Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Tenker du over hvordan du snakker og hvilke ord du bruker?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-26, 23:32   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Tenker du over hvordan du snakker og hvilke ord du bruker?

Dette er noe jeg har blitt mer bevisst de siste årene. Det startet med at jeg hang meg opp i noen på jobb som i møter snakket veldig upresist, og sa «ikke sant» og «på en måte» i annenhver setning. Det er skikkelig irriterende!

Akkurat nå har jeg selv tatt i bruk ordet «litt» i alt for stor grad, av en eller annen mystisk grunn. Ikke bare litt, men litt mye! Så nå prøver jeg å være bevisst på å ikke si det. Det har lyst til å snike seg inni annenhver setning.

Hvordan er det med deg? Og de rundt deg på jobb? Ikke sikkert andre legger merke til slikt…

Gammel 14-01-26, 00:23   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over hvordan du snakker og hvilke ord du bruker?

Jeg er av og til i teamsmøter med en person som lager bekreftende lyder i tide og utide, gjerne for hvert punkt om det er en rekke punkter etter hverandre og midt en persons gjennomgang. Det setter meg ut og jeg mister konsentrasjon og fokus. Men det er mitt problem, men er det virkelig nødvendig.
Det er av typen "hmhm", "stemmer", " ikke sant" og "sånn ja".

Så jeg er blitt veldig oppmerksom på at jeg ikke lager lyder under en presentasjon eller når noen forklarer noe.

Jeg har garantert noen ord selv, men kommer jo ikke på de nå.

Gammel 14-01-26, 10:07   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg tenkjer mykje på korleis eg pratar og er nok over snittet opptatt av ord og formuleringar. Det betyr ikkje at eg nødvendigvis er så velformulert altså.

Kjem ikkje på nokon ord eg (mis)brukar, men dei fins sikkert. No er eg ikkje i jobb så eg får ikkje plukka opp signal der, men om eg hadde brukt eit ord mykje ville eg nok fått høyre det frå elevane.

(Eg er forresten glad for at dog-bølga her på fp er over. Det er eit ord som vart både over- og feilbrukt her inne ei stund.)

Gammel 14-01-26, 10:22   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker kjempefort og ganske etter innfallsmetoden. Jeg har prøvd å bli bedre, men det er vanskelig. Sønnen min lo godt da jeg satt hjemme og skulle holde et innlegg i et større politisk møte, på Teams. Jeg innledet med å si "Jeg hører at lyden deres er litt dårlig, så jeg skal prøve å snakke langsomt og tydelig", før jeg la i vei, og i løpet av første setning var oppe i full fart.

Det er fordi jeg tenker så fort.

Gammel 14-01-26, 10:31   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må dere ikke være så strenge mot «unødvendige» ord. De fleste av dem er såkalte diskursmarkører. De har ikke den typen betydning som «vanlige» ord har, typ jakke = plagg som svarer til (mesteparten av) følgende kriterer: langermet, dekker overkroppen, åpen foran, kan lukkes med glidelås eller knapper, ikke lengre enn rett nedenfor rumpa. Så de refererer ikke til ting eller handlinger i verden på den måten. Derimot refererer de til kontekst på forskjellige måter, de forteller ofte hva slags holdning taleren har til utsagnet. «Jeg har jo jakke på» betyr strengt tatt det samme som «Jeg har jakke på», hvis vi bare tenker på ord som refererer til ting og handlinger i verden (jeg, ha, jakke, på). Men det betyr ikke at ikke «jo» bidrar med noe, det gjør det, og bidraget er noe sånt som «du er fullt klar over dette, la meg minne deg på at dette er relevant i diskusjonen». De kan også markere større blokker av kommunikasjon, for eksempel innleder vi ofte et nytt emne eller en ny historie med ord som «ja», «vel», «altså», «så» o.l. og avslutter dem med lignende ord.

Så neste gang du får mørke tanker om et eller annet småord du synes du bruker litt ofte, kan du tenke over hva det er det ordet egentlig gjør. Du kan også tenke over at man blir systematisk oppfordret gjennom hele utdannelsen til å ikke skrive de fleste av disse ordene, selv om du ville sagt dem i samme kontekst.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 11:00   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå må dere ikke være så strenge mot «unødvendige» ord. De fleste av dem er såkalte diskursmarkører.

