Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-25, 15:37   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?

Selvsagt sterkt inspirert av andre tråder. Dette er vel strengt minst en to-delt diskusjon, men kjør debatt i alle leire!

Noen slenger opp lys tidlig for å motvirke mørketid, andre er adventstidpurister. Noen klarer ikke å vente med juletreet, andre er super strikt på lille julaften. Hvor er du, og vil du si noe om hvorfor?

Gammel 26-11-25, 15:40   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?

Jeg henger ofte opp lys litt tidlig, cirka midt i november. Det er for å motvirke det intense mørket november varter opp med.
Finner frem all annen julepynt 1. desember, med unntak av juletreet (som pyntes 22.).

Jeg har gjort dette alle årene jeg har bodd hjemmefra, de fem siste årene har jeg fått sure kommentarer fra familie og naboer.

Vi hiver ut jula 1. nyttårsdag fordi vi har bursdagsbarn den første uka i januar.

Gammel 26-11-25, 15:40   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slo på utendørsbelysning rett etter Halloween. Det er så mørkt og trist ute, og belysningen er kun langs kledningen på huset og gjør egentlig ikke så mye ut av seg så jeg tenker det går fint. Bortsett fra at det har kommet vann i driten og hele greiene er blitt epilepsi-fremkallende.
På julepynten er jeg litt begge deler. Jeg liker pynte tidlig, men kan ta det i puljer og ta mesteparten lille julaften. Samtidig synes jeg det gir så koselig stemning at jeg vil ha det opp tidlig. Jeg pleier skryte på meg at jeg hiver julen ut tidlig også, men praksis og teori er ikke alltid helt i samme spor. Men januar er ofte travel, så da må jeg ta det når det passer og dessuten er det deilig med en fresh start på det nye året.

Gammel 26-11-25, 16:00   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lys er greit i en lenger periode av vinteren (selv om vi ikke bruker å ha opp noe særlig med julelys selv, men kunne alltids ha hatt det). Julepynt synes jeg er rart når det ikke er jul. For meg er julepynten knyttet veldig tett sammen med julefeiringa, og jeg får meg ikke til å ha den oppe elllers. Men julepynt i butikkene synes jeg er koselig, også i god tid før jul. Det markerer mer at julehandelen er i gang, enn at høytiden er i gang. Og hjelper meg til å omstille meg til å innse at det er på tide å begynne å tenke på julegaver og forberedelser, slik at jeg kommer i gang i god tid.

Vi pynter juletreet på kvelden lille julaften, fordi det er det jeg er vokst opp med. Vi bruker naturlig tre, som vi hogger selv på en gård i utkanten av byen, og de har åpent for selvhogst de siste to helgene før jul. Vi tar det siste helga før jul, fordi nest siste er jeg alltid bortreist for å feire bursdagen til min mor, sammen med søstrene mine (fast årlig tradisjon). Skulle vi satt opp treet tidligere i advent hadde det jo ikke holdt seg særlig lenge inn i jula. Det fjernes som regel første eller andre helg etter nyttår, avhengig av hvordan ukedagene treffer, og når renholdsverket samler inn juletrær.

Mannen er vokst opp med pynting av juletre på formiddagen julaften, hjemme hos han begynte feiringa først etter kirke, til middag. Det syntes jeg var trist da jeg var med dit første gang, fordi jeg er vant med julefeiring fra morgenen av, og følelsen av julemagi jeg husker fra barndommen, ved å stå opp om morgenen julaften og se det ferdig pyntede treet, med alle pakkene under, for første gang. Så jeg fikk igjennom at vi også skulle gjøre det slik jeg er vant med, for våre barn. Nå er jo de også oppvokst med det, og vil ikke ha det annerledes. Så her er det lille julaften som er trepyntedagen.

Annen pynt kommer gjerne på plass i løpet av siste helga før jul da, vi prøver å være ferdig med alt av vasking og andre forberedelser da.

Sist redigert av My : 26-11-25 kl 16:25.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 16:01   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Lysene ble tent i helgen som var, "en uke for tidlig", men 1-2 uker etter mange an naboene, men de nærmeste naboene har ikke tent dem enda.

En lørdag med oppholdsvær og ledig tid, samt at de er mørkt og trist i november. Våre lyser ca frem til vinterferien. Da er det lyst ute når ungene går til skolen. Da er det greit å slukke dem.

