt pengene. Man slenger bare alt i bollen og den trenger ikke passes på underveis før deigen er ferdig. Kenwood og ankarsum er det sånn sett litt mer dilling med, men de har nok mer multifunksjoner enn wilfaen har. Wilfaen er nokså stille også.
![]() |
#20 |
![]() Sv: Kjøkkenutstyr for å lage ganske mye mat samtidigOk, skjønner. Tusen takk for hjelp! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|