|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
<*(((<
|
![]() NRK stopper homofilt barneprogramLest på dagbladet.no:
Hva tycks? Jeg kan forstå at NRK kanskje ikke følte at de helt fikk det de bestilte siden den noe uvanlige slutten tydeligvis ikke har vært kjent for dem tidligere. Samtidig kan jeg vanskelig se at barn skal lide noen overlast av å høre dette eventyret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramSkjønner det litt. Ikke fordi jeg er homofob, for det er jeg virkelig ikke, men fordi det kan være vanskelig for barn å forstå og at eventyret plutselig krever en haug med forklaringer på hvordan verden henger sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
<*(((<
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramNår jeg tenker etter, så støtter jeg NRK i at de selv skal bestemme hvilke tema som skal behandles og hvordan, også i barneprogram. Også merker jeg at jeg blir litt svett av den veldig indignerte Oftebro... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramNår de først har begynt å sende så må de fullføre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramJeg er ikke allergisk mot homofile, men jeg synes dette høres ut som en elendig story. Dette er jo copycat så det holder. Hvordan hadde det tatt seg ut om jeg hadde skrevet en bok og bare byttet om på kjønnene? Kristian Lavranssønn, here I come?
![]() |
#6 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramKristian Lavranssønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Hvor: Barteby
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogram
Greit nok, men her hadde de jo kjøpt og sendt del en av historien og nekter og sende del 2. Fordi prinsen fremdeles er en gutt og ikke en prinsesse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramJeg synes det verste er at de stopper det, når de nå først har satt i gang. Hva slags signaler sender det ut til barna? Jo, homofili er noe stygt som ikke bør prates om. Det bør ikke framstilles som så normalt at det til og med kan "skitne til" et vakkert eventyr. Dette var triste greier. (Og da ser jeg bort i fra at historien i utganspunktet kan være tynn osv.)
![]() |
#9 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramSjekker de ikke hva de sender før de sender det? Sist redigert av Kaija : 14-09-07 kl 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramJeg synes dette er homofobt ja. Tror ikke barn blir forvirret i skadelig grad av å høre dette programmet. Det er jo faktisk sånn at det finnes homofile i verden, barn har da bare godt av å vite om det.
![]() |
#11 |
Aktiv
Hvor: Hjemme
![]() |
Det er ikke nødvendigvis det som plager meg, men jeg synes derimot ikke at man skal skrive om et allerede for mange kjent eventyr som Snøhvit for å "lære" ungene om homofili. Hva er poenget med denne historien, egentlig? Bortsett fra det mener jeg at NRK burde kunne forbeholde seg retten til å bestemme hva som sendes av barneprogrammer, men de burde vel sett igjennom hele programmet før de sendte første del.
Anonyma Sist redigert av Anonyma : 14-09-07 kl 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramDette har jeg ikke problemer med.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramSvakt å droppe et program som de har begynt å sende, men dæven for en dårlig historie. Eller kanskje ikke? For alt jeg vet er det homofile menn som sitter med tårer i øynene over at endelig deres seksuelle legning skal få ta del i et eventyr med prinser og hekser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramJeg synes historien høres så dårlig ut at de ikke skulle ha begynt å sende den i utgangspunktet, at de tar konsekvensen av det og stopper den er helt OK. Det finnes sikkert bedre historier som formidler holdninger omkring homofili enn radbrukne eventyr.
![]() |
#15 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramBortsett fra at hele programkonseptet var tåpelig (Copycat), så må jeg dåne litt.
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogramJeg har ikke hørt programmet, så om det er dårlig eller ikke kan jeg ikke ta standpunkt til. Men jeg tror de aller færreste barn ville bli forvirret, akkurat det syns jeg høres ut som en oppkonstruert grunn. De fleste barn aksepterer mye mer enn oss voksne, og tulling med kjente konspter er jo noe de ofte syns er gøy. Skulle det bli spørsmål er det jo bare å forklare.
![]() |
#17 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: NRK stopper homofilt barneprogram***
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05) Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Enig |
![]() |
![]() |
![]() |