Julepynte pleier jeg gjøre 23.12, men jeg pynter til advent, og med årene har det blitt mer og mer som kommer frem da, først var det vare adventslys og stjerne, men så ble det englekoret og noen småting, og i år kom ønsket om at de store nissene i trappa som ungeen pynter med skal komme den helgen også, så, kanskje.

Selve treet pynter vi somregel 3. søndag i advent

Jula ryker somregel ut den helga som faller mellom 13. og 20. dag jul.

Gammel 26-11-25, 16:02   #6
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Henger opp vinterlys mellom Halloween og 1. desember en gang. Jeg har en nabo som bruker å være tidlig ute, så når hun har hengt opp sitt er det lov for meg Adventslys kommer opp første helga i advent.

Gammel 26-11-25, 16:05   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det pyntes med lyslenker og lys så fort jeg føler for det (i år har jeg ikke kommet dit ennå, har ikke hatt tid), stjerner i vinduet fra første søndag i advent, og så dukker pynt opp fortløpende ettersom jeg har ork og whatnot.

Juletre har pleid å komme inn typ 20nde desember.

De hjemmeboende barna har begynt å henge opp lyslenker på rommene sine nå.

Jeg liker å hive ut julen ganske tidlig, bortsett fra lyslenker. Blanke ark og fargestifter til det nye året.

Jeg bryr meg særdeles lite om hva andre gjør i sine hjem, er ikke så begeistret for masse julegreier i butikkene fra tidlig oktober, men det er etterhvert svært langt ned på listen over ting jeg har ork til å irritere meg over.

Om folk blir lykkelige av å ha juletre fra 15nde november, så la dem da for guds skyld ha juletre fra 15nde november.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 16:10   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Lyslenker kan folk få ha året rundt for min del. Det er lys.

Julepynt/varer i butikkar, køyr på. Eg går berre forbi hvis eg ikkje er gira på det.

Julepynt heime, feirer ikkje advent så nissane får titte fram frå 1. desember hvis dei vil (hvis eg orkar å pynte som det eigentleg betyr). Einaste som er superstrengt her er at treet ikkje skal opp før 23. desember.

Julepynt heime hos andre, you do you. Eg syns det er litt pussig, men det er ikkje av dei tinga eg er open for å la pirke på irritasjonsnerven min.

Peace and love

Gammel 26-11-25, 16:10   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg starter med lys ute og i vinduer til advent, men ene naboen har gått helt amok med lys over alt allerede, og jeg syns det er litt vittig og litt koselig. Juletreet blir pyntet 20 - 22 desember, og forsvinner rett over nyttår.

For min del må folk ha jul hele året, men jeg liker at det er en desemberting, og jeg er veldig glad i jul. Når januar kommer er all julestemning over, og da er det primula og tulipaner og nedtelling til vår.

Gammel 26-11-25, 16:12   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fått opp belysning ute, og den har vært oppe siden uken etter Halloween.

Litt usikker på når julepynten kommer opp. Vi har pleid å vente til minste har hatt bursdag 18. desember med å pynte til jul, men i fjor insisterte hun på julepynt tidlig så da ble det rundt 15. desember tror jeg.

Da vi hadde ekte juletre ventet vi alltid til lille julaften med å pynte til jul og sette opp treet for å kunne ha glede av det hele julen, men nå som vi har plast (på grunn av barns allergi) kan det settes opp tidligere og det er grunnen til tidligere julepynt her nå. For meg hører juletre og julepynt sammen så vi pynter ikke til jul før treet er på plass.

Gammel 26-11-25, 16:12   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt lys ute nå siste uken i november er greit, og jeg hengte opp noe lysgreie i natt. Da var vi siste av naboene. Om jeg finner de andre lyslenkene, blir det litt mer lys til helgen.

Stjernene venter vi med til søndag, og julen venter vi med enda lengre. Tidligere ventet vi med jul og juletre til lille julaften, men jeg mener at de siste årene har ventet med med jul til etter siste vaskehjelprunde har vært før jul, så da blir det noe før lille julaften. I fjor var vårt første år med falsk julegran, så det har vært et poeng med å vente tidligere. Nå tåler jo treet å stå lengre.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 16:15   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg venter forresten også med julesanger fra populærsjangeren noen dager til.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 16:19   #13
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Henger opp vinterlys mellom Halloween og 1. desember en gang. Jeg har en nabo som bruker å være tidlig ute, så når hun har hengt opp sitt er det lov for meg Adventslys kommer opp første helga i advent.

