|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Forsikre pus?Dere som har eller har hatt katter, har der forsikret de? Hvor mye koster det, og hvilket selskap bruker dere?
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Forsikre pus?Ville forsikret pus, ja. Jeg har ikke hatt katt siden jeg bodde hjemme, men allerede da husker jeg tårer og tenners gnissel (hos mor og far!) da pus måtte til dyrlegen. Moderne dyrehold innebærer vel også litt mer oppfølging.
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Forsikre pus?Jeg er på et tja. Jeg har forsikret hunden, ikke katten. Årsaken var at det var såpass dyrt med katteforsikring pr måned. Da kunne vi heller betale for mindre skader direkte. Store inngrep eller langvarig behandling ville ikke vært aktuelt for en katt. Han har, bank i bordet, i en alder av 9 år kun vært hos dyrlegen for den årlige kontrollen og vaksinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Forsikre pus?Ja, vi har forsikret huskatten. Det var kjekt da hun trengte operasjon og amputasjon etter ulykke. Godt å ha 30 000 å lene seg på da. Nå har vi en høyt elsket, glad og aktiv trebent katt, som lever det beste kattelivet en kan tenke seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forsikre pus?Husk at det ofte er egenandel på å bruke forsikringen og den kan fort være på flere tusen kroner. Kastrering og vaksiner dekkes som regel ikke av forsikringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forsikre pus?Vi har ikke forsikret våre. Syns det var så mye unntak i de forsikringene jeg så på (mange år siden jeg sjekket). Har funnet en billig dyrlege i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Forsikre pus?Sjekk unntakene når du forsikrer voksen katt, ja!
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Forsikre pus?Takk for alle svar.
And I said to my body, softly, "I want to be your friend. It took a long breath and replied, "I've been waiting my whole life for this." ~ Nayyirah Waheed ~ Sist redigert av frukt : 15-07-25 kl 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forsikre pus?Jeg har forsikret katten min. Har alle forsikringene mine i samme selskap og jeg tror jeg betaler ca 200 pr mnd. Det er han verdt, pelsklingen min på 8 kg. Han varmer meg,holder meg med selskap hele dagen og er rett og slett lykkepillen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Forsikre pus?Jeg så på det. Betaler ganske mye i året, og så veldig stor egenandel. Jeg har hatt katt hele livet og aldri brukt så mye på dyrlege. Sjekket hos Agria nå og må betale 2500kr året ca, egenandel på 2500. Så da må man ha utgifter over 5000kr året for at det skal lønne seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forsikre pus?
Samme konkluderte vi med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Forsikre pus?Har og hos tryg. Vi har en dum katt som spiser så mye rart, så vi har hatt godt utbytte av forsikringa. Har i tillegg mulighet til å gratis kontakte digital veterinær.
![]() |
#13 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Forsikre pus?Nei, vi undersøkte det da vi fikk henne, men siden hun er en katt fra Katter i nød som ble funnet utsultet i skogen og med skader som tydet på at hun var påkjørt
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Forsikre pus?Det kan godt hende det lønner seg vel så greit å bare sette av de pengene som kunne gått til forsikringen på egen kattekonto.
![]() |
#15 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Forsikre pus?Pus er forsikret hos Agria. De er ikke de rimeligste, men vi er svært fornøyde med kundebehandlingen de gangene vi har måttet bruke dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Forsikre pus?Her er både hund og katt forsikret, hund hos Agria og Katt hos Tryg. Pus er like verdifull hos oss, og jeg vil ikke stå i en situasjon der vi må avlive ham pga økonomi. Hos oss er det hundeforsikringen som har vært flittig brukt med største regning på nesten 40.000. Ser stadig at dyreeiere oppretter Spleis for å få råd til behandling, og jeg tenker at har en ikke råd til årlig helsesjekk og vaksine, kastrering/sterilisering, chip og forsikring, så har en ikke råd til å ha dyr.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forsikre pus?
Å velge bort forsikring betyr ikke nødvendigvis at en ikke har råd til den, det er mer en økonomisk avveining. Med to katter som er i sitt 12. år, ville vi betalt 60-70 tusen i katteforsikring på disse årene. Som en annen nevnte; en kan putte de pengene på en egen kattekonto og ta de økonomiske utgiftene til veterinær dersom de kommer. De turene vi har hatt til veterinær med kattene hittil har kostet mindre enn egenandelen til forsikringen, og hadde noe ekstraordinært oppstått skulle vi klart den regningen og, så lenge behandlingen hadde vært forenelig med et godt katteliv etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Forsikre pus?Jeg har forsikret ungkatten nå første året så får vi se. Gammelpus har aldri hatt forsikring og har aldri hatt behov for dyrlege utenom sterilisering, chiipping og slikt. Den unge herremannen er en dum liten fjomp så har forsikring nå første året når nysgjerrigheten er størst pg så får vi se. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|