Da mannen min var alvorlig psykisk syk for noen år siden, mistet han nesten evnen til å snakke. Han klarte bare å si det aller mest nødvendige. Det innebar at han helt sluttet med slike diskursmarkører. Det var null respons når jeg sa noe til han. Ikke et "hmm" eller "jo jo" eller "ok" eller noe som helst. Helt tyst! Det var aldeles grusomt. Hadde han i det minste gitt uttrykk for at han hørte på meg, hadde jeg kunne leve med det at han bare tvang fram noen setninger nå og da.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 11:00   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Toffskij:
Jeg har nok en indre språknerd, mistenker at det går i familien.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 11:01   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå må dere ikke være så strenge mot «unødvendige» ord. De fleste av dem er såkalte diskursmarkører.

Da mannen min var alvorlig psykisk syk for noen år siden, mistet han nesten evnen til å snakke. Han klarte bare å si det aller mest nødvendige. Det innebar at han helt sluttet med slike småord/diskursmarkører. Det var null respons når jeg sa noe til han. Ikke et "hmm" eller "jo jo" eller "ok" eller noe som helst. Helt tyst! Det var aldeles grusomt. Hadde han i det minste gitt uttrykk for at han hørte på meg, hadde jeg kunne leve med det at han bare tvang fram noen setninger nå og da.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 11:01   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg legger merke til hvordan andre og jeg selv utrykker meg, men lar meg ikke irritere av det. Jeg er kanskje litt flisespikker til tider. For eksempel når klokken har passert midnatt sier jeg i dag om den kommende dagen, mens de fleste andre sier i morgen. 'Jo' er et ord jeg tar meg i bruke vel mye, spesielt skriftlig. Har sikker andre og, men kommer ikke på flere akkurat nå. Og så starter jeg ofte spørsmål med 'om'. Men det tror jeg kan være en dialektgreie. Moren min har stavangerdialekt, og hun gjør også det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 11:05   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

på Toffskij!

Jeg kjenner meg igjen i Polyanna. Jeg snakker fortere enn jeg tenker. Det går stort sett greit.

Noen jeg vet om har en tendens til å hele tiden si ja, på innpust, hver gang det blir gitt en beskjed. Det er ganske forstyrrende for de rundt ...

Gammel 14-01-26, 11:18   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker fort, spontant og kan nok bli litt mumlete. Nå skal jeg være en slags konferansier på en korpskonsert, og veit med meg selv at jeg må konsentrere meg veldig for å være tydelig og ikke lese for fort. (Det er (selvsagt) limericker, ikke "vanlig" tale.) Jeg ble en gang trukket en tidel på en muntlig eksamen for å snakke for fort.

Dessverre kan jeg være fæl til å avbryte og iblant til og med fullføre andres setninger. Det er ikke en god egenskap, og skyldes nok både utålmodighet og en mer godartet vilje til å markere forståelse og fellesskap. Tror ikke jeg bruker mange fyllord eller "ødemarker", som det kalles når f.eks. sportsreportere innleder med "øøøh", "æææh" osv.

Følger med interesse andres tydelige markører, f.eks. hun som markerer at hun følger med og er enig ved å si "mmm, mmm, mmm, mmm, mmm" parallelt med absolutt alt motparten sier, dama ved siden av meg på bussen som sier "ja, riktig" omtrent 12 ganger i minuttet og kompisen som innleder annenhver setning med "holdt på å si".

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 11:35   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan nok ha en tendens til å både snakke litt for lavt (som kanskje er rart, siden jeg hører litt dårlig ) og også litt for fort. Tar meg mer sammen i jobbsammenheng.

Jeg bor sammen med en som ofte ikke har en ferdig setning i hodet før han begynner, og det stopper opp, han leter etter ord, snurrer med hendene, (umm, eeeeh, heter han Per eller Pål? Pål kanskje? Pål? hmmm. Til helga, skulle vi handlet inn sånn.. ummm.. ehhh... ) Jeg har mye mer ferdige setninger i hodet, men det er jo ikke alltid like nyttig det heller, jeg kan bli litt på utsiden av samtaler fordi jeg har tenkt ut hva jeg skal si, men så er emnet endret før jeg rekker det.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 12:35   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker også ofte fort og kan, som Bluen, nok litt for ofte avbryte folk eller bryte inn for å «hjelpe til»; det er ikke alltid så høflig eller hyggelig. (En tidligere sjef sa i en jobbsammenheng at jeg ofte snakket veldig fort (hun lurte på om jeg greide å snakke langsommere når det var behov for det); da jeg viderefortalte dette til en kollega/venninne, så hun litt grublete ut og sa «jeg har aldri tenkt over at du snakker så fort? men jeg synes ofte at andre folk snakker sakte!». )

Vet ikke om at jeg overbruker spesifikke fyllord. Men det hender jeg blir bevisst at jeg bruker ord jeg egentlig har bestemt meg for å prøve å bytte ut, og da snubler jeg lett i setningene mine.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

og kompisen som innleder annenhver setning med "holdt på å si".

