|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Boikott dem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Det står også at de har krav om å gjøre det for å få godkjenning til dyrehold.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Det der syntes jeg var litt drøyt altså. Regner med at folk besøker Sommerland selv om de ikke hadde hatt dyr også. |
![]() |
![]() |
#5 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)forkastelig!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Einsam
|
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Mtp smittefare, forstår jeg kravet fra Mattilsynet godt jeg, selv om det er ganske så motbydelig å måtte avlive dyrene pga noe slikt. Men å sette f.eks. geiter som har vært til offentlig håndtering gjennom en lang sommer, inn i en annen besetning, kan skape store problemer dersom dyrene fra dyreparken bærer smitte av noe slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Viking F.K !!
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)men da må di enkelt å greit ikke ha dyr da.. eller gi dyra til en åpen gård feks??.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ustabil
|
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)De fleste husdyr må jo før eller siden bøte med livet. Her var det til og med et krav fra Mattilsynet om avliving av geitene. Nå er jeg ærlig talt ikke helt sikker på hva man bruker geiter til, men jeg vet jo at mange bønder også kjøper geitekillinger som man har en sesong eller noe før dyra sendes til slakt. Spiser man geitekjøtt, forresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Viking F.K !!
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)et liv er et liv mener nå jeg.. å så forbanna enkelt skal det ikke være å kvitte seg med dyr.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Et merkelig krav. Her har geitene vært på fjellseter i årevis, og har gått over et stort område. De et yndet fotomotiv for mange turister. Kanskje det ikke er lov lengre.
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Geiter er det veldig strengt med.Vet de sliter på 4h gården her med å bli kvitt killingene de ikke kan ha selv. Eller sliter, det er jo greit det de spiser dem selv da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Hvorfor er det så mye verre å ta livet av park-dyr enn vanlige dyr? Er parkdyr "kjendisdyr" som har krav på bedre VIP-behandling?
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Dyrehold er kynisk. Enten nå dyra lever for å bli kost med en sommer sesong eller de lever for at vi skal få mat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ustabil
|
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)
Men kanskje må man veie nytteverdien opp i mot de negative sidene. Det finnes mange barn i Norge i dag som ikke ser dyr annet enn på slike "land" eller på TV. Jeg syns det er viktig for å lære barn forståelse for dyr og omtanke for dyr at de får ha kontakt med dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Sommerland avliver dyr etter sesongslutt. (Varden)Du har et poeng, som jeg tildels er enig med. MEN det er likevel utrolig at folk ikke inser det, og ser at det er deres etterspørsel etter å se søte små dyr som gjør dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|