Hva er forskjellen?

Gammel 26-11-25, 16:25   #14
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hva er forskjellen?

Adventslys er stjerner og staker inne Vinterlys er ute og henger gjerne oppe til februar.

Gammel 26-11-25, 16:29   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvite lys kan gjerne henge ute fra november til mars. Det er mørkt i Norge, men er lysene bilder av julenisser eller julete i fargene synes jeg de kan vente til i desember i hvert fall.

Inne vil jeg ha adventspynt fra 1. desember/1. søndag i advent. Jeg vil ha gleden og forventningen til det som skal komme. Og så liker jeg adventsfargene og synes det er moro å kunne pynte med dem i noen uker.

Julepynten kommer på plass 23. desember og får bli til 20. dag Knut jager den ut. Det er så mye å få på plass at de tre ukene får alt bli fremme.

Jeg synes tidligere og tidligere julepynting ødelegger selve jula. Når alt er julepyntet fra midt i november, hva er stas med jula da? Da er alle lei når juledagene endelig er her.

Jeg elsker romjul! Når alt ståket og kavet er over og vi kan bare nikose oss med alt vi har laget og bakt og fått og bare ha god tid til å være sammen.

Jeg synes hele vinteren blir finere av å ha både advent og forventningen og jula med all kosen. Jeg vil nyte alle deler i tur og orden og ikke ta noe på forskudd.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 16:35   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker også romjul og blir ikke lei jula, selv om jeg altså pynter for tidlig i manges øyne. Vi er jo bare forskjellige.

Gammel 26-11-25, 17:03   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Adventslys er stjerner og staker inne Vinterlys er ute og henger gjerne oppe til februar.

Ahh, da er vi på linje

Det er de ute som henger oppe til ca vitnerferien, de er tenkt. Stake og stjerne som henger inne tennes søndag og tas ned med julepynten i januar

Gammel 26-11-25, 17:11   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

I denne mørke tida ønsker jeg alt av lys velkommen. Det er så koselig å gå kveldstur med hunden nå.

Juletre og julepynt vil jeg ikke ha opp hjemme på ei god stund enda, men litt ekstra lys og svibler begynner å dukke opp.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 17:28   #19
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alt av lys ute er koselig nå når det er mørkt.

Det er helt fint med julepynt i det offentlige rom fra ca nå av tenker jeg.

Hjemme foretrekker jeg å skille mellom advent og jul. Nå pynter jeg med hvitt og lilla og grønt. Men, jeg brenner stearinlys hele vinteren og begynner å ta inn juleblomster. Det kommer etterhvert pakker på hyllen og julekort på veggene, så i løpet av adventen blir det mer og mer julete.

Juletre og faktisk julepynt venter jeg med til lille julaften. Jeg synes at julen er magisk, men nettopp derfor vil jeg ikke ha den for lenge. Jeg vil glede meg til den og tenke at den var litt for kort når jeg rydder den vekk. Og så orker jeg ikke å leve et hverdagsliv i masse julepynt. Det er jeg ikke ryddig nok til å gjøre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 18:06   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adventsstjerner i vinduet og lys i adventsstaken kommer opp hos oss 1. søndag i advent. Vi pleier å sette opp juletre og det vi har av julepynt noen dager før jul, egentlig mest fordi vi ikke pleier å være hos oss selv i jula, så vi vil få se litt på det noen dager. I år skal vi være hjemme hos oss selv, men det er hyggelig å allerede ha pynten oppe når mamma kommer den 22., tenker jeg.

Vi bor ikke sånn at det er aktuelt med utendørs belysning, men hadde vi gjort det, kunne jeg godt begynt med det omtrent nå, og så hadde det sikkert blitt hengende til februar eller noe sånt. Juletreet blir tatt ned sånn i løpet av første uka i januar; vi har ikke en fast dag til det.

Men det er bare hyggelig at det er julepynt oppe hos naboer og i gater og sånt, synes jeg. Har aldri greid å mobilisere noen irritasjon over det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.