|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Stemme taktisk eller etter overbevisning?Som Venstre-velger er jo dette temmelig relevant: Stemmer man Venstre så KAN det trekke Høyre mot sentrum, men man risikerer også at det hjelper til med å få FrP i posisjon.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Nei, aldri. Kun etter overbevisning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Valget er over, så jeg regner med at du har stemt allerede? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg stemmer ofte taktisk, fordi den helheten jeg (håper på å få) får da stemmer med min best med overbevisning. Jeg kunne aldri stemt på et parti som ville støttet ett jeg var helt på hodet uenig med.
![]() |
#5 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg kunne heller aldri stemt på et parti som støtter opp om et annet parti som helt bryter med absolutt alt jeg tror på. Man stemmer jo på en blokk, alle partier må jo ta en standpunkt på forhånd og fortelle sine potensielle velgere hvem de vil støtte og styre sammen med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?
![]() |
#9 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?For meg har det noe å si hvem som samarbeider med hvem. I realiteten blir det jo snakk om å velge side, selv om partiene i utgangspunktet skal føre sin 'egen' politikk.
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg vil vel si litt både og...
![]() |
#11 |
-
Og jeg har erfaring med at å stemme etter overbevisning også kan slå svært uheldig ut, så det hjelper ikke nødvendigvis det heller. Men jeg har endt opp med å stemme på en litt annen måte enn de fleste andre da. Det hjelper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg stemmer etter overbevisning. Men jeg satt akkurat nå under partilederdebatten og lurte på hva i huleste jeg skal gjøre dersom partiet mitt avviker fra dommingprinsippet sitt til neste stortingsvalg.
![]() |
#13 |
Live and let live
|
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg blir bare stresset av å tenke taktikk, så jeg stemmer etter overbevisning.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Jeg synes det er domminger på absolutt alle sider, og sliter hver gang med å bremse i tide når jeg bruker eliminasjonsmetoden for å bestemme hvem jeg skal stemme på.
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg har stemt taktisk en gang ellers etter overbevisning.
![]() |
#16 |
Nattrangler
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg stemmer etter overbevisning og ikke taktisk. men hvis jeg normalt hadde vært Sv velger så ville jeg ikke stemt på de i kommunevalget i år, for de gikk ut å sa de ville støtte høyre, sp og frp denne gang. de har tidligere samarbeidet med Ap her i kommunen. dette utspillet før valget tror jeg de tapte mange stemmer på, (men greit for velgerene å vite på forhånd) Ap fikk 62,7 % her i kommunen og det er en økning på hele 26 %.
![]() |
#19 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg vurderte å stemme taktisk i år, men klarte det ikke når jeg stod der. Så det ble "mitt" parti som vanlig, og da etter overbevisning.
![]() |
#20 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?Jeg stemte "taktisk" denne gangen, for første gang siden jeg fikk stemmerett. Det hjalp ikke en dritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|