Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Våken under operasjon

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 00:30   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Våken under operasjon

Flere enn meg som sitter oppe og ser på TvNorge? Gjett om jeg har fått narkose-angst Skulle aldri sett dette

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 07:08   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Våken under operasjon

Det er sikkert det som har gått før og ja, man får litt narkoseangst av den dokumentaren.

Gammel 20-09-07, 07:53   #3
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tanta mi lå våken under keisersnitt....Skjønner at hun hadde litt angst ved neste KS....

Gammel 20-09-07, 08:12   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at jeg har sovet meg igjennom tre narkoser, så har jeg ikke narkoseangst. Har de klart det så bra de tre gangene så klarer de det nok dersom jeg mot formodning skulle måtte opereres en annen gang.

Gammel 20-09-07, 08:16   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

I og med at jeg har sovet meg igjennom tre narkoser, så har jeg ikke narkoseangst. Har de klart det så bra de tre gangene så klarer de det nok dersom jeg mot formodning skulle måtte opereres en annen gang.

Jeg har også hatt narkoseangst, men etter en operasjon for et år siden kan jeg konkludere med at jeg defintitivt ikke lå våken under operasjonen. Angsten er vekk, og det er godt, for den var stram før.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 08:47   #6
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Tanta mi lå våken under keisersnitt....Skjønner at hun hadde litt angst ved neste KS....

Jeg kjenner også en kvinne som lå våken under keisersnitt, legene trodde henne ikke etterpå, men da hun kunne gjengi alt de hadde sagt under operasjonen så ble de temmelig paff...

Gammel 20-09-07, 08:54   #7
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg kjenner også en kvinne som lå våken under keisersnitt, legene trodde henne ikke etterpå, men da hun kunne gjengi alt de hadde sagt under operasjonen så ble de temmelig paff...

Uff ja, tanta mi ble også fort gravid og hadde et nytt ks 1 1/2 år etterpå, da tror jeg på hun var redd....

Gammel 20-09-07, 09:18   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har jobbet 11 år på kirurgisk avdeling, og har aldri opplevd at noen har vært våkne\våknet opp under operasjon.....men det skjer sikkert en sjelden gang.

Gammel 20-09-07, 09:24   #9
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg har jobbet 11 år på kirurgisk avdeling, og har aldri opplevd at noen har vært våkne\våknet opp under operasjon.....men det skjer sikkert en sjelden gang.

Det kan godt være at du har opplevd, men ikke vet det. Mange av de som har vært våkne under operasjon husker det ikke selv etterpå, og under operasjonen er de jo dopet ned med muskellammende medikament og har ingen mulighet for å gi beskjed. Og mange av de som husker det er traumatisert pga smertene og opplevelsen. Han anestesilegen i programmet som forsket på dette, sa at i følge statistikkene i Europa og USA så skjedde dette med 1 av 1000.

Gammel 20-09-07, 09:29   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Det kan godt være at du har opplevd, men ikke vet det. Mange av de som har vært våkne under operasjon husker det ikke selv etterpå, og under operasjonen er de jo dopet ned med muskellammende medikament og har ingen mulighet for å gi beskjed. Og mange av de som husker det er traumatisert pga smertene og opplevelsen. Han anestesilegen i programmet som forsket på dette, sa at i følge statistikkene i Europa og USA så skjedde dette med 1 av 1000.

Jeg er ikke oprspl, så jeg er ikke med dem inn på oprstua, men har dem etterpå. Det kan godt være at noen ikke husker at det har skjedd etterpå. Men dersom fok har opplevd det og husker det, er jeg sikker på at vi ville fått høre om det.

Gammel 20-09-07, 09:38   #11
Marge

Marge sin avatar

Standard

Er ihvertfall betryggende at du ikke har opplevd det

Gammel 20-09-07, 09:42   #12
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syntes neste narkose var litt deilig tom jeg da. Skikkelig herrrlig å bare merke at man døser bort.
Slokna HELT begge gangene jeg hadde, så ikke noe angst her.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:50   #13
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg steriliserte meg, opplevde jeg det der.
Jeg kjente at de "romsterte" inni meg, men kunne hverken lee meg, eller si noe.
De oppdaget det pga blodtrykket, og ga meg ALT for mye. Fikk kvalmestillende intravenøst da jeg våknet.
Det var sinnsykt å oppleve.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:58   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

De oppdaget det pga blodtrykket, og ga meg ALT for mye. Fikk kvalmestillende intravenøst da jeg våknet.

Så grusomt! Tok du det opp med sykehuset etterpå?

Gammel 20-09-07, 10:01   #15
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Å fytti rakkern!
Jeg har hatt to narkoser. Barnet har hatt mange. Det har gått bra hver gang.

Gammel 20-09-07, 10:23   #16
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Så grusomt! Tok du det opp med sykehuset etterpå?

Det var ganske jævlig, ja, og ikke noe man glemmer.
Men om jeg tok det opp med sykehuset?
Tja, de beklaget jo, og alt det der.
Ikke noe mer de kunne gjøre i grunnen.
Jeg husker ikke så godt tiden etterpå, var vel i sjokk. Samt at jeg hadde tre ukers luftsmertehelvete i musklene etterpå. Noe som tross alt er normalt.

Gammel 20-09-07, 10:26   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Det må ha vært en grusom opplevelse. Kjente du smertene også?

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 10:28   #18
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Det må ha vært en grusom opplevelse. Kjente du smertene også?

Ja, jeg kjente at de "gravde" rundt i magen min. De gikk inn i navelen, og det kjentes ut som om noe sviende, stikkende farte rundt og rundt.
Men jeg tror ikke det varte så lenge. Det vet jeg faktisk ikke.

Smertene var egentlig ikke det verste, det var det å ikke kunne si i fra, at jeg skjønte hva som skjedde, sjokket over å være så paralysert, som var verst.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.