Gammel 14-01-26, 11:43   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toffskij:

Jeg bruke er en del såkalte diskursmarkører selv. Jeg synes det tydeliggjør språket mitt, men noen kan sikkert mene det blir for mye.

Et eksempel: I podcasten "Norsken, svensken og dansken" så avslutter dansken Hassen Prüsler absolutt alle setninger med utrykket ikk' formulert som et spørsmål. Da mister det jo hele betydningen! Hadde det vært en og annen setning, så kunne man oppfatte det som det retoriske spørsmålet det var ment som, men slik han bruker det høres det nesten tvangsmessig ut. Så alt med måte.

Gammel 14-01-26, 16:41   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Et eksempel: I podcasten "Norsken, svensken og dansken" så avslutter dansken Hassen Prüsler absolutt alle setninger med utrykket ikk' formulert som et spørsmål. Da mister det jo hele betydningen! Hadde det vært en og annen setning, så kunne man oppfatte det som det retoriske spørsmålet det var ment som, men slik han bruker det høres det nesten tvangsmessig ut. Så alt med måte.

Jeg har en kollega som snakker sånn, men han avslutter med "sant ja" så å si over alt.

Jeg er i overgangsalderen og har ingen ord i det hele tatt. Jeg glemmer de mest vanlige hverdagsord.

Men når hodet inne i mellom virker, så prøver jeg virkelig å ikke overdrive med fyllord, men tar til meg at de kan ha en verdi.

"På en måte" er det utrolig mange som bruker i det uendelige. Og "holdt jeg på å si" ETTER å ha sagt det. Jeg håper jeg greier å unngå for mye sånt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 17:07   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja ... Tenker en del over hvordan jeg snakker. Er så "heldig" at jeg kan høre meg selv på opptak. Snakker med ganske mange folk så prøver å være hyggelig i formuleringene, noen synes jeg blir for "ullen og rund" av det, men

Skriver mye som jeg snakker. Har mange innfall, tanker og "krokveier". Glemmer en del ord (ikke overgangsalder eller noe feil - jeg har alltid gjort det) OG uttaleproblemer Det virker alikevel som de fleste har lett for å forstå meg, har noen unntak. Har vært en del sammen med personer som tydelig synes jeg blir for lite presis og korrekt i språket.

Jeg opplever at måten folk snakker på sier mye om dem, så legger ganske mye merke til det. Gjelder også måten de skriver på. Mye informasjon i hvor raskt folk svarer feks

Gammel 15-01-26, 21:09   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

"På en måte" er det utrolig mange som bruker i det uendelige.

En kollega bruker det mye. Det er fryktelig irriterende. Hen bruker det ofte ved forklaringer når hen er usikker og da blir det enda tydeligere at hen er usikker på faget.

Gammel 14-01-26, 11:49   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tenker over det. Diskursmarkører er fint, men jeg satt en gang i et møte hvor en av deltagerne sa «på en måte» i begynnelsen og slutten av hver eneste setning, og SMITTET de andre. Jeg følte meg fanget i en evig «på en måte»-loop.

Min ene kollega har i oppgave å kaste en penn eller noe annet gunstig på meg hvis jeg overbruker en frase. Vurderer strømhalsbånd også.

(Bortsett fra «whatnot», det er alltid lov.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-26, 12:28   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber med å bli mindre selvbevisst i slike settinger og tilpasser ikke annet enn det som er naturlig. (At jeg ikke sier «faens idiot» når eksen prater, for eksempel, men legger meg på en mer nøktern linje).

Jeg synes ikke det er så viktig at alle snakker korrekt til enhver tid, farge i språket er viktig.

Gammel 14-01-26, 13:01   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fullstendig digresjon: vår forrige direktør snakket så sakte at jeg til slutt ikke orket å gå på allmøtene våre. Jeg så heller opptak av møtene i etterkant på 1,5 i hastighet. Da snakket han omtrentlig i normalt tempo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.