Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor kjøper jeg kåpe (i Stor-Oslo)?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-25, 22:10   #1
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Hvor kjøper jeg kåpe (i Stor-Oslo)?

Jeg er 54 år og har fremdeles ikke eid ei kåpe. Det synes jeg det er på tide å gjøre noe med, men jeg vet ikke hvilken kåpe jeg ønsker meg. Jeg tror det er nødvendig at jeg går til en butikk som har godt utvalg og god hjelp. Både fasong, farge og lengde er litt uvisst for meg.

Noen som vet om gode butikker i Stor-Oslo, som jeg kan besøke?

Gammel 09-12-25, 23:23   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg kåpe (i Stor-Oslo)?

Jeg fikk nettopp en e-post fra Frøken Dinas salonger hvor de skriver at vinterkulda fremdeles ikke har kommet, og denne ull-kåpa her selges derfor med rabatt.

Frøken Dinas salonger holder til på Grünerløkka, og reklamerer med at de eies og drives av kvinner og at de har stort utvalg i etisk mote.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 23:26   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

InWear har fine, klassiske kåper. Om Companys enda finnes på Byporten?

Gammel 09-12-25, 23:31   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

InWear har fine, klassiske kåper. Om Companys enda finnes på Byporten?

Companys er på Byporten og Strømmen storsenter ihvertfall.

Gammel 09-12-25, 23:36   #5
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Prøv ullkåper hos Filippa K i Øvre Slottsgate - jeg er superfornøyd med min Kaya Coat og min Car Coat, som jeg har kjøpt med rabatt hos Boozt eller Zalando når jeg visste hvilken størrelse jeg skulle ha.

Eller ta en runde på Steen & Strøm.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 23:41   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Glasmagasinet har også mye bra. Byporten har flere butikker som Ricco vero og Match, Vila mfl. Men moro å gå på Steen og strøm for å kikke.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-25, 11:21   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan foreslå Live-kåpen som de har på match i forskjellige farger, og nye farger for hver sesong. Det ser også ut som om de har fått en lang versjon i år også.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-25, 15:03   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett anbefaler jeg å gå for en som inneholder mest mulig ull. Helst 100%. Jeg har hatt billigere kåper tidligere, med en stor andel polyester, og de blir alle nuppete og stygge etter litt bruk. Ullkåpene jeg har er like fine etter flere års bruk, og da har jeg kjøpt et par av dem på bruktbutikk, så de har allerede vært brukt idet jeg får dem. Ren ull koster mer, men kjøper man en klassisk modell i en forholdsvis nøytral farge så har man kåpe i mange, mange år. Og jeg synes en del av de kåpene med høy syntetandel er uforholdsmessig dyre av og til, de også, noen ganger like dyre som andre kåper i ull, avhengig av merker.

Gammel 10-12-25, 16:10   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på utkikk etter kåpe i fjor, og endte opp med å kjøpe en på Zara. Mest fordi det var salg der, og mange av kåpene jeg hadde funnet tidligere var helt avsindig dyre.

Min er i ull, når meg like under kneet og er i en nydelig burgunder farge. Jeg har fått masse skryt for den.

Gammel 10-12-25, 17:20   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg fikk nettopp en e-post fra Frøken Dinas salonger hvor de skriver at vinterkulda fremdeles ikke har kommet, og denne ull-kåpa her selges derfor med rabatt.

Det skulle jeg også inn og tipse om!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-25, 17:20   #11
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Frøken Dinas salonger holder til på Grünerløkka, og reklamerer med at de eies og drives av kvinner og at de har stort utvalg i etisk mote.

Takk for tipset! Den er veldig fin, men fargene er kanskje litt lite tidløse?

Gammel 11-12-25, 17:22   #12
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg kan foreslå Live-kåpen som de har på match i forskjellige farger, og nye farger for hver sesong. Det ser også ut som om de har fått en lang versjon i år også.

Den skal jeg ta en kikk på i butikk

Gammel 11-12-25, 17:23   #13
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Uansett anbefaler jeg å gå for en som inneholder mest mulig ull. Helst 100%. Jeg har hatt billigere kåper tidligere, med en stor andel polyester, og de blir alle nuppete og stygge etter litt bruk. Ullkåpene jeg har er like fine etter flere års bruk, og da har jeg kjøpt et par av dem på bruktbutikk, så de har allerede vært brukt idet jeg får dem. Ren ull koster mer, men kjøper man en klassisk modell i en forholdsvis nøytral farge så har man kåpe i mange, mange år. Og jeg synes en del av de kåpene med høy syntetandel er uforholdsmessig dyre av og til, de også, noen ganger like dyre som andre kåper i ull, avhengig av merker.

Ja, tidløs og i ull er planen.

Gammel 11-12-25, 17:23   #14
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg var på utkikk etter kåpe i fjor, og endte opp med å kjøpe en på Zara. Mest fordi det var salg der, og mange av kåpene jeg hadde funnet tidligere var helt avsindig dyre.

Min er i ull, når meg like under kneet og er i en nydelig burgunder farge. Jeg har fått masse skryt for den.

Da setter jeg også Zara på lista. Blir en Oslo sentrum-runde, ser jeg

Gammel 11-12-25, 21:13   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også kjøpt meg kåpe på Zara i høst.

Gammel 12-12-25, 09:37   #16
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Mener jeg har sett ullkåpe på COS også. Lykke til i jakten!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-25, 15:54   #17
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Mener jeg har sett ullkåpe på COS også. Lykke til i jakten!

Takk! Jeg lurer fortsatt på hvilken modell jeg skal ha - 162 høy og ikke syltynn. Har sett denne, og tenker at noe sånt i svart eller mørk brun burde være fint for meg som ikke er så høy? Men helst en som ikke har prisklasse liten bil! https://www.fernerjacobsen.no/merker...dravenna-camel

Gammel 12-12-25, 17:33   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

nå, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min. Fornøyelsen ble kanskje ekstra stor fordi jobbforsikringen dekket kjøpet etter at kofferten min ble forsinket på vei til New York med jobb. eller rettere sagt, en 20 minutters busstur inn i New Jersey. Dermed måtte det jo bli litt shopping, og heldigvis hadde jeg en søndag til overs før jobb startet. https://www.cos.com/en-no/women/coat...ets/wool-coats,

Min er denne: https://www.cos.com/en-no/women/wome...ndy-1288165003

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-25, 20:55   #19
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

nå, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min. Fornøyelsen ble kanskje ekstra stor fordi jobbforsikringen dekket kjøpet etter at kofferten min ble forsinket på vei til New York med jobb. eller rettere sagt, en 20 minutters busstur inn i New Jersey. Dermed måtte det jo bli litt shopping, og heldigvis hadde jeg en søndag til overs før jobb startet. https://www.cos.com/en-no/women/coat...ets/wool-coats,

Min er denne: https://www.cos.com/en-no/women/wome...ndy-1288165003

Den var lekker, Pelen! Det er den lengden jeg er litt bekymra for om jeg blir. borte i, med mine 162 cm. Men jeg må til Oslo en tur og prøve, tenker jeg.

Gammel 14-12-25, 23:51   #20
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er 160 og synes mange COS-klær er store til meg.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.